Czy przewoźnicy drogowi są wystarczająco krytyczni względem dostawców telematyki?

C

12-06-2013

Jeżeli prowadzisz własną firmę transportową, Twoimi najcenniejszymi zasobami są pojazdy oraz kierowcy. Naturalną rzeczą jest, że starasz się dbać o wszystkie swoje zasoby w najlepszy możliwy sposób, a nie jest to łatwe zadanie. W dzisiejszych czasach, wszystko zmienia się w gwałtownym tempie, z uwagi na wyjątkowo zaawansowane systemy IT oraz rozwinięte przetwarzanie danych w chmurze. Ponadto, nowi dostawcy telematyki, widząc ogromne możliwości rynku, wprowadzili do obiegu swoje produkty, konkurując z obecnie dostępnymi wiodącymi markami. Pojawianie się nowych dostawców telematyki na rozwijającym się rynku jest oczywiste. Oferują oni inteligentne bądź tańsze rozwiązania, działające w oparciu o sprawdzone już platformy. Obecni liderzy widzą nowe wyzwania, co działa motywująco i sprzyja rozwojowi technologii. Doskonałym przykładem jest wprowadzona na rynek aplikacja telematyczna na smartphony. To rozwiązanie technologiczne może w szczególności pomagać firmom transportowym, które prowadzą działalność w oparciu o korzystanie z usług podwykonawców, bądź zwyczajnie nie chcą inwestować w rozwiązania pokładowe dla własnej floty. Aplikacja dostarcza kierowcom szczegółowe wytyczne dotyczące adresów docelowych dla poszczególnych dostaw. Ponadto, umożliwia kierowcom otrzymywanie i wysyłanie wiadomości tekstowych. Dodatkową korzyścią korzystania z takiej aplikacji jest dostęp z biura do kluczowych informacji na temat aktywności kierowcy czy zużycia paliwa. Jest to zatem doskonała alternatywa dla standardowych rozwiązań.Dostawcy telematyki chętnie korzystają z eventów, takich jak IAA w Hannowerze, aby mieć okazję zaprezentowania swoich najnowszych produktów i usług. Zwykle również odbiorcy i potencjalni klienci dostrzegają zalety prezentowanych rozwiązań oraz potencjalne korzyści z ich użytkowania. Co jednak jest dla mnie nieustannym zaskoczeniem - nieważne jak wspaniałe wydaje się być prezentowane rozwiązanie, brakuje aktywności i dodatkowych pytań ze strony potencjalnych klientów (firm transportowych).Zastępując obecnie stosowane rozwiązania, na przykład system TMS czy oprogramowanie finansowe, najmniejsze szczegóły mogą zmienić decyzję zakupową bądź powstrzymać potencjalnego klienta od zakupu w ogóle. Wiąże się to często z potencjalnym ryzykiem, które może nieść za sobą zakup danego narzędzia. Zastanówmy się, jak to się ma w odniesieniu do nowych aplikacji telematycznych czy urządzeń... Czy w tym wypadku nie warto zadać potencjalnemu dostawcy telematyki pytań w stylu: "Jak wygląda sytuacja finansowa Twojej firmy?", "Gdzie będą przechowywane moje dane i kto będzie miał do nich dostęp?", "Czy mogę połączyć aplikację bądź urządzenie z obecnie stosowanymi rozwiązaniami?" Integracja z innymi rodzajami rozwiązań jest kosztowna i nic nie wskazuje na spadek kosztów w tym zakresie. Wręcz przeciwnie, często można natrafić na dodatkowe ukryte koszty. Trzeba też wziąć pod uwagę koszty wdrożeniowe oraz koszty utrzymywania systemu. Z punktu widzenia firmy transportowej należałoby zasięgnąć dogłębnych informacji przed podjęciem ostatecznej decyzji.Zawsze też pozostaje możliwość wyboru sprawdzonej platformy, która obsługuje dane zarówno z aplikacji mobilnych jak i standardowych urządzeń pokładowych. Platforma ta oferuje zaawansowaną inteligencję w procesie gromadzenia danych i zestawiania ich w postaci przejrzystych raportów. Rozwiązanie, które umożliwia firmom transportowym wprowadzenie usprawnień w zakresie obsługi klientów, realizacji zleceń i wzrost wydajności w codziennej pracy.Mark WarnerOmnitracs Europe BVwww.omnitracs.eu/pl


