
Dostawcy telematyki chętnie korzystają z eventów, takich jak IAA w Hannowerze, aby mieć okazję zaprezentowania swoich najnowszych produktów i usług. Zwykle również odbiorcy i potencjalni klienci dostrzegają zalety prezentowanych rozwiązań oraz potencjalne korzyści z ich użytkowania. Co jednak jest dla mnie nieustannym zaskoczeniem – nieważne jak wspaniałe wydaje się być prezentowane rozwiązanie, brakuje aktywności i dodatkowych pytań ze strony potencjalnych klientów (firm transportowych).Zastępując obecnie stosowane rozwiązania, na przykład system TMS czy oprogramowanie finansowe, najmniejsze szczegóły mogą zmienić decyzję zakupową bądź powstrzymać potencjalnego klienta od zakupu w ogóle. Wiąże się to często z potencjalnym ryzykiem, które może nieść za sobą zakup danego narzędzia. Zastanówmy się, jak to się ma w odniesieniu do nowych aplikacji telematycznych czy urządzeń… Czy w tym wypadku nie warto zadać potencjalnemu dostawcy telematyki pytań w stylu: “Jak wygląda sytuacja finansowa Twojej firmy?”, “Gdzie będą przechowywane moje dane i kto będzie miał do nich dostęp?”, “Czy mogę połączyć aplikację bądź urządzenie z obecnie stosowanymi rozwiązaniami?” Integracja z innymi rodzajami rozwiązań jest kosztowna i nic nie wskazuje na spadek kosztów w tym zakresie. Wręcz przeciwnie, często można natrafić na dodatkowe ukryte koszty. Trzeba też wziąć pod uwagę koszty wdrożeniowe oraz koszty utrzymywania systemu. Z punktu widzenia firmy transportowej należałoby zasięgnąć dogłębnych informacji przed podjęciem ostatecznej decyzji.
Zawsze też pozostaje możliwość wyboru sprawdzonej platformy, która obsługuje dane zarówno z aplikacji mobilnych jak i standardowych urządzeń pokładowych. Platforma ta oferuje zaawansowaną inteligencję w procesie gromadzenia danych i zestawiania ich w postaci przejrzystych raportów. Rozwiązanie, które umożliwia firmom transportowym wprowadzenie usprawnień w zakresie obsługi klientów, realizacji zleceń i wzrost wydajności w codziennej pracy.
Mark Warner
Omnitracs Europe BV
www.omnitracs.eu/pl