Finder S.A. kupił Autoguard S.A.

C

14-10-2014

Finder i AutoGuard razem – powstaje największa firma telematyczna w Polsce.                  Rynek usług lokalizacyjnych w Polsce zmienia oblicze. Największa spółka w tej branży - Finder S.A. – została właścicielem 100 % akcji dotychczasowego wicelidera -  firmy AutoGuard S.A.   W wyniku konsolidacji powstaje największe w Polsce przedsiębiorstwo w branży telematycznej, wyraźnie powiększając dystans w stosunku  do rozproszonej konkurencji. Po połączeniu firma będzie obsługiwała ponad 7 tysięcy firm dysponujących przeszło 70. tysiącami lokalizowanych obiektów. Zapewni jej to pozycję w gronie największych firm europejskich i liczących się na świecie.     Branża telematyczna należy do najszybciej rozwijających się dziedzin nowych technologii. Na  świecie jest już prawie 180 milionów urządzeń komunikujących się między sobą w technologii M2M (machine to machine). Prawie 6,5 miliona z ich działa w sektorze FMS (Fleet Management System). Szybko rośnie wykorzystanie urządzeń i systemów lokalizacyjnych w nowych sferach – opiece zdrowotnej, ubezpieczeniach, energetyce czy projektach „smart home”.   Decyzja o integracji polskich liderów jest następstwem przeprowadzonych analiz rynkowych, ocen potrzeb odbiorców usług i trendów światowych. Połączone przedsiębiorstwo dysponuje  wyjątkowym na polskim rynku  potencjałem do wprowadzania nowych standardów obsługi, nowatorskich rozwiązań i dynamicznego poszerzania portfela aktywacji. Zmianie ulega też obraz polskiego rynku. Rośnie dystans dzielący lidera od konkurentów -  największy z nich ma w swoim portfelu aż pięciokrotnie mniej aktywacji. Po połączeniu wzrasta status firmy w skali europejskiej i  światowej. Co prawda najwięksi operatorzy międzynarodowi lokalizują  zdecydowanie więcej obiektów (Fleetmatics – 470 tys., Fleetcor- 450 tys., TomTom Telematics 350 tys.), ale ich duża liczba wynika z aktywności w wielu krajach. Trudno jest znaleźć przykład innego, niż Finder  podmiotu, który zbudowałby tak silną, wyraźnie zauważalną na  świecie  pozycję w oparciu o jeden rynek.     Większe możliwości połączonego przedsiębiorstwa zostaną wykorzystane dla dalszej ekspansji rynkowej i podnoszenia konkurencyjności. Sprzyja temu duży stopień komplementarności  ofert, możliwości zespołów programistycznych i zaawansowanie rozwiązań konsolidowanych firm. W planach na najbliższą przyszłość jest wprowadzenie nowych usług adresowanych do rynku masowego i poszerzenie zasięgu odbiorców usług lokalizacyjnych z biznesowego na detaliczny. W przyszłym roku liczba aktywacji powinna wzrosnąć do ponad 100. tysięcy. Rozwijana będzie ścisła współpraca z głównymi Partnerami – T-Mobile i Nokią. Szczególnie obiecujące perspektywy ma projekt wdrożony z T-Mobile, w którym rozwiązanie lokalizacyjne zostało oparte na zmodyfikowanej dla jego potrzeb platformie lokalizacyjnej Finder Online. Deutsche Telekom zaprosił Findera do elitarnego grona firm w ramach swojego perspektywicznego programu EU Top Partnering.   Systemy Findera i AutoGuarda oferują swoim użytkownikom cały wachlarz korzyści - od możliwości skutecznej kontroli i oszczędności, poprzez podnoszenie wydajności i konkurencyjności, do kompleksowej analizy i planowania. Platforma lokalizacyjna Findera jest ceniona jako najwydajniejsze rozwiązanie dla sektora flot lekkich z branży FMCG, a system AutoGuarda zdobył taką opinię obsługując floty samochodów ciężarowych. Wsparcie zarządzania operacyjnego przy pomocy systemów Finder Online  i AutoControl pozwala szybko wyeliminować wiele problemów dotykających firmy zmagające się z nadmiernymi kosztami eksploatacji flot pojazdów, niską wydajnością, wykorzystaniem czasu pracy i pojazdów w celach prywatnych, nieuzasadnionymi przebiegami i nadużyciami.

