Fronius Perfect Charging według Schachinger

C

15-12-2016

Schachinger Logistik Holding GmbH w swojej siedzibie w Hörsching niedaleko Linzu zrealizowała nowy projekt: halę magazynową wykonaną całkowicie z drewna. Pod względem przepływu materiałów firma jest wierna zasadom zrównoważonego rozwoju — zapewnia go flota 67 urządzeń do transportu poziomego o napędzie elektrycznym. Do ładowania akumulatorów napędowych tych urządzeń firma Schachinger używa systemów ładowania akumulatorów Selectiva firmy Fronius.   Budynek, który od 2013 roku jest kolejnym elementem siedziby w Hörsching, jest w całości wykonany z drewna — to jeden z największych budynków tego typu w Europie. Magazyn wysokiego składowania o wysokości 14 m zapewnia miejsce na 20 tys. palet dziennie. Każdego dnia trafia tu 400 ton towaru. Mimo tych wymiarów, atmosfera w hali logistycznej jest niemalże domowa i zapewnia zdrowe miejsce pracy dla 70 osób.   Max Schachinger, udziałowiec pełniący obowiązki dyrektora spółki rodzinnej w trzecim pokoleniu: „Hala LT1 jest w stu procentach zbudowana w koncepcji domu pasywnego”. „Chcieliśmy nie tylko osiągnąć niskie koszty budowy, ale także rozwiązanie zapewniające rentowność przez cały okres życia budynku”. Halę oświetlają energooszczędne lampy LED, w budynku zainstalowano ogrzewanie i chłodzenie wodą gruntową. Za koncepcję budynku firma otrzymała już liczne nagrody.   Na powierzchni prawie 10 tys. metrów kwadratowych magazynu palet przechowywane są głównie artykuły spożywcze. Firma Schachinger wyspecjalizowała się w innowacyjnej logistyce branżowej i oferuje producentom i hurtownikom na terenie całej Austrii m.in. szerokie spektrum usług w dziedzinie transportu i przechowywania towarów. Miejscowość Hörsching jest nie tylko główną siedzibą, lecz także największym centrum logistycznym firmy i drugim co do wielkości prywatnym parkiem logistycznym w Austrii. We wszystkich budynkach łącznie można przechowywać 50 tysięcy palet. Hala logistyczna LT1 jest z nich najmłodsza.   Około 67 urządzeń do transportu poziomego produkcji firm Linde i Jungheinrich, użytkowanych w Hörsching w ramach umowy Full-Service, wyposażono wyłącznie w napęd elektryczny. Daje to równocześnie kilka zalet - zasilane akumulatorowo pojazdy nie emitują spalin, są ciche, energooszczędne i rzadko wymagają konserwacji. Aby były stale dyspozycyjne, firma Schachinger stosuje akumulatory zamienne. Dzięki temu firma może pracować bez przerwy w systemie dwuzmianowym, od godziny czwartej rano aż do pierwszej w nocy.   Na terenie całej siedziby rozlokowane są stacje ładowania akumulatorów, w których operatorzy wózków widłowych w ciągu kilku minut mogą wymienić rozładowane akumulatory na nowe. Podobnie jest w hali LT1: do ładowania różnych typów akumulatorów marek EnerSys-Hawker, Jungheinrich i Banner używa się tu 49 urządzeń typu Selectiva firmy Fronius. Część z nich jest zasilana napięciem sieciowym 230 V, część 400 V. Elastycznie ładują one akumulatory napędowe nawet napięciem 80 V. Proces ładowania jest niezwykle łagodny, niezawodny i energooszczędny.   Tajemnica tych urządzeń tkwi w zaprojektowanej przez firmę Fronius technologii Active Inverter Technology oraz procesowi ładowania Ri. Leopold Grammerstätter, kierownik ds. zbytu systemów ładowania akumulatorów firmy Fronius na terenie Austrii mówi „Dzięki temu proces ładowania dostosowuje się do danych wymogów akumulatora, zależnych od jego wieku, temperatury i stanu naładowania. Każdy cykl ładowania jest unikatowy i ma indywidualną charakterystykę”. Minimalizuje to straty na początku ładowania i w czasie fazy doładowania, zapewniając w ten sposób szczególnie chłodne i łagodne ładowanie, znacząco wydłużające żywotność akumulatorów napędowych. Oprócz tego urządzenia Selectiva są nadzwyczaj energooszczędne. „Współczynnik całkowitej sprawności wynosi 84 procent i jest o 30 procent wyższy niż w przypadku konwencjonalnej technologii ładowania 50 Hz. (...) Znacznie obniża to zużycie prądu, a co za tym idzie, koszty całej floty urządzeń do transportu poziomego oraz ilość emitowanego przez nie CO2”. Firma Fronius wyposażyła firmę Schachinger także w system informacyjno-zarządzający Cool Battery Guide Premium. Zapewnia on optymalne wykorzystanie puli akumulatorów, kierując operatora wózka widłowego do najwcześniej naładowanego, a co za tym idzie, najchłodniejszego akumulatora. Gillmair powiedział „Nasze urządzenia do transportu poziomego są przypisane do konkretnych operatorów i operator w kabinie ma kartę z kodem kreskowym (...)Gdy pracownik podjeżdża do stacji ładowania, skanuje swój kod. Wówczas system rozpoznaje, jakiego akumulatora napędowego potrzebuje operator i wskazuje na monitorze oraz pasmem zielonych diod LED włączonym na danym systemie ładowania akumulatorów, który z akumulatorów tego typu powinien pobrać operator. Jeżeli się do tego nie zastosuje, rozbrzmiewa sygnał dźwiękowy”. Daje to gwarancję, że akumulatory są równomiernie użytkowane i mają wystarczająco dużo czasu na ostygnięcie. To z kolei znacznie wydłuża ich żywotność.   Szef firmy Max Schachinger podsumowuje „Różnica w zużyciu prądu w porównaniu z poprzednimi systemami ładowania akumulatorów jest ogromna (...) Dzięki temu system firmy Fronius idealnie dostosowuje się do naszych wyobrażeń o zrównoważonym rozwoju i wydajności”.

