Die Europäischer Ladungsverbund Internationaler Spediteure AG, w skrócie Elvis otwiera platformę ładunków częściowych dla przewoźników zagranicznych i w tym celu oferuje nowy serwis Elvis TransLoadGate. Tutaj przewoźnicy z innych krajów mogą wprowadzać do systemu Elvis ładunki częściowe dla odbiorców w Niemczech – całkowicie spontanicznie, bez przynależności do zrzeszenia i opłat stałych. Towary są dostarczane przez sprawdzone spedycje partnerskie. Wspólna platforma oferuje informacje o statusie przesyłki oraz jej śledzenie z dowodem dostawy online.
„Nasza nowa oferta tworzy wartość dodaną po stronie wszystkich partnerów. Zagraniczni przewoźnicy zyskują czas, bo skracają się przejeżdżane dystanse. Dodatkową korzyścią jest rozwiązanie problemu z kabotażem. Z drugiej strony optymalizujemy wykorzystanie taboru oraz osiągamy dodatkowe obroty”, mówi Jochen Eschborn z zarządu Elvis AG.
Przewoźnicy zagraniczni regularnie transportującym ładunki częściowe do Niemiec i dostarczający je własnymi pojazdami do odbiorców ponoszą wysokie koszty myta. Dodatkową kwestią jest długi czas realizacji takich zleceń.
Problemy sprawia również kwestia kabotażu. Przedsiębiorstwom z Unii Europejskiej bezpośrednio po transporcie transgranicznym wolno wykonać danym pojazdem do trzech transportów kabotażowych. Te muszą zostać ukończone w ciągu siedmiu dni po ostatnim rozładunku. Za naruszenie tej zasady grozi kara do 20.000 Euro.
Elvis TransLoadGate otwiera przed zagranicznymi przewoźnikami możliwość realizacji transportu towarów dłużycowych do 6,5 m oraz opakowań do długości 4,5 metra i wadze do dwóch ton. Przesyłki obsługiwane są w należącym do Elvis, centralnie położony hubie w Knüllwand. Tam towary są przeładowywane i następnie dostarczane przez partnerów firmy Elvis – oferta obejmuje śledzenie przesyłki oraz dowód dostawy online. Warunkiem jest umieszczenie ładunków częściowych na paletach do dominującego w hubie rozładunku bocznego.
Oprócz tego Elvis TransLoadGate oferuje liczne usługi dodatkowe, od przeładunku po składowanie aż po etykietowanie i ponowne paletowanie, możliwa jest też wymiana palet oraz koszopalet. Dodatkowo przewoźnicy zagraniczni w nowej usłudze Elvis mogą otrzymywać ładunki powrotne. „To pozwala na znaczną redukcję liczby pustych kilometrów, więc korzystanie z TransLoadGate jest podwójnie opłacalne”, mówi Eschborn.