Co czeka branżę e-commerce w 2013 roku?

C

13-02-2013

  Według ekspertów spółki arvato Polska, rok 2013 będzie kolejnym okresem szybkiego rozwoju i profesjonalizacji branży e-handlu w Polsce. Sklepy internetowe, które przechodzą z fazy start-upu do pełnej dojrzałości, czeka wiele wyzwań w związku z zaostrzającą się konkurencją. Firmy będą intensywnie rozwijały procesy obsługi klienta, poszerzając swoje usługi o nowe funkcjonalności.     fast payday loans paydayloans magnum cash advance   Na popularności zyska też pełen outsourcing procesów operacyjnych - One Stop E-commerce. Wraz ze wzrostem konkurencji i koniecznością profesjonalizacji sklepów internetowych rośnie znaczenie i popularność modelu one stop e-commerce, który polega na wydzieleniu procesów e-commerce zewnętrznemu dostawcy usług.   - Powierzenie całości lub części obsługi procesów IT, obsługi klienta, logistycznych, czy finansowych spółce zewnętrznej, pozwala przejść istniejącym sklepom na kolejny etap wzrostu i skoncentrować się na najważniejszych elementach, czyli budowie marki, zwiększaniu asortymentu, strategii rozwoju. Z drugiej strony, współpraca na zasadach one stop e-commerce umożliwia detalistom błyskawiczną eliminację bariery wejścia na rynek sprzedaży internetowej bez ponoszenia ogromnych inwestycji na stworzenie sklepu on-line od podstaw - wyjaśnia Lidia Ratajczak - Kluck, dyrektor obszaru media, e-commerce, programy lojalnościowe, arvato Polska. Profesjonalizacja sklepów internetowych odbywa się na wielu płaszczyznach ich funkcjonowania, z których jedną z istotniejszych jest personalizacja procesu obsługi klienta. Ponadto, będziemy obserwować dalszy rozwój branżowej specjalizacji e-sklepów, zwłaszcza sektora fashion. Nowe funkcjonalności sklepów internetowych takie, jak "wirtualne przymierzalnie", doradztwo, kompletowanie zestawów on-line, pokazy video, gwarancje zwrotów, mobilne rekomendacje, tworzą zupełnie nowe doświadczenia i pozwalają na dokładne sprawdzenie produktu oraz zamówienie towaru bez ryzyka. Od dłuższego czasu następuje intensywny wzrost złożoności biznesu on-line - sklepy internetowe przechodzą z fazy "start-up'u" do fazy dojrzałości. Sklepy będą poszukiwały rozwiązań, które zapewnią im możliwość skutecznego zarządzania biznesem o dużej skali działania.   Rosnąca konkurencja zmusza sklepy on-line do dalszej poprawy efektywności procesów. Kolejnym problemem, z którym muszą się zmierzyć w tym roku sklepy internetowe są zmiany prawne, które mają zacząć obowiązywać pod koniec 2013 roku. Dotyczą one konieczności pełnej obsługi zwrotu towarów. Sklepy internetowe będą zmuszone do przeorganizowania procesów wewnętrznych. Istotnym trendem, który będzie jeszcze bardziej widoczny w 2013 jest wzrost popularności m-commerce. Wraz z rozwojem technologii mobilnych, popularnością smartfonów i tabletów, szybko rośnie konieczność dostosowania sklepu on-line do potrzeb użytkowników mobilnych.  

PROMOCJA

PROMOCJA

 

ecommerceWedług ekspertów spółki arvato Polska, rok 2013 będzie kolejnym okresem szybkiego rozwoju i profesjonalizacji branży e-handlu w Polsce. Sklepy internetowe, które przechodzą z fazy start-upu do pełnej dojrzałości, czeka wiele wyzwań w związku z zaostrzającą się konkurencją. Firmy będą intensywnie rozwijały procesy obsługi klienta, poszerzając swoje usługi o nowe funkcjonalności.

 

 

fast payday loans paydayloans magnum cash advance

 


Na popularności zyska też pełen outsourcing procesów operacyjnych – One Stop E-commerce. Wraz ze wzrostem konkurencji i koniecznością profesjonalizacji sklepów internetowych rośnie znaczenie i popularność modelu one stop e-commerce, który polega na wydzieleniu procesów e-commerce zewnętrznemu dostawcy usług.

 


– Powierzenie całości lub części obsługi procesów IT, obsługi klienta, logistycznych, czy finansowych spółce zewnętrznej, pozwala przejść istniejącym sklepom na kolejny etap wzrostu i skoncentrować się na najważniejszych elementach, czyli budowie marki, zwiększaniu asortymentu, strategii rozwoju. Z drugiej strony, współpraca na zasadach one stop e-commerce umożliwia detalistom błyskawiczną eliminację bariery wejścia na rynek sprzedaży internetowej bez ponoszenia ogromnych inwestycji na stworzenie sklepu on-line od podstaw – wyjaśnia Lidia Ratajczak – Kluck, dyrektor obszaru media, e-commerce, programy lojalnościowe, arvato Polska.


Profesjonalizacja sklepów internetowych odbywa się na wielu płaszczyznach ich funkcjonowania, z których jedną z istotniejszych jest personalizacja procesu obsługi klienta.


Ponadto, będziemy obserwować dalszy rozwój branżowej specjalizacji e-sklepów, zwłaszcza sektora fashion. Nowe funkcjonalności sklepów internetowych takie, jak “wirtualne przymierzalnie”, doradztwo, kompletowanie zestawów on-line, pokazy video, gwarancje zwrotów, mobilne rekomendacje, tworzą zupełnie nowe doświadczenia i pozwalają na dokładne sprawdzenie produktu oraz zamówienie towaru bez ryzyka.


Od dłuższego czasu następuje intensywny wzrost złożoności biznesu on-line – sklepy internetowe przechodzą z fazy “start-up’u” do fazy dojrzałości. Sklepy będą poszukiwały rozwiązań, które zapewnią im możliwość skutecznego zarządzania biznesem o dużej skali działania.

 

Rosnąca konkurencja zmusza sklepy on-line do dalszej poprawy efektywności procesów.


Kolejnym problemem, z którym muszą się zmierzyć w tym roku sklepy internetowe są zmiany prawne, które mają zacząć obowiązywać pod koniec 2013 roku. Dotyczą one konieczności pełnej obsługi zwrotu towarów. Sklepy internetowe będą zmuszone do przeorganizowania procesów wewnętrznych.


Istotnym trendem, który będzie jeszcze bardziej widoczny w 2013 jest wzrost popularności m-commerce. Wraz z rozwojem technologii mobilnych, popularnością smartfonów i tabletów, szybko rośnie konieczność dostosowania sklepu on-line do potrzeb użytkowników mobilnych.

 

fb_like

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C