Fronius Schachinger Hoersching 01Schachinger Logistik Holding GmbH w swojej siedzibie w Hörsching niedaleko Linzu zrealizowała nowy projekt: halę magazynową wykonaną całkowicie z drewna. Pod względem przepływu materiałów firma jest wierna zasadom zrównoważonego rozwoju — zapewnia go flota 67 urządzeń do transportu poziomego o napędzie elektrycznym. Do ładowania akumulatorów napędowych tych urządzeń firma Schachinger używa systemów ładowania akumulatorów Selectiva firmy Fronius.

 

Budynek, który od 2013 roku jest kolejnym elementem siedziby w Hörsching, jest w całości wykonany z drewna — to jeden z największych budynków tego typu w Europie. Magazyn wysokiego składowania o wysokości 14 m zapewnia miejsce na 20 tys. palet dziennie. Każdego dnia trafia tu 400 ton towaru. Mimo tych wymiarów, atmosfera w hali logistycznej jest niemalże domowa i zapewnia zdrowe miejsce pracy dla 70 osób.

 

Fronius Schachinger Hoersching 02

Max Schachinger, udziałowiec pełniący obowiązki dyrektora spółki rodzinnej w trzecim pokoleniu: „Hala LT1 jest w stu procentach zbudowana w koncepcji domu pasywnego”. „Chcieliśmy nie tylko osiągnąć niskie koszty budowy, ale także rozwiązanie zapewniające rentowność przez cały okres życia budynku”. Halę oświetlają energooszczędne lampy LED, w budynku zainstalowano ogrzewanie i chłodzenie wodą gruntową. Za koncepcję budynku firma otrzymała już liczne nagrody.

 

Na powierzchni prawie 10 tys. metrów kwadratowych magazynu palet przechowywane są głównie artykuły spożywcze. Firma Schachinger wyspecjalizowała się w innowacyjnej logistyce branżowej i oferuje producentom i hurtownikom na terenie całej Austrii m.in. szerokie spektrum usług w dziedzinie transportu i przechowywania towarów. Miejscowość Hörsching jest nie tylko główną siedzibą, lecz także największym centrum logistycznym firmy i drugim co do wielkości prywatnym parkiem logistycznym w Austrii. We wszystkich budynkach łącznie można przechowywać 50 tysięcy palet. Hala logistyczna LT1 jest z nich najmłodsza.

