DPDgroup stawia na rozwój i ekologię

C

02-03-2020


Firma opublikowała wyniki za ubiegły rok.  Zanotowała przychody na poziomie 7,8 miliarda euro. Mimo uszczuplenia strefy Schengen, trzyma się planu i zapowiada działania na rzecz środowiska.

Całkowita liczba przesyłek dostarczonych na całym świecie przez DPDgroup przekroczyła 1,3 miliarda, a w tzw. „cyfrowy poniedziałek” pobito rekord doręczeń, których liczba wyniosła 9,3 miliona. Przychody w kwocie 7,8 miliarda EUR stanowią 30% obrotów Groupe La Poste. DPDgroup odnotowała 6,7% wzrost przychodów w porównaniu z rokiem 2018.

Rynek europejski wzrasta nadal przede wszystkim dzięki segmentowi B2C. Działania DPDgroup opierają się na hybrydowej sieci B2B-B2C. W 2019 r. segment B2B stanowił 55% wolumenu DPDgroup, a segment B2C odnotował 9% wzrost.

Grupa zwiększyła przychody w Polsce (+18%), Wielkiej Brytanii (+5,7%) pomimo niepewności związanej z Brexitem, we Francji (+5,5% DPD Francja i 6,6% Chronopost) oraz w Niemczech (4,5%).  

Pod koniec stycznia Parlament Europejski ratyfikował umowę opuszczenia UE przez Wielką Brytanię. Mimo to DPDgroup utrzyma działalność operacyjną pomiędzy Wielką Brytanią a Unią Europejską na dotychczasowym poziomie, aby zapewnić ciągłość świadczonych usług i płynność w obszarze handlowym. 

Zobowiązanie zrównoważonego rozwoju

DPDgroup chce ograniczać negatywny wpływ na środowisko poprzez program społecznej odpowiedzialności biznesu o nazwie DrivingChangeTM. Celem Grupy jest 30% ograniczenie emisji CO2 na przesyłkę do roku 2025 i utrzymanie pozycji lidera na rynku dobrowolnego równoważenia emisji w sektorze KEP. Jak to możliwe? Już teraz na przykład Chronopost Francja doręcza wszystkie przesyłki na terenie Paryża z użyciem pojazdów niskoemisyjnym i korzysta z oddziałów miejskich. Rozwiązanie pozwoliło ograniczyć emisję CO2 o 87%. Podobną drogą podąża DPD Francja. W Wielkiej Brytanii natomiast firma posiada flotę 139 pojazdów z napędem elektrycznym, która wraz z oddziałami miejskimi współgra ze standardami londyńskiej strefy niskoemisyjnej.   Podobne rozwiązania są wprowadzane także w Warszawie, Dublinie, Hamburgu, Madrycie i Tallinie. Jakby tego mało, w wybranych miastach firma bierze udział w programie monitorowania jakości powietrza, który realizowany jest za pomocą czujników zamontowanych w samochodach dostawczych oraz punktach Pickup.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C