CHEP Polska obchodzi 13-lecie istnienia

C

15-05-2013

  CHEP Polska pojawił się na polskim rynku w roku 2000. W ciągu 13 lat spółce udało się wypracować silną pozycję, zyskując grono stałych klientów, rozbudowując swoje portfolio i sieć dystrybucyjną.     - Od początku nasza firma rozwijała się bardzo prężnie, co pozwoliło osiągnąć nam znaczącą pozycję na rynku. Tempo wzrostu firmy przyspieszyło w roku 2008, co zbiegło się ze zmianami na rynku palet - mówi Maciej Kubiak, Country General Manager Poland & Baltics. W roku 2000, kiedy CHEP wkroczył na polski rynek, przedsiębiorcy postrzegali palety w zupełnie inny sposób niż robią to obecnie. Nośniki traktowano jak kawałek drewna znajdujący się pod towarem producenta, przesyłany z punktu A do punktu B. Firmy traciły pokaźne sumy, ingorując konieczność racjonalnego prowadzenia gospodarki paletowej - nie delegowano osób odpowiedzialnych za te kwestie, menedżerowie nie byli w stanie oszacować, ile palet wykorzystują i jakie koszty to generuje. - Upłynęło wiele czasu, zanim przekonaliśmy rynek, że system wynajmu sprzętu przynosi korzyści i pozwala na znaczne oszczędności. - przyznaje Maciej Kubiak. Czas szybkiego wzrostu CHEP zbiegł się ze światowym kryzysem gospodarczym. Byliśmy świadkami tego, jak przedsiębiorstwa zaczęły dostrzegać plusy korzystania w różnych sferach z outsourcingu, w tym outsourcingu gospodarki paletowej. Jakie są największe wyzwania dla CHEP w Polsce? Chcielibyśmy utrzymać tempo wzrostu, które notowaliśmy w ostatnich latach - mówi Maciej Kubiak. - Aby to osiągnąć, zwracamy się w stronę nowych sektorów, z którymi do tej pory jeszcze nie współpracowaliśmy. Wejście w nowe branże zawsze stanowi wyzwanie związane z odmiennymi oczekiwaniami nowych klientów. Ważne, aby wchodząc na nowe rynki, wykazać się elastycznym podejściem.   Spółka rozwija się dynamicznie nie tylko w Polsce, lecz także w innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej. W 2012 roku firna otworzyła działalność  na 7 nowych rynkach, w tym w trzech krajach bałtyckich - na Litwie, Łotwie i w Estonii.  

 

marekchepCHEP Polska pojawił się na polskim rynku w roku 2000. W ciągu 13 lat spółce udało się wypracować silną pozycję, zyskując grono stałych klientów, rozbudowując swoje portfolio i sieć dystrybucyjną.

 

 


– Od początku nasza firma rozwijała się bardzo prężnie, co pozwoliło osiągnąć nam znaczącą pozycję na rynku. Tempo wzrostu firmy przyspieszyło w roku 2008, co zbiegło się ze zmianami na rynku palet – mówi Maciej Kubiak, Country General Manager Poland & Baltics.


W roku 2000, kiedy CHEP wkroczył na polski rynek, przedsiębiorcy postrzegali palety w zupełnie inny sposób niż robią to obecnie. Nośniki traktowano jak kawałek drewna znajdujący się pod towarem producenta, przesyłany z punktu A do punktu B. Firmy traciły pokaźne sumy, ingorując konieczność racjonalnego prowadzenia gospodarki paletowej – nie delegowano osób odpowiedzialnych za te kwestie, menedżerowie nie byli w stanie oszacować, ile palet wykorzystują i jakie koszty to generuje.


– Upłynęło wiele czasu, zanim przekonaliśmy rynek, że system wynajmu sprzętu przynosi korzyści i pozwala na znaczne oszczędności. – przyznaje Maciej Kubiak. Czas szybkiego wzrostu CHEP zbiegł się ze światowym kryzysem gospodarczym. Byliśmy świadkami tego, jak przedsiębiorstwa zaczęły dostrzegać plusy korzystania w różnych sferach z outsourcingu, w tym outsourcingu gospodarki paletowej.


Jakie są największe wyzwania dla CHEP w Polsce? Chcielibyśmy utrzymać tempo wzrostu, które notowaliśmy w ostatnich latach – mówi Maciej Kubiak. – Aby to osiągnąć, zwracamy się w stronę nowych sektorów, z którymi do tej pory jeszcze nie współpracowaliśmy. Wejście w nowe branże zawsze stanowi wyzwanie związane z odmiennymi oczekiwaniami nowych klientów. Ważne, aby wchodząc na nowe rynki, wykazać się elastycznym podejściem.

 

Spółka rozwija się dynamicznie nie tylko w Polsce, lecz także w innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej. W 2012 roku firna otworzyła działalność  na 7 nowych rynkach, w tym w trzech krajach bałtyckich – na Litwie, Łotwie i w Estonii.

 

fb_like

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C