 

Fronius Schachinger Hoersching 03

Około 67 urządzeń do transportu poziomego produkcji firm Linde i Jungheinrich, użytkowanych w Hörsching w ramach umowy Full-Service, wyposażono wyłącznie w napęd elektryczny. Daje to równocześnie kilka zalet – zasilane akumulatorowo pojazdy nie emitują spalin, są ciche, energooszczędne i rzadko wymagają konserwacji. Aby były stale dyspozycyjne, firma Schachinger stosuje akumulatory zamienne. Dzięki temu firma może pracować bez przerwy w systemie dwuzmianowym, od godziny czwartej rano aż do pierwszej w nocy.

 

Na terenie całej siedziby rozlokowane są stacje ładowania akumulatorów, w których operatorzy wózków widłowych w ciągu kilku minut mogą wymienić rozładowane akumulatory na nowe. Podobnie jest w hali LT1: do ładowania różnych typów akumulatorów marek EnerSys-Hawker, Jungheinrich i Banner używa się tu 49 urządzeń typu Selectiva firmy Fronius. Część z nich jest zasilana napięciem sieciowym 230 V, część 400 V. Elastycznie ładują one akumulatory napędowe nawet napięciem 80 V. Proces ładowania jest niezwykle łagodny, niezawodny i energooszczędny.

 

Fronius Schachinger Hoersching 05

Tajemnica tych urządzeń tkwi w zaprojektowanej przez firmę Fronius technologii Active Inverter Technology oraz procesowi ładowania Ri. Leopold Grammerstätter, kierownik ds. zbytu systemów ładowania akumulatorów firmy Fronius na terenie Austrii mówi „Dzięki temu proces ładowania dostosowuje się do danych wymogów akumulatora, zależnych od jego wieku, temperatury i stanu naładowania. Każdy cykl ładowania jest unikatowy i ma indywidualną charakterystykę”. Minimalizuje to straty na początku ładowania i w czasie fazy doładowania, zapewniając w ten sposób szczególnie chłodne i łagodne ładowanie, znacząco wydłużające żywotność akumulatorów napędowych. Oprócz tego urządzenia Selectiva są nadzwyczaj energooszczędne. „Współczynnik całkowitej sprawności wynosi 84 procent i jest o 30 procent wyższy niż w przypadku konwencjonalnej technologii ładowania 50 Hz. (…) Znacznie obniża to zużycie prądu, a co za tym idzie, koszty całej floty urządzeń do transportu poziomego oraz ilość emitowanego przez nie CO2”.

Firma Fronius wyposażyła firmę Schachinger także w system informacyjno-zarządzający Cool Battery Guide Premium. Zapewnia on optymalne wykorzystanie puli akumulatorów, kierując operatora wózka widłowego do najwcześniej naładowanego, a co za tym idzie, najchłodniejszego akumulatora. Gillmair powiedział „Nasze urządzenia do transportu poziomego są przypisane do konkretnych operatorów i operator w kabinie ma kartę z kodem kreskowym (…)Gdy pracownik podjeżdża do stacji ładowania, skanuje swój kod. Wówczas system rozpoznaje, jakiego akumulatora napędowego potrzebuje operator i wskazuje na monitorze oraz pasmem zielonych diod LED włączonym na danym systemie ładowania akumulatorów, który z akumulatorów tego typu powinien pobrać operator. Jeżeli się do tego nie zastosuje, rozbrzmiewa sygnał dźwiękowy”. Daje to gwarancję, że akumulatory są równomiernie użytkowane i mają wystarczająco dużo czasu na ostygnięcie. To z kolei znacznie wydłuża ich żywotność.

 

Fronius Schachinger Hoersching 06

Szef firmy Max Schachinger podsumowuje „Różnica w zużyciu prądu w porównaniu z poprzednimi systemami ładowania akumulatorów jest ogromna (…) Dzięki temu system firmy Fronius idealnie dostosowuje się do naszych wyobrażeń o zrównoważonym rozwoju i wydajności”.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C