DB Schenker redukuje emisje CO²

C

22-11-2018

„20-procentowa redukcja emisji powodowanej przez samochody ciężarowe o masie co najmniej 7,5 tony do 2025 r. i 35-procentowa do 2030 r. jest możliwa do osiągnięcia”, mówi CEO Jochen Thewes

„20-procentowa redukcja emisji powodowanej przez samochody ciężarowe o masie co najmniej 7,5 tony do 2025 r. i 35-procentowa do 2030 r. jest możliwa do osiągnięcia”, mówi CEO Jochen Thewes

DB Schenker, zobowiązał się zaostrzyć cel redukcji emisji dwutlenku węgla w pojazdach o wadze powyżej 7,5 tony. „Wierzę, że można i trzeba to zrobić”, stwierdza Jochen Thewes, CEO DB Schenker przy okazji inicjatywy Deutsche Bahn „Zielony listopad”. „Doprowadzenie do transformacji strukturalnej w przemyśle motoryzacyjnym i dostępność alternatywnych technologii napędowych w transporcie towarowym sprawi, że ambitne cele redukcji emisji dwutlenku węgla dla pojazdów o 20% do 2025 r. i 35% do 2030 r. są absolutnie wykonalne.”

Dołączając do globalnej inicjatywy EV 100, firma DB Schenker w ostatnim czasie zdecydowała się na stopniowe przekształcenie swojej floty samochodów dystrybucyjnych na elektromobilną. Celem jest wyposażenie do 2030 roku wszystkich pojazdów o wadze do 3,5 tony w napędy elektryczne lub ogniwa paliwowe. Do tego czasu połowa pojazdów o masie od 3,5 do 7,5 tony także będzie zasilana elektrycznie. Już dziś DB Schenker wykorzystuje elektryczną flotę w Austrii, Włoszech i Norwegii, a także elektryczne rowery ładunkowe w kilkunastu miastach Europy.

„Wszyscy, a zwłaszcza producenci, zobowiązani są do wzięcia udziału w tej inicjatywie. Musimy dokonać, od dawna opóźnianego, technologicznego skoku w obliczu zbliżającej się transformacji strukturalnej w przemyśle motoryzacyjnym”, mówi Jochen Thewes.

Ponadto w ramach pilotażowego projektu w Niemczech wspólnie z MAN i Uniwersytetem Fresenius testowana jest obecnie skuteczność sterowanych cyfrowo zintegrowanych konwojów ciężarówek jeżdżących w kolumnie, (tzw. platooning”). Wraz ze szwedzkim startupem Einride niedawno wprowadzono do użytku komercyjnego pierwszą na świecie w pełni autonomiczną ciężarówkę.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C