DB Schenker otwiera drugi co do wielkości terminal w Finlandii

C

14-07-2020

DB Schenker otwiera drugi co do wielkości terminal przeładunkowy w Finlandii, niedaleko Turku. Ma powierzchnię równą 14 boiskom piłkarskim.

DB Schenker otwiera drugi co do wielkości terminal przeładunkowy w Finlandii, niedaleko Turku. Ma powierzchnię równą 14 boiskom piłkarskim.

 

 

 

 

Oferta obejmuje usługi krajowego i międzynarodowego transportu lądowego, szczególnie w ramach krajów skandynawskich. Inwestycja o wartości 26 mln euro jest wyrazem zaangażowania firmy w rozwój na rynku fińskim i w ramach sieci europejskiej.

DB Schenker w Finlandii zatrudnia obecnie ponad 1300 osób w swoich 18 terminalach. Natomiast we współpracy z firmami partnerskimi operator korzysta z sieci 25 terminali, co czyni z go jedną z największych fińskich firm w branży transportowo-logistycznej. W nowym terminalu pracuje około 600 specjalistów.

– Terminal w Turku stanie się ważnym punktem obsługi logistycznej w Finlandii”, mówi Petteri Nurmi, dyrektor generalny DB Schenker w Finlandii. – Większe możliwości sortowania pozwalają nam przyjąć znaczną część skandynawskiego wolumenu zakupów internetowych. W przeciwieństwie do wielu innych operatorów oferujemy naszym klientom kompleksowe rozwiązania, w tym transport drogowy, lotniczy i oceaniczny z dostawami paczek oraz logistykę kontraktową. Wierzymy, że wszystkie te usługi pozwolą nam na dalszy rozwój. Jesteśmy częścią silnej fińskiej oraz międzynarodowej sieci i możemy dostosować się do wymagań naszych klientów oraz stworzyć oferty, które najlepiej spełniają ich potrzeby.

Nowy terminal, który położony jest na rozwiniętym logistycznie obszarze Avanti w gminie Lieto, to połączenie ogrzewanego obiektu o powierzchni 14 000 mkw. z nieogrzewaną halą o powierzchni 3300 mkw. do obsługi długich i ciężkich przesyłek oraz halą o powierzchni 500 mkw. dla pojazdów dostarczających towary. Paczki są obsługiwane za pomocą sortownika o długości 50 metrów, z wydajnością około 4500 paczek na godzinę. Na terenie terminalu znajduje się również 106 doków przeładunkowych.

Budynek wykorzystuje energię słoneczną i geotermalną, podobnie jak wszystkie terminale DB Schenker powstające w Finlandii w ostatnich latach. Ma 606 fotowoltaicznych paneli słonecznych, które wytwarzają znaczną część zużywanej energii elektrycznej. Ponadto wszystkie systemy oświetleniowe są wyposażone w diody LED, a system ogrzewania i klimatyzacji wykorzystuje energię geotermalną. Nowy obiekt jest również pierwszym terminalem DB Schenker w Finlandii, w którym znajdują się stacje ładowania ciężarówek elektrycznych.

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C