DPD Polska w świątecznym trybie

C

01-12-2020

Przedświąteczny szczyt paczkowy to najgorętszy czas dla firm kurierskich. Już od połowy listopada w związku z „czarnym piątkiem“ i „cyfrowym poniedziałkiem” liczba przesyłek w sieci DPD Polska sukcesywnie wzrasta, dlatego już we wrześniu firma uruchamia specjalne procedury usprawniające proces doręczenia.

Przedświąteczny szczyt paczkowy to najgorętszy czas dla firm kurierskich. Już od połowy listopada w związku z „czarnym piątkiem“ i „cyfrowym poniedziałkiem” liczba przesyłek w sieci DPD Polska sukcesywnie wzrasta, dlatego już we wrześniu firma uruchamia specjalne procedury usprawniające proces doręczenia.

 

Co roku liczba przesyłek dostarczanych w grudniu przez kurierów DPD Polska wzrasta nawet o połowę w stosunku do tej z okresu poprzedzającego pik. Tym razem, z uwagi na obostrzenia sanitarne w sieciach handlowych i zwiększoną ostrożność konsumentów przesyłek może być jeszcze więcej.

Zazwyczaj już od września firma zwiększa o kilkanaście procent zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. W tym roku podwykonawcy wyposażeni są w środki higieny osobistej i przeszkoleni z zasad bezpieczeństwa sanitarnego. W związku ze zwiększoną liczbą zamówień złożonych w e-sklepach paczki będą również dostarczane w godzinach popołudniowych i wieczornych. Dodatkowo, zgodnie ze zleceniami od nadawców doręczenia będą możliwe także w sobotę. Na wniosek nadawców i po uzgodnieniu szczegółów operacyjnych z DPD Polska będzie możliwa obsługa nadań w soboty i w niedziele.

 

Automaty paczkowe

DPD Polska rozszerzyła w ostatnim czasie sieć DPD Pickup o automaty paczkowe i punkty w niektórych sieciach handlowych. Razem z DPD Pickup Oddziałami Miejskimi liczy już ona ponad 3000 punktów. Odbiory własne za ich pośrednictwem są dobrą alternatywą dla doręczeń kurierskich, zwłaszcza w najgorętszych przedświątecznych dniach.

 

W rękach konsumentów

DPD Polska zachęca konsumentów, by świąteczne zamówienia w sklepie internetowym składali z bezpiecznym wyprzedzeniem, najlepiej dwutygodniowym, a najpóźniej na pięć dni roboczych przed wigilią. Dzięki temu zwiększa się szansa, że prezenty dotrą na czas nawet pomimo zdarzeń losowych, takich jak niekorzystne warunki atmosferyczne czy spiętrzenia zamówień w sklepach internetowych. Należy zadbać także o prawidłowe wpisanie adresu odbiorcy i danych kontaktowych (telefon, e-mail etc.).

– Zależy nam, aby wszystkie paczki dotarły pod choinkę przed pierwszą gwiazdką, dlatego zachęcamy konsumentów do korzystania z proponowanych przez nas usług dodatkowych, takich jak powiadomienia z aplikacji www.mojapaczka.dpd.com.pl, ułatwiające kontakt z kurierem i pozwalające ustalić z nim termin doręczenia oraz komfortową formę dostawy. Warto pomyśleć o zamówieniu przesyłki do miejsca, gdzie spędzamy większą część dnia. Jeżeli jednak nie wiemy, gdzie będziemy przebywać w momencie dostawy, możemy skorzystać z sieci naszych punktów odbioru DPD Pickup – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska – Zwracamy także uwagę, że opóźnienia mogą wynikać z ze spiętrzenia zamówień w sklepach internetowych. Jeśli przesyłka zostanie wprowadzona do sieci DPD i odebrana przez kuriera, powinna trafić do odbiorcy w ciągu dwóch dni roboczych.

 

Bezpieczniej

DPD Polska umożliwiła dostarczanie przesyłek bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem unikalnego kodu PIN. W treści powiadomień zachęca do ustalenia z kurierem bezpiecznej formy dostawy paczki (np. na portierni lub recepcji). Zwraca się także z prośbą o informowanie o odbywanej kwarantannie, a także rekomenduje odbiorcom płacenie za pobranie kartą (limit płatności bez wymaganego kodu autoryzującego PIN na terminalu wynosi 100 zł). DPD Polska ma również w ofercie płatność BLIK-iem.

 

Zatem:

  1. Zrób świąteczne e-zakupy nie później niż tydzień przed wigilią Bożego Narodzenia.
  2. Składając zamówienie w e-sklepie zadbaj o odpowiednie podanie danych adresowych.
  3. Podziel się swoim numerem telefonu lub adresem e-mail, aby kurier w razie potrzeby mógł z łatwością się z Tobą skontaktować.
  4. Jeśli to Ty nadajesz paczkę, wybierz opakowanie adekwatne do rodzaju zamówienia.
  5. Korzystaj z narzędzi ułatwiających zarządzanie przesyłką – m.in. dzięki powiadomieniom z aplikacji www.mojapaczka.dpd.com.pl nawiążesz kontakt z kurierem i ustalisz wygodny czas i formę doręczenia.
  6. Jeśli rzadko bywasz pod adresem zamieszkania skorzystaj z gęstej sieci DPD Pickup, gdzie odbierzesz paczkę w dowolnym momencie.

 

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C