CTL Logistics: jak przekuć spadek na rynku w zysk?

C

26-02-2013

  Według danych UTK z końca 2012 r. Grupa CTL, pod względem masy posiada udział w rynku polskim wynoszący 6,47%, a pod względem pracy przewozowej wynoszący 6,69%. W obu przypadkach pozostaje największym prywatnym przewoźnikiem kolejowym działającym na terenie Polski. CTL konsoliduje swoje moce i zasoby. Przewidywane na rynku kolejowym spadki, jakie ma w całej branży przynieść 2013 r. chce wykorzystać na szukanie nowych pól działania, rozważa możliwość akwizycji w Polsce lub zagranicą.   buy levemir online no prescription buy enbrel online cheap how to buy strattera online order victoza with no prescription order erythromycin online spiriva zithromax without buy lovaza cheap generic diflucan order levitra with no prescription generic cipro online generic chantix where to buy aciphex online cheap generic hydrocodone   Miniony rok pod względem przewiezionej masy towarów oraz wykonanej pracy przewozowej zamknęła z wynikami niższymi niż w 2011 r. odpowiednio o 9% i 14%, ale tradycyjnie ze wzrostami przewozów w Niemczech. Według szacunków przewoźników kolejowych, rok 2012 miał przynieść spadek wyników o 1/5 w stosunku do roku poprzedniego. Grupa CTL w obu monitorowanych przez UTK obszarach, odnotowała wyniki wyższe od tych szacunków. Poprzez swoje spółki, działające na terenie Polski przewiozła blisko 15 mln ton towarów, wykonując przy tym pracę przewozową na poziomie 3,3 mld tkm. To zasługa przede wszystkim stabilnych, wieloletnich kontraktów realizowanych dla dużych koncernów z obszaru AGD, kompanii węglowych oraz armatorów.   Jednocześnie w Niemczech CTL osiągnął zakładane wyniki przewożąc 3,1 mln ton ładunków i wykonując pracę przewozową 1,11 mld tkm. Łącznie CTL wykonał więc w relacjach europejskich transport 18 mln ton towarów.   - Słabsze wyniki w całej branży nie zaskoczyły nikogo. Ale przyniosły refleksję dotyczącą uważniejszego przyglądania się rynkowi przewozów intermodalnych. Stąd dobiegające już finału prace nad nowymi stawkami dostępu do infrastruktury dla przewozów intermodalnych. W Niemczech obecnie 62% kontenerów trafiających np. do Hamburga, transportowanych jest nie drogami a koleją. Sprzyja temu polityka transportowa Niemiec. W Polsce takie wyniki to wciąż odległa przyszłość. Od kogo jednak powinniśmy się uczyć jeśli nie od  naszych zachodnich sąsiadów? W CTL idziemy tą drogą od kilku lat i jak widać opłaca się nam to. Podczas gdy rynek polski odczuwa spadki, my w minionym roku na rynku niemieckim przewieźliśmy 25,5 % więcej towarów niż w 2011 r., wykonując pracę przewozową w tym czasie większą o 30%. Tym samym przekroczyliśmy nasz tegoroczny plan przewozów na tym rynku, zakładany na poziomie 3 mln ton. W tym kontekście dla wszelkich działań biznesowych kraj ten wydaje się nam  nadal interesującym z punktu widzenia możliwości rozwoju - mówi Jacek Bieczek, prezes zrządu Grupy CTL.  

 

PROMOCJA

PROMOCJA

ctllogWedług danych UTK z końca 2012 r. Grupa CTL, pod względem masy posiada udział w rynku polskim wynoszący 6,47%, a pod względem pracy przewozowej wynoszący 6,69%. W obu przypadkach pozostaje największym prywatnym przewoźnikiem kolejowym działającym na terenie Polski. CTL konsoliduje swoje moce i zasoby. Przewidywane na rynku kolejowym spadki, jakie ma w całej branży przynieść 2013 r. chce wykorzystać na szukanie nowych pól działania, rozważa możliwość akwizycji w Polsce lub zagranicą.

 

 


Miniony rok pod względem przewiezionej masy towarów oraz wykonanej pracy przewozowej zamknęła z wynikami niższymi niż w 2011 r. odpowiednio o 9% i 14%, ale tradycyjnie ze wzrostami przewozów w Niemczech.


Według szacunków przewoźników kolejowych, rok 2012 miał przynieść spadek wyników o 1/5 w stosunku do roku poprzedniego. Grupa CTL w obu monitorowanych przez UTK obszarach, odnotowała wyniki wyższe od tych szacunków. Poprzez swoje spółki, działające na terenie Polski przewiozła blisko 15 mln ton towarów, wykonując przy tym pracę przewozową na poziomie 3,3 mld tkm. To zasługa przede wszystkim stabilnych, wieloletnich kontraktów realizowanych dla dużych koncernów z obszaru AGD, kompanii węglowych oraz armatorów.

 

Jednocześnie w Niemczech CTL osiągnął zakładane wyniki przewożąc 3,1 mln ton ładunków i wykonując pracę przewozową 1,11 mld tkm. Łącznie CTL wykonał więc w relacjach europejskich transport 18 mln ton towarów.

 

Słabsze wyniki w całej branży nie zaskoczyły nikogo. Ale przyniosły refleksję dotyczącą uważniejszego przyglądania się rynkowi przewozów intermodalnych. Stąd dobiegające już finału prace nad nowymi stawkami dostępu do infrastruktury dla przewozów intermodalnych. W Niemczech obecnie 62% kontenerów trafiających np. do Hamburga, transportowanych jest nie drogami a koleją. Sprzyja temu polityka transportowa Niemiec. W Polsce takie wyniki to wciąż odległa przyszłość. Od kogo jednak powinniśmy się uczyć jeśli nie od  naszych zachodnich sąsiadów? W CTL idziemy tą drogą od kilku lat i jak widać opłaca się nam to. Podczas gdy rynek polski odczuwa spadki, my w minionym roku na rynku niemieckim przewieźliśmy 25,5 % więcej towarów niż w 2011 r., wykonując pracę przewozową w tym czasie większą o 30%. Tym samym przekroczyliśmy nasz tegoroczny plan przewozów na tym rynku, zakładany na poziomie 3 mln ton. W tym kontekście dla wszelkich działań biznesowych kraj ten wydaje się nam  nadal interesującym z punktu widzenia możliwości rozwoju – mówi Jacek Bieczek, prezes zrządu Grupy CTL.

 

fb_like

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C