Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu, wzmacnia swoją ofertę dla firm z branży rolniczej. W ciągu ostatniego miesiąca dział Project Cargo zorganizował transporty ponadgabarytowe pięciu kombajnów zbożowych. Wśród przewiezionych maszyn był wyjątkowy model CR 10.90, uznawany obecnie za największy kombajn zbożowy na świecie, wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa w kategorii wydajności.
Ważący 24,6 ton największy na świecie kombajn zbożowy CR 10.90 o wymiarach – długość 9,80 m, szerokość 3,49 m i wysokość 3,98 m, musiał być przetransportowany w całości, bez demontażu kół i innych części. Miejscem odbioru maszyny była Marcala w zachodnich Węgrzech, skąd w ciągu 4 dni została dostarczona do Zedelgem w północnej Belgii. Przygotowanie transportu wymagało od spedytorów Fracht FWO bardzo dobrego zaplanowania – dotrzymania wymaganego terminu dostawy, odpowiedniego doboru specjalistycznych naczep samochodowych oraz spełnienia licznych formalności, które wiążą się z organizacją ciężkich dostaw. Do przewozu maszyny na trasie liczącej ok. 1600 km wybrano specjalistyczną 3-osiową naczepę niskopodwoziową typu tiefbett, poszerzoną do szerokości 3,2 m. Operator musiał uzyskać też odpowiednie zezwolenia na przejazdy ponadgabarytowe po drogach publicznych w 4 krajach, przez które przebiegał transport, czyli na Węgrzech, w Austrii, Niemczech i Belgii. Aby zapewnić bezpieczeństwo, transport największego na świecie kombajnu zbożowego na całej trasie przejazdu musiał być pilotowany.
Kolejnym ciekawym transportem przygotowanym przez Fracht FWO była dostawa kombajnu zbożowego CX6.90 z Polski na targi w Grecji. Po raz pierwszy spedytorzy Fracht FWO stanęli przez zadaniem zorganizowania przewozu ponadgabarytowego kombajnu wraz z hederem (urządzenie do ścinania zboża). W tym przypadku szczególne znaczenie miał termin dostawy, który musiał być dopasowany do harmonogramu targów, a jednocześnie uwzględniać czas potrzebny na uzyskanie specjalnych pozwoleń na przejazd ponadgabarytowy przez 5 krajów, czyli Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię i Grecję. Konieczne było też zdemontowanie kół. Ważący po demontażu kół 11,5 tony kombajn zbożowy (o długości 8,85 m, szerokości 3,30 m i wysokości 3,60 m) został umieszczony na naczepie typu tiefbett z wąską podłogą, umożliwiającej załadunek i rozładunek kombajnu przy zdemontowanych kołach, bez pomocy dźwigu. Osobno przewieziono koła i 2,5-tonowy heder. Aby dotrzymać ustalonego terminu dostawy, Fracht FWO zapewnił podwójną obsadę kierowców. Dodatkowo na całej, liczącej ok. 1900 km, trasie pojazdy z ładunkiem były pilotowane.
Dział Project Cargo Fracht FWO zorganizował także transporty drogowe trzech kombajnów zbożowych o łącznej wadze ponad 55 ton, które dostarczono do 3 różnych miejscowości na terenie Niemiec.