Dachser o 28% zwiększył liczbę przesyłek z produktami z branży „ogród i dom” w minionym roku. Jednocześnie liczba przesyłek z towarami polskich eksporterów dla europejskich sieci DIY wzrosła o blisko 65% r/r.W Polsce Dachser specjalizuje się w obsłudze eksporterów, a wśród nich szczególnie silną grupę klientów stanową producenci wysyłający swoje wyroby do zagranicznych sklepów budowlano-ogrodniczych. Lata 2016 i 2017 r. były szczególnie korzystne pod względem umacniania się firmy na tym rynku.
Tak duża dynamika wypracowana przez Dachser Polska to powód do dumy. Coraz lepsze wyniki w obszarze obsługi eksportu sektora DIY są efektem kilku czynników. Z jednej strony sprzyja nam korzystna koniunktura gospodarcza w Europie, dzięki której ta branża stale się rozwija. Jednocześnie polscy producenci coraz odważniej walczą o miejsce na zagranicznych rynkach. Europejskie sieci DIY są dla nich szczególnie atrakcyjnym odbiorcą, a Dachser ze swoim know-how i doświadczeniem w tej dziedzinie umożliwia zaistnienie wielu polskim markom na unijnych rynkach – mówi Juliusz Pakuński, Kierownik Rozwoju Biznesu DIY-Logistics Dachser Polska.
Ciężarówki z logo Dachser dostarczają towary do sklepów sieci DIY na terenie całej Europy. Z Polski do zagranicznych sieci typu „dom i ogród” operator transportuje m.in. wyposażenie łazienek, w tym meble i armaturę, urządzenia grzewcze i sanitarne, produkty ogrodnicze czy elektronarzędzia. Najwięcej produktów polskich eksporterów trafia na rynek niemiecki, największy pod względem obrotów w Europie rynek DIY.
Zagraniczne sieci DIY to wymagający odbiorca. Dachser wspiera polskie firmy w tej współpracy, zapewniając płynność i terminowość dostaw m.in. dzięki codziennym wysyłkom do 18 000 sklepów w określonych oknach czasowych. Operator świadczy także usługi magazynowania z konfekcjonowaniem towaru na podstawie zamówień sklepu, etykietowanie palet zgodnie z wymaganiami danej sieci czy usługi związane z obsługą towarów na terenie sklepu – kontrolą jakości, wyłożeniem ich na półki i zadbaniem o odpowiednią ekspozycję czy organizacją akcji promocyjnych. Firma może się też zająć obsługą zwrotów i reklamacji.