Jak pokazują najnowsze wyniki badań, już 16 % Polaków czyli co siódmy regularnie kupuje już produkty spożywcze w Internecie*. Rośnie zaufanie do branży e-grocery i tempo wzrostu tego rynku, które aktualnie szacuje się na 15-20% rocznie. Polacy mają coraz mniej czasu i są coraz bardziej otwarci nowe modele biznesowe, które zwiększają ich komfort życia. W branży e-grocery klienci doceniają oszczędność czasu oraz dostawę zakupów do domu. Udział tej branży w całości handlu spożywczego w kraju nie przekracza jeszcze 1 % oraz funkcjonuje głównie w dużych miasta. Nie mniej jednak, Polska coraz bardziej goni pod tym względem Europę Zachodnią, a oferta, jak i liczba e-sklepów są coraz szersze.
E-grocery to wymagający pod względem logistycznym rynek. Największe wyzwanie stanowi dostawa. Oprócz szybkiej realizacji zamówienia, ważne jest dostarczenie produktów w stanie nienaruszonym i o jakości, jaką gwarantuje sklep stacjonarny. Szczególnie ważne jest to w przypadku produktów świeżych, takich jak warzywa i owoce, mięso czy nabiał. Możliwość otrzymanie artykułów odpowiednio zabezpieczonych i pozbawionych jakichkolwiek uszkodzeń może przekonać klientów do regularnego korzystania z zamówień przez internet. Ważne jest przy tym uproszczenie i automatyzacja czynności na każdym etapie logistyki – od kompletacji produktów, do obsługi zamówień poprzez wygodny i ergonomiczny transport do klienta końcowego. Pomóc w tym mogą rozwiązania firmy Georg Utz, producenta opakowań, pojemników i palet wielokrotnego użytku z tworzywa sztucznego.
W ofercie Georg Utz są zarówno pojemniki do magazynów automatycznych, jak również do kompletacji, czy dostaw artykułów spożywczych do domu klienta. Nasze rozwiązania są bardzo trwałe i służą klientom zwykle wiele lat. Mogą występować z logo klienta oraz w wybranym kolorze. Wykorzystanie systemu pojemników wielokrotnego użytku oznacza redukcję ilości kartonów, które zwykle po wypakowaniu towaru stają się dla otrzymującego zamówione towary klienta odpadem.