{modal href=”/images/stories/Schenker2_big.jpg”}
{/modal}
W ciagu kolejnych kilku tygodni DB Schenker Rail Polska w kooperacji z DB Schenker Rail Deutschland AG zrealizuje transport 37-metrowych betonowych rygli z Niemiec do Polski.
Transport całopociagowy elementów betonowych wykorzystywanych przy budowie wrocławskiego stadionu na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012 odbywa sie na zlecenie firmy Max Bögl GMBH &Co KG, generalnego wykonawcy stadionu.
Całosc materiałów załadowywana jest specjalnymi dzwigami na stacji Neumarkt w Niemczech, a nastepnie przez przejscie graniczne w Bielawie Dolnej, niedaleko Zgorzelca trafia do stacji rozładunku we Wrocławiu Kuznikach. Ostatni etap transportu odbywa sie noca z wykorzystaniem specjalistycznych ciężarówek.
Łaczna ilosc towaru, która ma trafic do Polski to 6600 ton, co stanowi 72 zebate rygle betonowe o wadze do stu ton. Do przewozu ładunku wykorzystywane sa dwa typy wagonów Samms 70/710/489 oraz Rimmps 651.
– Realizowany transport jest dobrym przykładem współpracy spółek DB Schenker niemieckiej i polskiej w ramach jednej sieci DB Schenker Rail. Wysokie kompetencje oraz dobra jakosc w połaczeniu z najwieksza siecia kolejowa w Europie pozwalaja nam elastycznie reagowac na potrzeby naszych klientów i realizowac również zlecenia niestandardowe – mówi Prezes Zarzadu DB Schenker Rail Polska S.A., Hans-Georg Werner.
Całosc ładunku rozłożona jest na 6 pociagów. Pierwszy transport wyruszył 20 sierpnia. Ostatni planowany jest na koniec wrzesnia. Firma Max Bögl to ważny klient i partner DB Schenker Rail w Niemczech. W Polsce spółka ma swoja siedzibe w Szczecinie i Wrocławiu.