Flota Eurolines: oszczędności dzięki rozwiązaniom WebEye

C

28-09-2016

Eurolines, rumuński przewoźnik posiadający flotę 26 autokarów, który przewiózł w 2015 roku ponad 134 tys. pasażerów na całym świecie, zdecydował się na wdrożenie rozwiązań telematycznych z dwóch głównych powodów: dbałość o bezpieczeństwo pasażerów oraz konieczność ograniczenia kosztów operacyjnych. Obecnie menedżerowie floty Eurolines nie wyobrażają sobie prowadzenia działalności bez rozwiązań do monitoringu i uważają, że inwestycja przyniosła zakładane efekty.   „Przez szereg lat rozmawialiśmy z kilkoma dostawcami rozwiązań telematycznych – początkowo zależało mi na kontroli zużycia paliwa. Byliśmy także zainteresowani rozwiązaniami z zakresu monitoringu pojazdów do transportu pasażerskiego, ponieważ znajomość położenia każdego z autokarów w danym momencie podobnie jak komunikacja między kierowcami a dyspozytorami ruchu odgrywa kluczową rolę. Stwierdziliśmy, że to właśnie WebEye dysponuje rozwiązaniami, których szukamy, dlatego od lipca 2012 roku rozpoczęliśmy współpracę, poszerzając ją w zależności od rozwoju działalności, podaży i popytu”  powiedział Dragos Anastasiu, prezes Eurolines.   WebeEye jest dostawcą rozwiązań telematycznych dla firmy Rombus, części Eurolines zajmującej się transportem pasażerskim. W latach 1995-2015 Rombus przewiózł ponad 3 mln pasażerów do więcej niż 300 lokalizacji w Europie.   Początkowo współpraca między dwiema firmami oznaczała instalację podstawowego pakietu monitoringu. Następnie rozbudowano rozwiązanie instalując przyrządy służące do pomiaru zużycia paliwa.   „W przypadku floty autokarów, która rocznie przebywa odległość 4,7 milionów kilometrów, informacje o zużyciu paliwa i stylu prowadzenia pojazdu mają podstawowe znaczenie. Od chwili wdrożenia rozwiązań WebEye zaczęliśmy oszczędzać w ramach całej floty dziesiątki tysięcy euro miesięcznie”  powiedział Cristian Băciucu, prezes firmy Rombus.   Menedżer dodaje, że zmiany zaszły w momencie instalacji przyrządów do pomiaru zużycia paliwa, gdyż wywarła ona psychologiczny wpływ na kierowców świadomych tego, że są monitorowani. Efekty zostały zauważone szybko: przeciętne zużycie paliwa spadło o 2 l/100 km, do poziomu około 29 l/100 km – przy średnim miesięcznym przebiegu 20 tys. km w przypadku jednego autokaru.   W tym samym czasie Eurolines opracowało system informatyczny do monitoringu autokarów, który został zintegrowany z rozwiązaniami WebEye. Wgląd do systemu może być udostępniony partnerom zewnętrznym przewoźnika. Pozwala to każdemu pasażerowi na sprawdzenie w dowolnym momencie położenie interesującego go autokaru.   Obecnie Eurolines i WebEye analizują nowe rozwiązania telematyczne mające na celu poprawę wydajności. Rozwiązanie DrivingStyle, służące do monitoringu stylu jazdy, zostało wdrożone do tej pory w dwóch autokarach grupy i z dużym prawdopodobieństwem zostanie wprowadzone w całej flocie.   „Dostosowaliśmy system WebEye w taki sposób, żeby odpowiadał naszym działaniom – dla ciężarówek maksymalna prędkość wynosi 90km/h, podczas gdy dla autobusów 100-110 km/h. Jest to inna alternatywna metoda wykorzystania systemu prowadząca do ograniczenia zużycia paliwa oraz zapewniająca bezpieczne prowadzenie pojazdu. Trasy są niemal zawsze takie same, dlatego możliwe jest dokonanie porównań między kierowcami. Zdarza się, że na konkretnym odcinku drogi jeden z kierowców zużywa 25 litrów paliwa, a inny 33 litry. Dlaczego tak się dzieje? Niemożliwa jest kradzież paliwa, dlatego przyczyną musi być niewłaściwy styl prowadzenia pojazdu. Przyglądamy się temu uważnie i w konkretnych przypadkach interweniujemy. Po pierwszych obserwacjach uważamy, że zdecydujemy się na wdrożenie rozwiązanie DrivingStyle w całej flocie” – powiedział Cristian Băciucu.   Kolejnym krokiem ma być implementacja rozwiązania telematycznego, które dostarcza informacji o godzinach pracy – jest to obecnie ważny wymóg wynikający z nowych przepisów stanowionych przez Unię Europejską lub Rumunię.   „Eurolines było dla nas wyzwaniem, szczególnie że w momencie nawiązania współpracy w 2012 roku był to nasz pierwszy klient z sektora przewozów pasażerskich. Zaczęliśmy od okresu rozpoznawczego, podczas którego dowiadywaliśmy się, jakie są oczekiwania Eurolines wobec nas, a następnie doradziliśmy, jakie rozwiązania najlepiej przyjąć. Cieszy nas fakt, że naszemu klientowi udało się zrealizować założone cele. Jestem zdania, że nasza współpraca przebiega pomyślnie. Dążymy do tego, żeby oferować zaawansowane rozwiązania, które pomogą klientowi zmierzyć się z nowymi wyzwaniami”  powiedział Levente Gall, dyrektor sprzedaży WebEye Rumunia.   Współpraca partnerska Eurolines-WebEye przyniosła korzyści obu stronom. Dla WebEye jest to ciągłe wyzwanie, by nadążyć za potrzebami klienta takiego rodzaju, jak Eurolines. Grupa dysponuje flotą, która jest stale modernizowana. Dla Eurolines współpraca partnerska z WebEye, liderem w dziedzinie rozwiązań telematycznych, stanowi mechanizm optymalizacji procesów biznesowych.