omnitracs_mark_warnerJeżeli prowadzisz własną firmę transportową, Twoimi najcenniejszymi zasobami są pojazdy oraz kierowcy. Naturalną rzeczą jest, że starasz się dbać o wszystkie swoje zasoby w najlepszy możliwy sposób, a nie jest to łatwe zadanie. W dzisiejszych czasach, wszystko zmienia się w gwałtownym tempie, z uwagi na wyjątkowo zaawansowane systemy IT oraz rozwinięte przetwarzanie danych w chmurze. Ponadto, nowi dostawcy telematyki, widząc ogromne możliwości rynku, wprowadzili do obiegu swoje produkty, konkurując z obecnie dostępnymi wiodącymi markami.

Pojawianie się nowych dostawców telematyki na rozwijającym się rynku jest oczywiste. Oferują oni inteligentne bądź tańsze rozwiązania, działające w oparciu o sprawdzone już platformy. Obecni liderzy widzą nowe wyzwania, co działa motywująco i sprzyja rozwojowi technologii. Doskonałym przykładem jest wprowadzona na rynek aplikacja telematyczna na smartphony. To rozwiązanie technologiczne może w szczególności pomagać firmom transportowym, które prowadzą działalność w oparciu o korzystanie z usług podwykonawców, bądź zwyczajnie nie chcą inwestować w rozwiązania pokładowe dla własnej floty. Aplikacja dostarcza kierowcom szczegółowe wytyczne dotyczące adresów docelowych dla poszczególnych dostaw. Ponadto, umożliwia kierowcom otrzymywanie i wysyłanie wiadomości tekstowych. Dodatkową korzyścią korzystania z takiej aplikacji jest dostęp z biura do kluczowych informacji na temat aktywności kierowcy czy zużycia paliwa. Jest to zatem doskonała alternatywa dla standardowych rozwiązań.

Dostawcy telematyki chętnie korzystają z eventów, takich jak IAA w Hannowerze, aby mieć okazję zaprezentowania swoich najnowszych produktów i usług. Zwykle również odbiorcy i potencjalni klienci dostrzegają zalety prezentowanych rozwiązań oraz potencjalne korzyści z ich użytkowania. Co jednak jest dla mnie nieustannym zaskoczeniem – nieważne jak wspaniałe wydaje się być prezentowane rozwiązanie, brakuje aktywności i dodatkowych pytań ze strony potencjalnych klientów (firm transportowych).Zastępując obecnie stosowane rozwiązania, na przykład system TMS czy oprogramowanie finansowe, najmniejsze szczegóły mogą zmienić decyzję zakupową bądź powstrzymać potencjalnego klienta od zakupu w ogóle. Wiąże się to często z potencjalnym ryzykiem, które może nieść za sobą zakup danego narzędzia. Zastanówmy się, jak to się ma w odniesieniu do nowych aplikacji telematycznych czy urządzeń… Czy w tym wypadku nie warto zadać potencjalnemu dostawcy telematyki pytań w stylu: “Jak wygląda sytuacja finansowa Twojej firmy?”, “Gdzie będą przechowywane moje dane i kto będzie miał do nich dostęp?”, “Czy mogę połączyć aplikację bądź urządzenie z obecnie stosowanymi rozwiązaniami?” Integracja z innymi rodzajami rozwiązań jest kosztowna i nic nie wskazuje na spadek kosztów w tym zakresie. Wręcz przeciwnie, często można natrafić na dodatkowe ukryte koszty. Trzeba też wziąć pod uwagę koszty wdrożeniowe oraz koszty utrzymywania systemu. Z punktu widzenia firmy transportowej należałoby zasięgnąć dogłębnych informacji przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Zawsze też pozostaje możliwość wyboru sprawdzonej platformy, która obsługuje dane zarówno z aplikacji mobilnych jak i standardowych urządzeń pokładowych. Platforma ta oferuje zaawansowaną inteligencję w procesie gromadzenia danych i zestawiania ich w postaci przejrzystych raportów. Rozwiązanie, które umożliwia firmom transportowym wprowadzenie usprawnień w zakresie obsługi klientów, realizacji zleceń i wzrost wydajności w codziennej pracy.

Mark Warner

Omnitracs Europe BV
www.omnitracs.eu/pl


fb_like

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C