Dematic zapowiada ukończenie nowego zautomatyzowanego centrum dystrybucyjnego dla Grupy Landmark w Dubaju, co pozwoli międzynarodowemu detaliście na konsolidację działań logistycznych dla części z pięciu istniejących punktów ręcznej dystrybucji.
W nowym centrum dystrybucyjnym może być składowane do 2,2 miliona kartonów i 2 milionów tekstyliów w systemie podwieszania odzieży Dematic (GOH). Znajduje się tam również największy jak dotąd system Dematic Multishuttle składający się z ponad 1200 shuttli, 94 wind i prawie 950 000 miejsc magazynowych na 33 poziomach. Dzięki tej automatyzacji Landmark może przetwarzać do 15 000 opakowań na godzinę. Wysoki na 43 metry magazyn wysokiego składowania palet z 36 000 miejsc składowania jest jednym z największych tego typu magazynów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Podsystemy są połączone 11 kilometrami przenośników skrzyń i palet oraz sortownikiem. Zarządzanie magazynem i optymalizacja przepływu materiałów są sterowane przez oprogramowanie Dematic iQ.
– Zaprojektowane przez Dematic rozwiązanie w zakresie automatyzacji pozwala naszej sieci łańcuchów dostaw działać teraz z większą wydajnością, produktywnością i przejrzystością. Dzięki tej inwestycji osiągamy postęp technologiczny i zajmujemy pionierską pozycję w naszym regionie – stwierdził Mihin Shah, dyrektor ds. łańcucha dostaw Grupy Landmark. Nowe centrum dystrybucyjne znajduje się w Jebel Ali Free Zone (JAFZA), w pobliżu DP WORLD Jebel Ali Port jednego z największych portów kontenerowych na świecie. Z tego miejsca Grupa Landmark sprzedaje i rozprowadza odzież, meble, zabawki, drobne towary i inne przedmioty do prawie 1400 swoich sklepów detalicznych, a następnie bezpośrednio do konsumentów końcowych.
Cechą wyróżniającą obiekt o powierzchni 265 000 mkw. jest magazyn paletowy (43 metry wysokości) o konstrukcji silosu oraz do 36 000 miejsc składowania odbieranych towarów. Zapasy nie potrzebne od razu do dystrybucji są paletyzowane, a następnie składowane i pobierane z podwójnej głębokości za pomocą czterech 41-metrowych układnic (model SR-U1500/1) wyposażonych w widły teleskopowe. W specjalnie przystosowanym magazynie wysokiego składowania przechowuje się artykuły wrażliwe na temperaturę. Jest wyposażony w system przeciwpożarowy umożliwiający przechowywanie towarów łatwopalnych.
Towary szybko zbywalne obsługuje Dematic Multishuttle z opatentowaną funkcją Inter-Aisle Transfer, która pozwala na maksymalne wykorzystanie przestrzeni umożliwiając wymianę w przejściach i magazynowanie na podwójnej głębokości. Dzięki kilku windom na każdy korytarz oraz wózkom (shuttlom) sterowanym szynami przewodowymi, zapewniającymi większe przyspieszenie i prędkość, jeden wózek może obsłużyć od 700 do 800 miejsc magazynowych. W rezultacie do stacji pobierania może zostać przetransportowanych do 15 000 opakowań na godzinę, co sprawia, że jest to największy i najszybszy obiekt jaki kiedykolwiek zbudował Dematic.
Obiekt oferuje również ogromne możliwości w zakresie wieszania tekstyliów: System Dematic GOH może pomieścić do 2 milionów sztuk odzieży i osiągnąć wysoką wydajność aż do 250 000 sztuk odzieży dziennie. Całe rozwiązanie składa się z ponad 200 stacji roboczych mających konkretne zastosowania, w tym z usług o wartości dodanej, takich jak dostosowywanie towarów do potrzeb konkretnych sprzedawców detalicznych poprzez dodawanie etykiet, marek lub ofert promocyjnych. Operację dopełnia 11-kilometrowy system przenośników Dematic do pojemników i palet oraz system sortowania Dematic.
Oprogramowanie Dematic iQ zapewnia płynny i optymalny przepływ materiałów. Działa jako System Zarządzania Magazynem (WMS), zarządzający zasobami i obejmuje System Kontroli Magazynu (WCS) oraz Sterownik Przepływu Materiałów (MFC). Towary są dynamicznie rozmieszczane w czterech zautomatyzowanych działach magazynu oraz w magazynie ręcznym o kontrolowanej temperaturze, na podstawie aktualnego i prognozowanego zapotrzebowania.
Oprogramowanie Dematic iQ w ramach jednego systemu sprawnie obsługuje również towary wiszące i płaskie, tak aby spełniać wymagania klienta i zachowywać pożądaną kolejność. Jednocześnie oprogramowanie zapewnia, że odpowiedni produkt znajduje się zawsze na właściwym miejscu, równoważąc obciążenie pracą pomiędzy podsystemami.
– Automatyzacja oferuje możliwość skalowania i szybkość przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa pracy – powiedział Shah. Dzięki skonsolidowanemu i zautomatyzowanemu działaniu, klienci Landmark B2B i B2C mogą teraz polegać na jeszcze lepszej obsłudze.