DCT przeładował milionowy kontener 2013 roku

C

19-11-2013

15 listopada 2013 roku DCT, obsługując drugą wizytę Maersk Mc-Kinney M?ller - największego w świecie i pierwszego z serii Triple-E kontenerowca Maersk Line - przeładował milionowy kontener w tym roku.         Pierwszy statek zawinął do DCT Gdańsk w 2007 roku. Od stycznia 2010 roku terminal przyjmuje co tydzień jednostki zabierające jednorazowo do 8000 kontenerów dwudziestostopowych. Krótko po wprowadzeniu do serwisu AE-10 kolosów o pojemności 13 000 TEU, już w maju 2011 przy kei DCT zaczęły pojawiać się kontenerowce klasy E, ładujące 15 500 TEU. 21 sierpnia tego roku, w dziewiczej podróży z Dalekiego Wschodu wszedł do DCT Maersk Mc-Kinney M?ller o pojemności 18 200 TEU.   Wizyty oceanicznych kontenerowców potwierdzały "rentę geograficzną" gdańskiego portu. Zaledwie sześć lat funkcjonowania DCT wystarczyło, by terminal stał się oceanicznym centrum dowozowo-wywozowym (hubem) dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, kontenerową bramą dla Polski i krajów bałtyckich. Wraz z powstaniem DCT polscy importerzy i eksporterzy zyskali niezawodnego partnera, zapewniającego najwyższe międzynarodowe standardy obsługi. Już ubiegłoroczna ocena dynamiki wzrostu i wielkości obrotów dała wpływowemu brytyjskiemu magazynowi "Container Management" asumpt do nominowania Gdańska do elitarnego grona "100 największych portów kontenerowych świata". Dzisiejszy dzień nominację tę potwierdził.   Głębokość wody przy nabrzeżu DCT, dogodne i bezpieczne podejście do portu, możliwości rozbudowy potencjału do obsługi kontenerów pozwalają Gdańskowi utrwalać nowoczesny model żeglugi transportowej i pozycję na Bałtyku.

dct-milionowy-kontener15 listopada 2013 roku DCT, obsługując drugą wizytę Maersk Mc-Kinney M?ller – największego w świecie i pierwszego z serii Triple-E kontenerowca Maersk Line – przeładował milionowy kontener w tym roku.

 

 

 

 

Pierwszy statek zawinął do DCT Gdańsk w 2007 roku. Od stycznia 2010 roku terminal przyjmuje co tydzień jednostki zabierające jednorazowo do 8000 kontenerów dwudziestostopowych. Krótko po wprowadzeniu do serwisu AE-10 kolosów o pojemności 13 000 TEU, już w maju 2011 przy kei DCT zaczęły pojawiać się kontenerowce klasy E, ładujące 15 500 TEU. 21 sierpnia tego roku, w dziewiczej podróży z Dalekiego Wschodu wszedł do DCT Maersk Mc-Kinney M?ller o pojemności 18 200 TEU.

 

Wizyty oceanicznych kontenerowców potwierdzały “rentę geograficzną” gdańskiego portu. Zaledwie sześć lat funkcjonowania DCT wystarczyło, by terminal stał się oceanicznym centrum dowozowo-wywozowym (hubem) dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, kontenerową bramą dla Polski i krajów bałtyckich. Wraz z powstaniem DCT polscy importerzy i eksporterzy zyskali niezawodnego partnera, zapewniającego najwyższe międzynarodowe standardy obsługi. Już ubiegłoroczna ocena dynamiki wzrostu i wielkości obrotów dała wpływowemu brytyjskiemu magazynowi “Container Management” asumpt do nominowania Gdańska do elitarnego grona “100 największych portów kontenerowych świata”. Dzisiejszy dzień nominację tę potwierdził.

 

Głębokość wody przy nabrzeżu DCT, dogodne i bezpieczne podejście do portu, możliwości rozbudowy potencjału do obsługi kontenerów pozwalają Gdańskowi utrwalać nowoczesny model żeglugi transportowej i pozycję na Bałtyku.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C