Eurolines RomaniaEurolines, rumuński przewoźnik posiadający flotę 26 autokarów, który przewiózł w 2015 roku ponad 134 tys. pasażerów na całym świecie, zdecydował się na wdrożenie rozwiązań telematycznych z dwóch głównych powodów: dbałość o bezpieczeństwo pasażerów oraz konieczność ograniczenia kosztów operacyjnych. Obecnie menedżerowie floty Eurolines nie wyobrażają sobie prowadzenia działalności bez rozwiązań do monitoringu i uważają, że inwestycja przyniosła zakładane efekty.

 

„Przez szereg lat rozmawialiśmy z kilkoma dostawcami rozwiązań telematycznych – początkowo zależało mi na kontroli zużycia paliwa. Byliśmy także zainteresowani rozwiązaniami z zakresu monitoringu pojazdów do transportu pasażerskiego, ponieważ znajomość położenia każdego z autokarów w danym momencie podobnie jak komunikacja między kierowcami a dyspozytorami ruchu odgrywa kluczową rolę. Stwierdziliśmy, że to właśnie WebEye dysponuje rozwiązaniami, których szukamy, dlatego od lipca 2012 roku rozpoczęliśmy współpracę, poszerzając ją w zależności od rozwoju działalności, podaży i popytu”  powiedział Dragos Anastasiu, prezes Eurolines.

 

WebeEye jest dostawcą rozwiązań telematycznych dla firmy Rombus, części Eurolines zajmującej się transportem pasażerskim. W latach 1995-2015 Rombus przewiózł ponad 3 mln pasażerów do więcej niż 300 lokalizacji w Europie.

 

Początkowo współpraca między dwiema firmami oznaczała instalację podstawowego pakietu monitoringu. Następnie rozbudowano rozwiązanie instalując przyrządy służące do pomiaru zużycia paliwa.

