Dachser, globalny operator logistyczny, w ramach obszaru Air & Sea Logistics opracował wydajne, multimodalne rozwiązanie na potrzeby transportu z Holandii do Indii. Firma zrealizowała przewóz specjalnych kontenerów z aluminiowymi silosami, które przemierzyły tysiące kilometrów najpierw statkiem, a następnie pociągiem towarowym. Ostatni etap dostawy obejmował transport ciężarówkami.
Międzykontynentalna podróż towarów rozpoczęła się w Holandii – to stąd ok. 45 czterdziestostopowych kontenerów wyruszyło w kierunku Indii. Sprawne dotarcie do miejsca docelowego, czyli firmy z indyjskiego przemysłu petrochemicznego, wymagało kilkukrotnej zmiany środka transportu. Punktem startowym był port w Rotterdamie, z którego statek musiał dopłynąć do portu Mundra przy Zatoce Kaććh w północno-zachodnich Indiach. Organizację dalszego przewozu na terenie Indii przejął tamtejszy oddział Dachser. Operator zorganizował transport w pociągu kontenerowym o długości ponad 600 m. Po pokonaniu ponad 1,3 tys. kilometrów koleją kontenery dotarły do Sahnewal – niedużego miasta w dystrykcie Ludhijana. Na ostatnim odcinku towary przewieziono ciężarówkami.
Optymalizacja bilansu logistycznego
„Dzięki takiej koncepcji transportu byliśmy w stanie zaoferować klientowi rozwiązanie dostosowane do ilości i wielkości towarów, i to na kilku kontynentach”, mówi Huned Gandhi, dyrektor zarządzający Dachser Air & Sea Logistics w Indiach. Zespół z holenderskiego oddziału operatora, a także eksperci ds. transportu morskiego z Dachser w Delhi dbali o sprawną organizację i realizację tego złożonego przedsięwzięcia. Dachser koordynował także procedury celne.
„W ramach usługi port-to-door opracowaliśmy wydajne i niezawodne rozwiązanie, przy którym różne zespoły Dachser Air & Sea Logistics współpracowały ze sobą ramię w ramię. Usługa ta pomaga zoptymalizować bilans logistyczny naszego klienta”, mówi Gandhi. Do czasu zakończenia projektu Dachser przetransportuje łącznie 350 czterdziestostopowych jednostek (FEU).