Promuje ją Ferran Adria, jeden z najlepszych szefów kuchni na świecie, związany z legendarną restauracją elBulli i uważany za prekursora kuchni molekularnej. Eksperci Hillebrand podzielili się wiedzą i doświadczeniem z zakresu logistyki i przepisów prawnych związanych z transportem wina.
Założona w 2003 roku elBullifoundation kontynuuje tradycję hiszpańskiej restauracji elBulli, zdobywczyni 3 gwiazdek Michelin, kilkukrotnie uznanej za najlepszą restaurację na świecie. Jej działania ukierunkowane są na promowanie innowacyjności i kreatywności sztuki kulinarnej. Fundacja prowadzi różnego rodzaju projekty edukacyjne i biznesowe. Jednym z nich jest Bullipedia, prestiżowa encyklopedia kulinarna o sztuce „fine dining” w branży restauracyjnej.
Trzeci tom Bullipedii, pt. „Wines. From the market to the menu” w całości poświęcony jest winom i tematyce winiarskiej. Został przygotowany przez zespół profesjonalistów pod kierunkiem Ferrana Centellesa, jednego z najsłynniejszych hiszpańskich sommelierów, związanego także z restauracją elBulli, pisarza i dziennikarza winiarskiego. W książce opisano m.in. drogę, jaką przebywa wino od winiarni do restauracyjnego menu, z omówieniem takich aspektów jak warunki eksportu, logistyki i transportu.
– Wino jest delikatnym produktem, bardzo wrażliwym na warunki transportu, zwłaszcza gdy nie są one odpowiednie – zauważa Ferrano Centelles. – Nagłe zmiany temperatury czy dłuższa ekspozycja na światło mogą negatywnie wpływać na jego jakość.
Eksperci Hillebrand o dostawach wina
Hillebrand jako ekspert w organizacji dostaw dla branży winiarskiej, został zaproszony do przygotowania rozdziału poświęconego różnym aspektom transportu i logistyki wina oraz przepisom podatkowym. Specjaliści Hillebrand podzielili się swoim doświadczeniem i wiedzą z zakresu m.in. warunków przewozu wina, wyboru odpowiedniego środka transportu oraz kwestii związanych z przekazaniem odpowiedzialności w transporcie. W 50-stronicowym rozdziale szczegółowo opisano też różne wyzwania związane z wysyłką wina, w tym m.in. zastosowaniem reguł Incoterms, wymaganej dokumentacji, odpraw celnych, zobowiązań podatkowych i akcyzowych oraz ich wpływu na koszty. Jako studium przypadku wykorzystano opis dostawy wina z kalifornijskiego regionu winiarskiego Napa Valley do Barcelony w Hiszpanii, która została zrealizowana przez Hillebrand.
175 lat doświadczenia
Hillebrand jest światowym operatorem logistycznym specjalizującym się w logistyce alkoholi i napojów, jedną z nielicznych firm na świecie o tak wąskiej specjalności, która działa od ponad 175 lat. Świadczy usługi logistyczne, transportowe i spedycyjne (morski, lotniczy, drogowy, kolejowy) oraz celne (odprawy celne, składy celne i magazynowanie), zapewnia też narzędzia informatyczne i rozwiązania technologiczne, tj. innowacyjne flexitanki do masowych dostaw płynów. Hillebrand obsługuje 27% światowego rynku winiarskiego. Działa w ponad 90 krajach, współpracując z ponad 25 tys. klientów, największymi globalnymi producentami i lokalnymi dostawcami alkoholi oraz napojów.
– Jesteśmy dumni, że nasza firma została zaproszona do wzięcia udziału w tak prestiżowym przedsięwzięciu. Wierzymy w edukację i dzielenie się wiedzą na temat tego, jak należy dbać o wino i jak się nim delektować. Zasady Hillebrand doskonale pasują do zasad promowanych przez elBullifoundation. Co warto podkreślić, nasi pracownicy są nie tylko specjalistami w logistyce, wielu z nich posiada też certyfikat WSET, wystawiany przez Wine and Spirit Education Trust. Z pewnością, tym co nas wyróżnia jest energia i pasja, a odzwierciedla to nasze hasło „Forwarding Passion”. To dzięki temu jesteśmy liderem tak bardzo wymagającego rynku beverage – podsumowuje Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.