{modal href=”/images/stories/automonitoring2_big.jpg”}{/modal}W nowoczesnych systemach do zarządzania flotami pojazdów, spedycją i transportem złożoność procesów biznesowych realizowanych przez firmy jest coraz większa. Wsparcie ich realizacji wymaga coraz bardziej złożonego oprogramowania. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi nowy system Automonitoring 2. Oprogramowanie systemu przetwarza, analizuje i prezentuje dane dostarczane przez pozycjoner C2.
Aby sprostać rosnącym potrzebom użytkowników w zakresie ergonomii pracy oraz swobody wykorzystania CMA przygotowało rozwiązanie hybrydowe instalowane na komputerze użytkownika oraz korzystające poprzez Internet z zasobów danych zgromadzonych na serwerach firmy CMA. Instalacja sprowadza się do kliknięcia odpowiedniego linku,udostępnionego na stronie producenta i udzieleniu odpowiedzi na pytania kreatora instalacji. Zainstalowana za pomocą technologii ClickOnce aplikacja przy każdym uruchomieniu sprawdzi, czy na serwerach znajduje się nowa wersja oprogramowania i w razie potrzeby przeprowadzi proces automatycznej aktualizacji.
Zainstalowanie oprogramowania na komputerze użytkownika pozwala korzystać z jego lokalnych zasobów takich jak profesjonalne systemy mapowe, systemy finansowo-księgowe i inne. Aplikacja zapewnia jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa przesyłanych danych dzięki zastosowaniu protokołu SSL. Dane są również kompresowane co w połączeniu z wykorzystaniem lokalnych zasobów mapowych pozwala na prace z wykorzystaniem połączeń internetowych o niewielkiej przepustowości lub długich czasach odpowiedzi.
Standardowo Automonitoring 2 dostarczany jest z dwoma systemami mapowymi. Systemem wykorzystującym dane zapisane na komputerze klienta oraz systemem map pobieranych z internetu. Ten pierwszy sprawdzi się podczas intensywnej pracy lecz jest bardziej wymagający w stosunku do zasobów sprzętowych komputera. Wersja internetowa skraca czas potrzebny na instalacje i pozwala na wygodna prace na szybkich łączach internetowych.
W oprogramowaniu Automonitoring 2 zastosowano wiele innowacyjnych technologii. Jedna z nich jest technologia budowy interfejsu użytkownika z wykorzystaniem WPF (Windows Presentation Foundation). Dzięki niej oprogramowanie zyskało atrakcyjny wizualnie i nowoczesny interfejs użytkownika przyspieszany za pomocą technologii DirectX znanej na pewno miłośnikom gier komputerowych. Dla użytkowników oznacza to sprawnie działający interfejs o szerokich możliwościach konfiguracji i dostosowania do własnych potrzeb. Aplikacja pracuje z wieloma oknami zawierającymi dane takimi jak okna mapy prezentujące np. przebytą przez pojazd trasę czy oknami wykresów prezentującymi poziom paliwa w baku.
Unikalną cechą systemu Automonitoring 2 są mechanizmy kontekstowego wiązania wskazywanych przez użytkownika w jednym oknie danych z danymi wyświetlanymi w innych oknach – np. wskazany punkt trasy wyświetlanej na mapie, automatycznie zostanie połączony z pomiarem prezentowanym na wykresie poziomu paliwa czy obrotów silnika. Taka metoda prezentacji danych ułatwia wnikliwa analizę. Aby Automonitoring 2 spełniał wymagania nawet najbardziej wymagających użytkowników, przygotowano szereg gotowych raportów prezentujących w sposób analityczny czytelne zestawienie, które w dowolnym momencie może być wyeksportowane do popularnych formatów, takich jak World, Excel czy PDF.
Zaletą nowego rozwiązania, jak już wspomniano, jest ergonomia interfejsu użytkownika. Osoby zajmujące się planowaniem wizyt handlowych na pewno docenią wygodę pracy z plannerem wizyt przypominającym swoją funkcjonalnością i wyglądem kalendarz z programu Microsoft Outlook. Przygotowany w ten sposób plan łatwo będzie można zweryfikować uruchamiając raport, który zweryfikuje plan z rzeczywistą realizacją zadań.
Zalety interfejsu użytkownika charakterystyczne dla aplikacji typu desktop, usprawniają pracę praktycznie we wszystkich miejscach w aplikacji. Wysłanie wiadomości tekstowej czy zlecenia transportowego do terminalu kierowcy może zostać wykonane praktycznie z każdego miejsca oprogramowania za pomocą menu kontekstowego dostępnego z poziomu pojazdu wyświetlonego na mapie czy też zlecenia transportowego wizualizowanego na
kalendarzu.
Paweł Niechciał
Kierownik Marketingu
Centrum Monitorowania Alarmów