Dynamicznie rośnie transport i przeładunek produktów z Chin i wszystko wskazuje na to, że wymiana handlowa na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku będzie jeszcze większa. Spedcont zwiększył znacząco moce terminala przeładunkowego w Łodzi, aby móc obsługiwać jeszcze więcej pociągów z Chin.
Blisko pięć lat temu zainicjowano projekt przepływu towarów Nowym Jedwabnym Szlakiem i uruchomiono pierwsze połączenie Łódź-Chengdu. Nowy Jedwabny Szlak stworzył nieznane dotąd możliwości i korzystnie wpłynął na rozwój wielu firm. Jedną z nich jest Spedcont, spółka wchodząca w skład Grupy Pekaes, która już od kilku lat z sukcesem obsługuje na swoim terminalu w Łodzi kontenery przyjeżdzające do Polski, jak i wyjeżdzające z naszego kraju do Chin.
– ,,Pierwszy pociąg z Łodzi do chińskiego Chengdu wyjechał w 2013 roku. Transporty kolejowe z Chin odbywały się raz w tygodniu i obejmowały wyłącznie import. Obecnie terminal Spedcont w Łodzi obsługuje transporty w obu kierunkach. W 2016 roku do naszego terminala przyjechało i wyjechało 250 pociągów, natomiast w roku 2017 było ich już 500. W tym roku wyniki zapowiadają się obiecująco – spodziewamy się, że padnie kolejny rekord” – stwierdza Marcin Dobruchowski, Prezes Zarządu Spedcont.
W ciągu pięciu lat zwiększył się wolumen połączeń między Polską i Europą a Chinami. Obecnie wszystkie pociągi jadące z Chin w kierunku Europy przejeżdżają przez nasz kraj. Każdy załadowany towarem kontener jest wyposażony w nadajnik GPS, dzięki czemu transport jest monitorowany na całej trasie. Grupa Pekaes rozwija także współpracę w zakresie usług celnych i drobnicy kolejowej na trasie Chiny-Europa-Chiny.