Średnie ceny detaliczne paliw na polskich stacjach 20 listopada 2017 roku ukształtowały się na poziomie: 4,69 zł/l Pb95 (Pb98 4,99 zł/l); 4,57 zł/l ON (4,85 zł/l ON+) i 2,16 zł/l LPG. W porównaniu z ubiegłym tygodniem (notowanie ze środy, 15 listopada) benzyna 95-oktanowa tanieje 3 gr/l, a wszystkie pozostałe paliwa (Pb98, olej napędowy, olej napędowy i LPG) notują -2 gr/l.
Najtańszy olej napędowy mają stacje w woj. dolnośląskim: 4,52 zł/l (-3 gr/l przez ostatnie 7 dni); najdroższy zaś lubuskie: 4,63 zł/l (-2 gr/l). Największe zmiany w cenie detalicznej diesla, jakie odnotowujemy w tym tygodniu, to zachodniopomorskie: -6 gr/l przy średniej 4,62 zł/l. Stacje wielkopolskie to najtańsza benzyna: średnia 4,65 zł/l (-2 gr/l), a zachodniopomorskie najdroższa: 4,75 zł/l (-7 gr/l – to zarazem jednak największe spadki cen benzyny jakie zanotowaliśmy w tym tygodniu).Najtańszy autogaz to podkarpackie: 2,09 zł/l (-2 gr/l); a najdroższy zachodniopomorskie: 2,25 zł/l (-1 gr/l przez ostatnie 7 dni). Największe zmiany tego tygodnia to małopolskie: -5 gr/l przy średniej 2,20.
Tym samym średnia marża detaliczna polskiej stacji w połowie 47. tygodnia 2017 r. ukształtowała się na poziomie 6 gr, tj. 1,31% ceny litra sprzedawanego paliwa (wobec 1,35% w 46.; 0,75% w 45.; 0,63% w 44.; 2,14% w 43.; 1,93% w 42.; 2,08% w 41.; 2,13% w 40.; 0,07% w 39.; 0,067% w 38.; 1,46% w 37.; 0,21% w 36. i 0,08% w 35. tygodniu 2017 r.). Jeżeli w najbliższym tygodniu utrzymają się wzrosty cen hurtowych, będzie to miało negatywny wpływ na sytuację marżową polskich stacji.
Dziś w polskich rafineriach benzyna drożeje średnio 5 zł/m3, a olej napędowy 3 zł/m3. Przez ostatnie 7 dni (od środy, 15.11.2017 r.) w polskich rafineriach benzyna staniała średnio 3%, a ON ok. 0,6%. Należy jednak pamiętać, że to tylko lekka korekta ostatnich podwyżek. W porównaniu z czwartkiem, 26.10.2017 r. w hurcie polskich rafinerii benzyna jest bowiem nadal droższa średnio ok. 2,17%, a ON ok. 2,66% netto, tj. ok. 10 i 12 gr/l brutto. W porównaniu z połową czerwca 2017 r. Pb95 z gdańskiej rafinerii Grupy Lotos jest dziś droższa o 7,37%, a olej napędowy o 11,94%. W płockiej rafinerii PKN Orlenie benzyna w tym okresie zanotowała +7,37%, a ON +11,9%, tj. ok. 31 i 47 gr/l brutto.
Wg oficjalnie publikowanych cenników dziś obie polskie rafinerie – gdańska Grupy Lotos, i płocka PKN Orlen – detalistom, czyli stacjom, popularną benzynę bezołowiową 95-oktanową oferują po 3 644 zł/m3, a olej napędowy po 3 629 zł/m3. Różnice zaczynają się w cenie paliw premium. Pb98 Lotos oferuje bowiem po 3 868 zł/m3, a Orlen po 3 869zł/m3. Jeszcze większa różnica dotyczy oleju napędowego premium (ON+), sprzedawanego w detalu pod różnymi nazwami handlowymi, np. Verva, Dynamic, Ultimate, Power, miles, Ecto – ale komponowanego w naszym kraju albo na bazie A2 Orlenu, albo I Z-40 Lotosu. I Z-40 z rafinerii gdańskiej wyceniany jest dziś na 3 869 zł/m3, a Arktyczny 2 Orlenu na 3 874 zł/m3.