Ponad 100 uczestników, 5 merytorycznych stref tematycznych, polska prapremiera wózka RX 60 Li-Ion oraz prelekcja gen. Hermaszewskiego na temat kosmicznych technologii – tak najkrócej można podsumować II edycję Still Innovation Day. 10 września w logistycznym sercu Polski – magazynie firmy Spedimex w podłódzkim Strykowie – odbyła się II edycja Still Innovation Day.
Głównym tematem wydarzenia, mającego na celu popularyzację wiedzy z zakresu intralogistycznych innowacji, była technologia Li-Ion. Na sesji plenarnej zaprezentowano spektakularne efekty przejścia na flotę litowo-jonową w zakładzie K-Flex w pobliskim Uniejowie. Na stacjach tematycznych omówiono natomiast wynikające z wdrożenia Li-Ion korzyści w dziedzinie bezpieczeństwa, oszczędności oraz wydajności. – Wózki widłowe w technologii Li-Ion przynoszą użytkownikom wymierne korzyści – zarówno ze względu na bezpieczeństwo i łatwość użytkowania, jak i ograniczenie czasu potrzebnego na ich obsługę, co pozwala wypracować znaczące oszczędności w porównaniu z bateriami żelowymi i kwasowo-ołowiowymi – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu Still Polska. – Podczas Innovation Day pokazaliśmy na przykładach i konkretnych danych, kiedy i dlaczego warto w nie zainwestować – dodaje.
Partnerzy wydarzenia zaprezentowali na swoich stoiskach korzystające z technologii Li-Ion produkty. Firma Kärcher pokazała szorowarki do posadzek przemysłowych, odkurzacze oraz odkurzacze plecakowe do bardziej wymagających zastosowań. Auto-Studio, łódzki dystrybutor marki Mercedes Benz, eksponował samochody elektryczne eVito i EQC oraz Mercedesa klasy V (i ten model ma być wkrótce dostępny w naszym kraju w wariancie EQV). Zwieńczeniem imprezy była prapremiera wózka elektrycznego Still RX 60 z baterią litowo-jonową oraz prelekcja gen. Mirosława Hermaszewskiego. Jedyny polski astronauta opowiedział o tym, jak rozwój technologii umożliwił loty w kosmos – tak jak technologia Li-Ion pozwala przekraczać dotychczasowe granice wydajności.
– Już teraz akumulatory Li-Ion cieszą się w Polsce dużą popularnością. Mamy jednak nadzieję, że dzięki akcjom takim jak Still Innovation Day świadomość korzyści z ich wykorzystania będzie jeszcze bardziej powszechna – dodaje Paweł Włuka, Dyrektor Marketingu Still Polska.