Finder-logoFinder i AutoGuard razem – powstaje największa firma telematyczna w Polsce.   

 

 

 

 

 

 

 

Rynek usług lokalizacyjnych w Polsce zmienia oblicze. Największa spółka w tej branży – Finder S.A. – została właścicielem 100 % akcji dotychczasowego wicelidera –  firmy AutoGuard S.A.

 

W wyniku konsolidacji powstaje największe w Polsce przedsiębiorstwo w branży telematycznej, wyraźnie powiększając dystans w stosunku  do rozproszonej konkurencji. Po połączeniu firma będzie obsługiwała ponad 7 tysięcy firm dysponujących przeszło 70. tysiącami lokalizowanych obiektów. Zapewni jej to pozycję w gronie największych firm europejskich i liczących się na świecie.  

 

Branża telematyczna należy do najszybciej rozwijających się dziedzin nowych technologii. Na  świecie jest już prawie 180 milionów urządzeń komunikujących się między sobą w technologii M2M (machine to machine). Prawie 6,5 miliona z ich działa w sektorze FMS (Fleet Management System). Szybko rośnie wykorzystanie urządzeń i systemów lokalizacyjnych w nowych sferach – opiece zdrowotnej, ubezpieczeniach, energetyce czy projektach „smart home”.

 

Decyzja o integracji polskich liderów jest następstwem przeprowadzonych analiz rynkowych, ocen potrzeb odbiorców usług i trendów światowych. Połączone przedsiębiorstwo dysponuje  wyjątkowym na polskim rynku  potencjałem do wprowadzania nowych standardów obsługi, nowatorskich rozwiązań i dynamicznego poszerzania portfela aktywacji. Zmianie ulega też obraz polskiego rynku. Rośnie dystans dzielący lidera od konkurentów –  największy z nich ma w swoim portfelu aż pięciokrotnie mniej aktywacji. Po połączeniu wzrasta status firmy w skali europejskiej i  światowej. Co prawda najwięksi operatorzy międzynarodowi lokalizują  zdecydowanie więcej obiektów (Fleetmatics – 470 tys., Fleetcor- 450 tys., TomTom Telematics 350 tys.), ale ich duża liczba wynika z aktywności w wielu krajach. Trudno jest znaleźć przykład innego, niż Finder  podmiotu, który zbudowałby tak silną, wyraźnie zauważalną na  świecie  pozycję w oparciu o jeden rynek.  

 

Większe możliwości połączonego przedsiębiorstwa zostaną wykorzystane dla dalszej ekspansji rynkowej i podnoszenia konkurencyjności. Sprzyja temu duży stopień komplementarności  ofert, możliwości zespołów programistycznych i zaawansowanie rozwiązań konsolidowanych firm. W planach na najbliższą przyszłość jest wprowadzenie nowych usług adresowanych do rynku masowego i poszerzenie zasięgu odbiorców usług lokalizacyjnych z biznesowego na detaliczny. W przyszłym roku liczba aktywacji powinna wzrosnąć do ponad 100. tysięcy. Rozwijana będzie ścisła współpraca z głównymi Partnerami – T-Mobile i Nokią. Szczególnie obiecujące perspektywy ma projekt wdrożony z T-Mobile, w którym rozwiązanie lokalizacyjne zostało oparte na zmodyfikowanej dla jego potrzeb platformie lokalizacyjnej Finder Online. Deutsche Telekom zaprosił Findera do elitarnego grona firm w ramach swojego perspektywicznego programu EU Top Partnering.

 

Systemy Findera i AutoGuarda oferują swoim użytkownikom cały wachlarz korzyści – od możliwości skutecznej kontroli i oszczędności, poprzez podnoszenie wydajności i konkurencyjności, do kompleksowej analizy i planowania. Platforma lokalizacyjna Findera jest ceniona jako najwydajniejsze rozwiązanie dla sektora flot lekkich z branży FMCG, a system AutoGuarda zdobył taką opinię obsługując floty samochodów ciężarowych. Wsparcie zarządzania operacyjnego przy pomocy systemów Finder Online  i AutoControl pozwala szybko wyeliminować wiele problemów dotykających firmy zmagające się z nadmiernymi kosztami eksploatacji flot pojazdów, niską wydajnością, wykorzystaniem czasu pracy i pojazdów w celach prywatnych, nieuzasadnionymi przebiegami i nadużyciami.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C