Fraikin w Polsce sięga 2006 roku i kilkadziesiąt kontraktów w pierwszych miesiącach działalności. Dziś jest dojrzałym przedsiębiorstwem, które rozwijało i reorientowało się przez 12 lat w wymagających warunkach polskiej gospodarki. Rezultatem sukcesu jest zwiększająca się sukcesywnie o średnio 20% z roku na rok flota oraz rozbudowany wachlarz produktów.
Każdorazowe poszerzenie parku pojazdów przedsiębiorstwa dokonywane jest przede wszystkim w oparciu o szczegółową analizę rynku. Efektem tego jest wzrost floty na poziomie 25% w stosunku do roku poprzedniego. Obecnie Fraikin Polska jest w posiadaniu 4500 pojazdów w wielu konfiguracjach. Następna dostawa zaplanowana jest na wiosnę 2018, to ok. 200 nowych furgonów, chłodni, kurtyn oraz kontenerów. Dzięki temu nastąpi poprawa jakości oferowanego produktu w wynajmie krótkoterminowym. Rosnące zainteresowanie usługą wynajmu długoterminowego, który jest określany jako alternatywa dla leasingu i kredytu, również przynosi oczekiwane rezultaty. Rok 2017 dostarczył firmie wiele nowych kontraktów, m. in. z Pocztą Polską oraz Bakomą, ale także nowych klientów w sektorach: budowlanym, dystrybucyjnym i transportowym.
Rok 2017 był rokiem przełomowym również ze względu na pojawienie się nowych, niezależnych oddziałów. Dotychczasowe punkty wynajmu pojazdów zlokalizowane były w autoryzowanych punktach pojazdów ciężarowych i dostawczych.
Decydując się na takie rozwiązanie, dokładnie przeanalizowaliśmy wybór lokalizacji nowych oddziałów Fraikin. Naszym priorytetem podczas wyboru ich umiejscowienia były: dogodny i prosty dojazd oraz komfortowy parking na terenie obiektu. Niezależne jednostki otwieramy dodatkowo w największych miastach Polski, najczęściej tam gdzie przejazd z jednego końca miasta na drugi może być kłopotliwy. Tym samym zwiększamy pokrycie geograficzne na ternach dużych aglomeracji. Dwa pierwsze oddziały otwarte w 2017 roku zlokalizowane są przy ul. Łopuszańskiej 33 w Warszawie oraz przy ul. Tynieckiej 11 we Wrocławiu. – komentuje Dominik Wołoszyn, Rental Manager Fraikin CEE.
2018 roku Fraikin Polska wkracza w nowy system organizacji. Oprócz centralnej przebudowy, której celem jest usprawnienie wielu wewnętrznych systemów, klienci odczują poprawę obsługi posprzedażnej. Między innymi wyłoniony został zespół osób, których głównym zadaniem jest kontakt z klientem, odpowiadanie na reklamacje, optymalizowanie ofert oraz szukanie najlepszych rozwiązań. Efekt jest prosty – każda firma wynajmująca pojazdy z Fraikin ma zapewnione wsparcie dedykowanego dla niej sztabu osób na każdym etapie relacji.
Ochrona środowiska to kolejny punkt na mapie postanowień firmy. Oprócz regulacji przepisów dotyczących norm spalin, coraz więcej europejskich miast decyduje się na całkowity zakaz użytkowania na ich terenach pojazdów zasilanych olejem napędowym. Jest to idealny moment na poszukiwanie rozwiązań, które będą odpowiedzią na nowe, ekologiczne normy. Jako europejskie przedsiębiorstwo odpowiedzialne za środowisko, sukcesywnie wprowadza do swojej oferty pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi.
Przykładem na to jest kontrakt z firmą cateringową Bon Appetit z Lublina, która wynajmuje od Fraikin dwa pojazdy zasilane na CNG. Nad wprowadzeniem pojazdów napędzanych energią elektryczną do oferty pracuje obecnie sztab specjalistów w grupie badawczej FraikinLab. Mając na uwadze najwyższą jakość oferowanych produktów, testy pojazdów polegają na dokładnej analizie parametrów technicznych oraz sprawdzeniu działania danego pojazdu w warunkach rzeczywistych. Pozwoli to na wyselekcjonowanie odpowiednich modeli i marek, które dodane zostaną w 2018 roku do portfolio Grupy Fraikin.
Bez zmian pozostają oferty wynajmu w krótkim, średnim oraz długim terminie, a także zarządzanie flotą. Wszystko to zostanie jednak zmodyfikowane i wzbogacone o nowe technologie. W tym roku uruchomiona zostanie aplikacja mobilna, aby Klienci mogli skuteczniej i łatwiej kontaktować się z przedstawicielami Fraikin. Aplikacja pozwoli na wynajem pojazdu za pomocą smartphone’a, kontrolę pojazdu, czyli zintegrowany system GPS. Ponadto będzie można znaleźć w niej ciekawe programy lojalnościowe, które znajdą swoje przełożenie w ofercie handlowej.