DHL jest jednym z pierwszych klientów na świecie, którzy będą używać okularów Google najnowszej generacji do pracy w magazynach i centrach dystrybucji. Wydłużony czas pracy baterii, szybszy procesor oraz skrócony czas ładowania sprawiają, że nowe urządzenia są jeszcze lepiej dostosowane do użytku przemysłowego w obszarze intralogistyki. Inteligentne okulary i urządzenia do noszenia przy sobie stanowią tylko jeden z elementów wdrażanej w DHL strategii cyfryzacji.
Wdrażanie inteligentnych okularów i urządzeń odbywa się w ramach strategii cyfryzacji, która obejmuje całą firmę DHL Supply Chain. DHL będzie używać okularów Google Glass drugiej generacji jako jeden z pierwszych klientów na świecie. Urządzenie może efektywnie wirtualnie wesprzeć proces kompletacji wizualnej w magazynach. Wykorzystanie w magazynach technologii rozszerzonej rzeczywistości przyczyni się do zwiększenia dokładności, produktywności i wydajności procesu kompletacji. Proces kompletacji, który jest intuicyjny, przyjazny dla użytkownika i prowadzony w sposób niekrępujący rąk, cieszy się dużym uznaniem wśród pracowników. Skuteczne wykorzystywanie inteligentnych okularów w logistyce kontraktowej przekonało również inne jednostki DHL.
„Druga generacja inteligentnych okularów Google Glass pozwoli nam zapewnić zarówno naszym klientom, jak i pracownikom urządzenia o jeszcze większej mocy i stopniu zoptymalizowania technicznego. Możliwość rozpoznawania obiektów jest dla nas szczególnie obiecująca w kontekście zastosowania przemysłowego. Z odpowiednim oprogramowaniem sczytywanie kodów kreskowych, odszukiwanie produktów i umieszczanie ich w stosownych przedziałach magazynowych nie jest już po prostu tylko możliwe. W przyszłości inteligentne okulary będą również rozpoznawać skomplikowane obiekty. Oczekujemy, że doprowadzi to do dalszego zwiększania produktywności z korzyścią zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników”, wyjaśnił Markus Voss, Dyrektor Operacyjny i Dyrektor ds. Informacji DHL Supply Chain.
„Zarówno okulary, jak i urządzenia do noszenia przy sobie, takie jak skanery pierścieniowe czy Smart Watches, są już wykorzystywane komercyjnie w wielu naszych magazynach. Choć urządzenia te są tylko częścią obejmującej całą firmę DHL Supply Chain strategii cyfryzacji, w ramach której wdrażane są roboty, drony, pojazdy autonomiczne oraz wiele innych technologii, jestem szczególnie zadowolony z pozytywnego odzewu ze strony naszych kolegów, którzy korzystają z tej technologii w swojej codziennej pracy. Proces odbywa się niezwykle intuicyjnie, a wsparcie wizualne pozwala na bardzo szybkie zlokalizowanie produktów i umieszczenie ich w odpowiednich wózkach. Nasi pracownicy są doskonale przygotowani do szybkiego, a przede wszystkim, ergonomicznego przeprowadzania procesu kompletacji”, powiedział Markus Voss, Dyrektor Operacyjny i Dyrektor ds. Informacji DHL Supply Chain.
Pilotażowo inteligentne okulary zostały z powodzeniem wdrożone w DHL Supply Chain z początkiem 2015 roku, a obecnie są już standardowym wyposażeniem magazynów DHL. Technologia ta była wprowadzana krok po kroku przez ostatnie kilka lat po uprzednim przetestowaniu jej w Stanach Zjednoczonych, Europie i Wielkiej Brytanii. Obecnie kompletacja wizualna, czyli kompletacja wspierana przez technologię rozszerzonej rzeczywistości, używana jest w większości obszarów geograficznych.