{modal href=”/images/stories/consafe_big.jpg”}{/modal}Consafe Logistics wdrożył Effect 3.0. – rozwiązanie klasy WMS do zarządzania magazynem, w firmie Platon Sp. z o.o. zajmującej się hurtową sprzedażą książek oraz ich dystrybucją na terenie całego kraju. System dostarczony przez Consafe Logistics zapewnia przejrzysty obraz stanów magazynowych.
Od września br., Effect 3.0. działa w nowym kompleksie biurowo magazynowym firmy Platon. Implementacja rozwiązania trwała jeden miesiąc.
– Zdecydowaliśmy się na wdrożenie rozwiązania WMS firmy Consafe Logistics – mówi Marek Pakuła kierownik projektu firmy Platon Sp. o.o. – ze względu na konieczność integracji systemu do zarządzania magazynem z transporterami kartonów na książki, wagami, sorterami oraz aplikacją firmy spedycyjnej UPS. Na realizację tego innowacyjnego projektu, firma Platon dostała wsparcie z Unii Europejskiej.
Ciągły rozwój firmy Platon, wzrost realizowanych przyjęć i wydań magazynowych, wymagały kompleksowego rozwiązania, które zapewniłoby zarówno integrację z taśmociągami magazynowymi, po których transportowane były książki, jak i dokładną kontrolę nad kompletacją towaru.
– Podjęliśmy się wyzwania jakim była integracja WMS z transporterami wewnętrznymi w firmie Platon – mówi Piotr Chmielewski, Kierownik Projektu firmy Consafe Logistics – Przed pełną implementacją systemu, rozpoczęliśmy prace polegające na przygotowaniu pełnej analizy przedwdrożeniowej, przedstawieniu projektu funkcjonalnego, przeprowadzeniu szkoleń pracowników. Dzięki tym działaniom, firma Platon posiada obecnie zintegrowany i w pełni funkcjonalny system wspierający codzienną pracę magazynu.
Effect 3.0. oparty jest całkowicie na realizacji zadań, co w przyszłości umożliwi optymalizację pustych przebiegów. W systemie odwzorowane zostały różne rodzaje składowania towarów:
- Regały paletowe standardowe,
- Regały półkowe na antresoli z obsługą składowania nośników,
- Regały półkowe na antresoli bez obsługi składowania nośników.
Każdy artykuł i miejsce posiada zdefiniowaną objętość w dowolnej jednostce. System uwzględnia te dane przy przydzielaniu miejsc kompletacyjnych lub buforowych. Ponadto, podczas wydań, Effect 3.0. bierze pod uwagę objętość, wagę książek oraz objętość i maksymalną dopuszczalną wagę kartonu kompletacyjnego. Na tej podstawie, system podpowiada ilość potrzebnych kartonów do danego wydania.
– Informacje zgromadzone w bazie Effect 3.0. można wizualizować za pomocą kolorów – dodaje Chmielewski – Wyróżnianie kolorami, zapewnia łatwiejszy podgląd takich danych jak: wolne lokalizacje, stany jakościowe towarów, dokumenty w trakcie realizacji.
Do obsługi aplikacji wykorzystano terminale mobilne dostarczone przez firmę Consafe Logistics.
Z korzyści z wdrożenia rozwiązania Effect 3.0., warto wyróżnić stały dostęp do informacji w czasie rzeczywistym o procesach zachodzących w magazynie.
System działa na platformie MS Windows i został zintegrowany z oprogramowaniem ERP SoftLab firmy Asseco.