FM LOGISTIC TWORZY BAZĘ W WIETNAMIE

C

24-10-2017

FM Logistic tworzy pierwszą bazę w Wietnamie. Wspiera w ten sposób swojego wieloletniego klienta – firmę Auchan Retail. I potwierdza swoją politykę rozwoju w krajach azjatyckich, zgodnie z przyjętą  i realizowaną przez firmę strategią o nazwie „Ambition 2022”. To nowe przedsięwzięcie wpisuje się w strategię długoterminowych inwestycji na rynkach wschodzących, po wejściu w 2004 r. na rynek  chiński, a w latach 2013 i 2016 na rynki w Brazylii i Indiach.

FM Logistic tworzy pierwszą bazę w Wietnamie. Wspiera w ten sposób swojego wieloletniego klienta – firmę Auchan Retail. I potwierdza swoją politykę rozwoju w krajach azjatyckich, zgodnie z przyjętą  i realizowaną przez firmę strategią o nazwie „Ambition 2022”. To nowe przedsięwzięcie wpisuje się w strategię długoterminowych inwestycji na rynkach wschodzących, po wejściu w 2004 r. na rynek  chiński, a w latach 2013 i 2016 na rynki w Brazylii i Indiach.

Ekspansja geograficzna dla wsparcia międzynarodowego rozwoju grupy Auchan Retail Wspierając ambitny plan rozwoju klienta w Wietnamie, FM Logistic  uruchomiła w Bắc Ninh, 20 km od  Hanoi,  centrum  logistyczne  o powierzchni  5000 m², w którym można składować towary w trzech  strefach temperaturowych. Centrum będzie obsługiwało wszystkie sklepy Auchan: hipermarkety, supermarkety i sklepy osiedlowe w północnej części kraju. Jednocześnie lokalne ekipy przygotowują się do uruchomienia nowego centrum w Ho Chi Minh,  którego otwarcie zaplanowano na 2018 rok. Stworzenie nowoczesnego systemu logistycznego umożliwi nam szybszy dostep do  produktów  w  naszych  sklepach i zagwarantuje wysoką jakość zimnego łańcucha dostaw –  powiedział  Christian  Autié, dyrektor ds. efektywności Auchan Retail w Wietnamie.

Zgodnie ze strategią grupy, naszym celem jest uzyskanie do 2020 roku pozycji jednego z wiodących  dostawców logistycznych na rynku wietnamskim i opracowanie wspólnych rozwiązań, tworząc wartość  dodaną dla naszych klientów –  wyjaśnia   Stéphane  Descarpentries, dyrektor operacyjny FM Logistic  na Azję. Wietnam  ma  ponad  90  milionów  mieszkańców  i  jeden  z  nasilniejszych  wskaźników  wzrostu  gospodarczego w Azji Południowo – Wschodniej. Urbanizacja, rozwój handlu detalicznego i e-commerce  przyspieszy profesjonalne funkcjonowanie sektora logistyki. Zgodnie ze strategią podążania za zmianami rynkowymi i wykorzystania potencjału wzrostu, FM  Logistic postawiło sobie za cel wejście na rynek i zbudowanie z wyprzedzeniem podstaw „modelu FM”: multi  – klienckich centrów dystrybucji  „klasy  A”,  które  współdzielą  infrastrukturę  i  zasoby  dla  zapewnienia elastycznych i bezpiecznych rozwiązań na wietnamskim rynku. Ta  pierwsza  struktura  oparta  na  standatdach  FM ma powstać w Hanoi w 2019 roku. Będzie ona  dysponować powierzchnią magazynową do 50 000 m²  .

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C