 

„W przypadku floty autokarów, która rocznie przebywa odległość 4,7 milionów kilometrów, informacje o zużyciu paliwa i stylu prowadzenia pojazdu mają podstawowe znaczenie. Od chwili wdrożenia rozwiązań WebEye zaczęliśmy oszczędzać w ramach całej floty dziesiątki tysięcy euro miesięcznie”  powiedział Cristian Băciucu, prezes firmy Rombus.

 

Menedżer dodaje, że zmiany zaszły w momencie instalacji przyrządów do pomiaru zużycia paliwa, gdyż wywarła ona psychologiczny wpływ na kierowców świadomych tego, że są monitorowani. Efekty zostały zauważone szybko: przeciętne zużycie paliwa spadło o 2 l/100 km, do poziomu około 29 l/100 km – przy średnim miesięcznym przebiegu 20 tys. km w przypadku jednego autokaru.

 

W tym samym czasie Eurolines opracowało system informatyczny do monitoringu autokarów, który został zintegrowany z rozwiązaniami WebEye. Wgląd do systemu może być udostępniony partnerom zewnętrznym przewoźnika. Pozwala to każdemu pasażerowi na sprawdzenie w dowolnym momencie położenie interesującego go autokaru.

 

Obecnie Eurolines i WebEye analizują nowe rozwiązania telematyczne mające na celu poprawę wydajności. Rozwiązanie DrivingStyle, służące do monitoringu stylu jazdy, zostało wdrożone do tej pory w dwóch autokarach grupy i z dużym prawdopodobieństwem zostanie wprowadzone w całej flocie.

 

„Dostosowaliśmy system WebEye w taki sposób, żeby odpowiadał naszym działaniom – dla ciężarówek maksymalna prędkość wynosi 90km/h, podczas gdy dla autobusów 100-110 km/h. Jest to inna alternatywna metoda wykorzystania systemu prowadząca do ograniczenia zużycia paliwa oraz zapewniająca bezpieczne prowadzenie pojazdu. Trasy są niemal zawsze takie same, dlatego możliwe jest dokonanie porównań między kierowcami. Zdarza się, że na konkretnym odcinku drogi jeden z kierowców zużywa 25 litrów paliwa, a inny 33 litry. Dlaczego tak się dzieje? Niemożliwa jest kradzież paliwa, dlatego przyczyną musi być niewłaściwy styl prowadzenia pojazdu. Przyglądamy się temu uważnie i w konkretnych przypadkach interweniujemy. Po pierwszych obserwacjach uważamy, że zdecydujemy się na wdrożenie rozwiązanie DrivingStyle w całej flocie” – powiedział Cristian Băciucu.

 

Kolejnym krokiem ma być implementacja rozwiązania telematycznego, które dostarcza informacji o godzinach pracy – jest to obecnie ważny wymóg wynikający z nowych przepisów stanowionych przez Unię Europejską lub Rumunię.

 

„Eurolines było dla nas wyzwaniem, szczególnie że w momencie nawiązania współpracy w 2012 roku był to nasz pierwszy klient z sektora przewozów pasażerskich. Zaczęliśmy od okresu rozpoznawczego, podczas którego dowiadywaliśmy się, jakie są oczekiwania Eurolines wobec nas, a następnie doradziliśmy, jakie rozwiązania najlepiej przyjąć. Cieszy nas fakt, że naszemu klientowi udało się zrealizować założone cele. Jestem zdania, że nasza współpraca przebiega pomyślnie. Dążymy do tego, żeby oferować zaawansowane rozwiązania, które pomogą klientowi zmierzyć się z nowymi wyzwaniami”  powiedział Levente Gall, dyrektor sprzedaży WebEye Rumunia.

 

Współpraca partnerska Eurolines-WebEye przyniosła korzyści obu stronom. Dla WebEye jest to ciągłe wyzwanie, by nadążyć za potrzebami klienta takiego rodzaju, jak Eurolines. Grupa dysponuje flotą, która jest stale modernizowana. Dla Eurolines współpraca partnerska z WebEye, liderem w dziedzinie rozwiązań telematycznych, stanowi mechanizm optymalizacji procesów biznesowych.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C