DBK Rental: branża może spać spokojnie

C

06-03-2020


Brexit, Pakiet Mobilności, koronawirus w Chinach, a do tego słabnące europejskie PKB. To wszystko wpływa i będzie wpływać na gospodarkę. Jak się jednak okazuje, nie na sektor wynajmu.

Fakty mówią same za siebie: obserwujemy coraz wyraźniejsze spowolnienie gospodarcze. Rosną też koszty pracy, a do tego dochodzą problemy z zatrudnieniem, a także zmiany w prawie, m.in. wprowadzenie Pakietu Mobilności. Jakby tego było mało, Brexit stał się faktem i  następstwem tego są niejasności w polityce celnej, a tym samym możliwe przestoje – zwłaszcza po stronie brytyjskiej czy francuskiej. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia koronawirusa oraz powiązana z nią rosnąca rezerwa społeczna i gospodarcza. Wszystko to sprawia, że przedsiębiorcy, także z sektora TSL,  na ten rok patrzą z dużą rezerwą. Ostrożnie podchodzą do tematu inwestycji, a tym samym mrożenia pieniędzy w zakup pojazdów. Zresztą z podobnymi problemami mierzy się cały sektor motoryzacyjny ¬– z raportu KPMG i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że 83% producentów i 74% dystrybutorów spodziewa się pogorszenia sytuacji w nadchodzących miesiącach.

Jak to się ma do branży wynajmu pojazdów użytkowych? Paradoksalnie w tym roku ta branża będzie się bardzo dynamicznie rozwijała. Wynajem stanowi bowiem najbardziej efektywną i bezpieczną alternatywę dla zakupu bądź leasingu pojazdu. Według badań firmy konsultingowej Frost & Sullivan w Polsce, która stanowi jeden z największych rynków transportu w Europie (obok Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Niemiec), wynajem będzie się rozwijał najbardziej dynamicznie. Dla firm stanowi on bowiem gwarancję elastyczności i możliwości dostosowania się do zmieniającej koniunktury i sezonowości bez konieczności inwestowania własnych środków. Jest przy tym znacznie korzystniejszy od leasingu, bo to nie jest pojedyncza usługa, lecz pakiet usług. Wynajem długoterminowy niejednokrotnie zawiera udostępnienie pojazdu, zarządzanie nim, usługi serwisowe, podatki drogowe, samochód zastępczy w razie potrzeby, a nawet zarządzanie oponami.

Klient otrzymuje wszystko to, co w leasingu plus wiele, wiele więcej i to w ramach jednej, stałej, z góry znanej raty bądź opłaty abonamentowej – komentuje Ireneusz Sobieski, Prezes Grupy DBK.

 Jest jeszcze jedna korzyść. Jeśli pojawi się duży kontrakt bądź sytuacja awaryjna, zawsze można w takiej sytuacji skorzystać z dodatkowej oferty wynajmu krótkoterminowego.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C