Ekol kupuje port

C

15-12-2016

Ekol Logistics nabył 65% udziałów spółki Europa Multipurpose Terminals, operatora portu, z którego usług korzystał w zakresie transportu Ro-Ro i kolejowego, zlokalizowanej w Trieście we Włoszech. 6 grudnia Ekol Logistics przejął większościowy pakiet Europa Multipurpose Terminals, operatora szóstego portu w Trieście. Nie będzie to jedyny port firmy Ekol, spółka planuje uruchomienie bowiem terminala Ro-Ro na początku 2017 roku, który jest obecnie budowany w miejscowości Yalova, w Turcji. Dzięki planowanym inwestycjom, w Trieście będzie można prowadzić dwie niezależne operacje Ro-Ro, które zwiększą wydajność załadunku pociągów do 10 zestawów kursujących w obie strony dziennie. Port, który obecnie obsługuje statki Ro-Ro płynące z i do Turcji oraz Grecji, w najbliższych latach doda do swojego portfolio statki z Izraela i  Egiptu. Roczna wydajność 111 000 jednostek transportowanych statkami Ro-Ro oraz 70 000 jednostek transportowanych koleją uzyskana w 2016 roku, zwiększy się do odpowiednio 140 000 i 100 000 jednostek w roku 2017. Ahmet Musul, CEO Ekol Logistics i Yalova Ro-Ro Terminal mówi o nowej inwestycji: "Port w Trieście ma kluczowe znaczenie dla naszych rozwiązań intermodalnych i jest to pionierska usługa, którą oferujemy klientom w najlepszy, ekologiczny, niedrogi i efektywny sposób. Umocniliśmy naszą pozycję w tym rejonie przejmując większościowy pakiet Europa Multipurpose Terminals, spółki, która do tej pory była naszym dostawcą. Dzięki tak doświadczonej załodze, nasze operacje portowe będą jeszcze lepszej jakości. Jestem pewien, że będziemy mogli dzielić się doświadczeniem uzyskanym dzięki Terminalowi Ro-Ro Yalova, który rozpocznie operacje na początki 2017 roku." "Witamy nowego udziałowca i z niecierpliwością oczekujemy na stabilny wzrost naszej spółki. Kapitanat Portu w Trieście łączy się ze starymi i nowymi udziałowcami EMT w powitaniu tego nowego rozwiązania, które skonsoliduje pozycję portu jako wiodącego na północy morza Śródziemnego w połączeniach ze Wschodem oraz w rozwiązaniach transportu kolejowo-morskiego" powiedział Francesco Parisi, Casa di Spedizioni S.p.A, były największy udziałowiec Europa Multipurpose Terminals, oraz Friulia S.p.A, the Friuli Venezia Giulia.

Ekol11Ekol Logistics nabył 65% udziałów spółki Europa Multipurpose Terminals, operatora portu, z którego usług korzystał w zakresie transportu Ro-Ro i kolejowego, zlokalizowanej w Trieście we Włoszech.

6 grudnia Ekol Logistics przejął większościowy pakiet Europa Multipurpose Terminals, operatora szóstego portu w Trieście. Nie będzie to jedyny port firmy Ekol, spółka planuje uruchomienie bowiem terminala Ro-Ro na początku 2017 roku, który jest obecnie budowany w miejscowości Yalova, w Turcji.

Dzięki planowanym inwestycjom, w Trieście będzie można prowadzić dwie niezależne operacje Ro-Ro, które zwiększą wydajność załadunku pociągów do 10 zestawów kursujących w obie strony dziennie. Port, który obecnie obsługuje statki Ro-Ro płynące z i do Turcji oraz Grecji, w najbliższych latach doda do swojego portfolio statki z Izraela i  Egiptu. Roczna wydajność 111 000 jednostek transportowanych statkami Ro-Ro oraz 70 000 jednostek transportowanych koleją uzyskana w 2016 roku, zwiększy się do odpowiednio 140 000 i 100 000 jednostek w roku 2017.

Ahmet Musul, CEO Ekol Logistics i Yalova Ro-Ro Terminal mówi o nowej inwestycji: “Port w Trieście ma kluczowe znaczenie dla naszych rozwiązań intermodalnych i jest to pionierska usługa, którą oferujemy klientom w najlepszy, ekologiczny, niedrogi i efektywny sposób. Umocniliśmy naszą pozycję w tym rejonie przejmując większościowy pakiet Europa Multipurpose Terminals, spółki, która do tej pory była naszym dostawcą. Dzięki tak doświadczonej załodze, nasze operacje portowe będą jeszcze lepszej jakości. Jestem pewien, że będziemy mogli dzielić się doświadczeniem uzyskanym dzięki Terminalowi Ro-Ro Yalova, który rozpocznie operacje na początki 2017 roku.”

“Witamy nowego udziałowca i z niecierpliwością oczekujemy na stabilny wzrost naszej spółki. Kapitanat Portu w Trieście łączy się ze starymi i nowymi udziałowcami EMT w powitaniu tego nowego rozwiązania, które skonsoliduje pozycję portu jako wiodącego na północy morza Śródziemnego w połączeniach ze Wschodem oraz w rozwiązaniach transportu kolejowo-morskiego” powiedział Francesco Parisi, Casa di Spedizioni S.p.A, były największy udziałowiec Europa Multipurpose Terminals, oraz Friulia S.p.A, the Friuli Venezia Giulia.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C