DHL współpracuje z największą światową spółką e-sportową, ESL, oraz rozszerza swoją obecność na rynku e-sportowym, na którym liczba fanów i aktywnych graczy gwałtownie rośnie, osiągając miliony. ESL organizuje wydarzenia dla branży e-sportowej, włączając w to turnieje popularnych dyscyplin e-sportowych – Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), StarCraft II oraz League of Legends. Dodatkowo ESL prowadzi transmisje na żywo z turniejów poprzez główne kanały społecznościowe takie jak: Facebook, YouTube, Twitter i Twitch.
DHL świadczy usługi logistyczne na rzecz ESL, a jego marka, jako sponsora zostanie rozreklamowana w różnych kanałach mediów społecznościowych przez cały czas trwania turniejów serii ESL One. Dzięki tej współpracy DHL rozszerza swoje partnerstwa o kolejną dyscyplinę sportową, która nie tylko gwałtownie się rozwija na całym świecie, lecz także dostarcza rozrywkę najwyższej jakości i ma wielu aktywnych fanów.
Wymagania dotyczące graczy są ogromne i aby dostać się na szczyt gry, w której się specjalizują, muszą wykazać się ogromnym poziomem koncentracji, niezwykłą szybkością, wyrafinowanymi umiejętnościami taktycznymi i umiejętnością pracy zespołowej. Rozgrywka charakteryzuje się szybkim tempem. Oznacza to, iż nawet ułamek sekundy może zadecydować o zwycięstwie lub porażce. I właśnie to połączenie szybkości i ekscytacji uzależnia wielu widzów. Już w marcu 2018 r. DHL ogłosiła oficjalną współpracę z Formula One eSports Series, debiutując w sektorze obiecującego e-sportu. Baner reklamowy DHL będzie widoczny w piłkarskiej grze komputerowej FIFA 18, co stanowi część współpracy z klubem FC Bayern Monachium.
Nowa współpraca umożliwia DHL rozpoczęcie aktywności w biznesie, który przemawia do coraz większej grupy młodych odbiorców. Turnieje e-sportowe i udział graczy zapewniają ekscytację milionom fanów na całym świecie, z których ponad 60 procent jest w wieku od 16 do 35 lat. W e-sporcie dzięki treściom i formatom idealnie dopasowanym do zainteresowań fanów, możemy z marką DHL dotrzeć do ważnej grupy docelowej – mówi Arja Sissing, kierownik działu ds. marketingu korporacyjnego Deutsche Post DHL Group. Jesteśmy zachwyceni, iż ESL, będące jednym z wiodących graczy w dziedzinie międzynarodowego biznesu e-sportowego, zostało naszym partnerem. Poprzez tę współpracę chcemy przyczynić się do tworzenia niepowtarzalnych chwil, które łączą ludzi.
Turnieje e-sportowe organizowane przez ESL wypełniają największe areny sportowe na całym świecie. Dziesiątki tysięcy fanów ogląda zmagania graczy na żywo, a kilka milionów widzów śledzi akcję online oraz w mediach społecznościowych. W samym 2017 roku turnieje i ligi ESL przyciągnęły ponad 200 mln unikalnych widzów. Najlepsze zespoły i wiodący gracze z całego świata rywalizują ze sobą w ramach ESL One, gdzie coroczne wygrane w Dota 2 i CS:Go wynoszą kilka milionów euro. Stawki są więc wysokie. W DHL znaleźliśmy idealnego partnera do współpracy przy złożonych wyzwaniach logistycznych będących integralną częścią naszych turniejów światowych – mówi Ralf Reichert, dyrektor naczelny ESL. Mając DHL po naszej stronie, możemy wreszcie tworzyć wartość dodaną zarówno w zakresie e-sportu, wśród społeczności e-sportowej na całym świecie, a także promować ciągły rozwój sceny e-sportowej.
Jako oficjalny partner logistyczny DHL zarządza logistyką wydarzeń w ramach serii ESL One, odpowiadając przez cały czas trwania serii za transport nie tylko sprzętu scenicznego do miejsc wydarzeń, lecz także osobistych stanowisk graczy przynależących do poszczególnych zespołów. DHL może w tym zakresie polegać na wiedzy specjalistycznej zdobytej przez lata pracy w ramach logistyki wydarzeń. Każde wydarzenie, każdy przewóz ładunku, każde miejsce ma swoje indywidualne wymagania, do których należy dobrać właściwą procedurę logistyczną – mówi Vincenzo Sceudato, dyrektor działu DHL ds. targów handlowych i wydarzeń. Wszystkie elementy logistyczne muszą być dopięte na ostatni guzik, nie ma mowy o żadnych błędach.
ESL One po raz drugi odbędzie się w Katowickim Spodku w dniach 22-24 lutego 2019 r.