Gala 20-lecia Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce

C

15-09-2014

Wyjątkowa Gala Jubileuszu 20-lecia Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce, podsumowała dwie dekady obecności marek na naszym rynku.             5 września Filharmonia Narodowa w Warszawie gościła polską branżę transportową: klientów i partnerów biznesowych marek Volvo Trucks i Renault Trucks w Polsce, a także spółki VFS Usługi Finansowe Polska. Uroczysta Gala Jubileuszowa pod hasłem 20 LAT RAZEM zgromadziła ponad 1000 osób i była okazją do podsumowania rozwoju i osiągnięć firmy na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat.   - Minione 20 lat to okres intensywnego rozwoju zarówno naszych produktów i usług, jak i samej firmy w Polsce – powiedział Tom Jörning, Dyrektor Zarządzający Rynku Europy Środkowo–Wschodniej Volvo Group Trucks - Decyzja Volvo o budowie fabryki we Wrocławiu związała silnie firmę z Polską. Strategiczne położenie kraju w samym centrum Europy, na przecięciu najważniejszych szlaków komunikacyjnych powoduje, że kraj stanowi jeden z kluczowych punktów na mapie Volvo na starym kontynencie. - Przez te 20 lat rozwijaliśmy się razem z naszymi klientami, słuchając ich potrzeb i do nich dostosowując naszą ofertę – powiedziała Małgorzata Kulis, Dyrektor Generalny Volvo Group Trucks Poland. – Partnerskie relacje z klientami są dla nas najważniejsze, bo to dzięki nim możemy przy pomocy naszych produktów i usług wspierać ich biznes i wspólnie osiągać sukces. Ta gala jest podziękowaniem dla wszystkich klientów za minione 20 lat współpracy i – jestem o tym przekonana – doskonałym startem na kolejne lata partnerstwa.    Rys historyczny Volvo Trucks w PolscePierwsze pojedyncze egzemplarze samochodów ciężarowych szwedzkiej marki Volvo pojawiły się w Polsce tuż po ostatniej wojnie. Prawdziwy początek ich importu przypadł jednak dopiero na początek lat 70. Poszukujące solidnych i nowoczesnych ciągników siodłowych przedsiębiorstwa transportowe PMPS Pekaes, Polskie Linie Oceaniczne oraz Transocean, zakupiły łącznie 158 legendarnych już dziś pojazdów Volvo F88/89.   Rosnące zapotrzebowanie na samochody ciężarowe ze strony polskich przewoźników, zachęciło szwedzki koncern do podjęcia inwestycji we własną montownię pojazdów. Początkowo pojazdy składane były w zakładach w Jelczu, jednak wkrótce postanowiono przenieść tę działalność do własnego zakładu. Taśma produkcyjna „Wrocław Assembly Plant" ruszyła 6 lutego 1995 roku. Do grudnia 2001 roku montownię opuściło ponad 10.000 samochodów ciężarowych serii FL, FM oraz FH. Ważną datą w historii Volvo Trucks w Polsce było otwarcie w 2004 roku Regionu Europy Środkowo-Wschodniej z siedzibą w Warszawie.   W 2007 roku otwarto nowoczesne Centrum Volvo w Młochowie, w którym to obecnie znajdują się organizacje odpowiadające za sprzedaż i obsługę posprzedażną marek Volvo Trucks, Renault Trucks, a także autobusów Volvo (Volvo Buses) i maszyn budowlanych (Volvo Maszyny Budowlane Polska). Tutaj mieści się też spółka finansowa – VFS Usługi Finansowe Polska.        Rys historyczny Renault Trucks w Polsce    Jeszcze dłuższą historią obecności na polskich drogach może pochwalić się marka Renault Trucks. Wśród pierwszych pojazdów wojskowych, które trafiły do odrodzonej Rzeczpospolitej w 1919 roku, były nie tylko czołgi Renault RT-17, ale także pokaźna liczba ciężarówek Berliet CBA.   Począwszy od 1980 roku Pekaes rozpoczął masowe zakupy ciągników Renault serii R. Pewna ich liczba trafiła także do Transoceanu oraz firmy C.Hartwig. Na przełomie lat 80. i 90. Renault Vechicules Industriels uruchomiło w Warszawie swoje biuro informacyjne, a w 1992 roku otwarto polski oddział RVI.   W 1994 roku w Warszawie zarejestrowano Renault Trucks Polska Sp. z o.o., a jej pierwszym prezesem został Dominique Guiboust. Rok później w Starachowicach ruszył montaż ciężarówek Renault Manager, Major oraz Magnum. Ostatnie podwozie zostało zmontowane w 2001 roku.     Historia obecności obu marek na polskim rynku znalazła swój punkt zwrotny w dniu 29 listopada 2013 roku. W tym dniu oficjalnie połączyły się ze sobą spółki Volvo Polska Sp. z o.o. oraz Renault Trucks Polska Sp. z o.o. w jedną spółkę Volvo Polska Sp. z o.o., reprezentującą obie marki pod rynkową nazwą Volvo Group Trucks Poland.  

Volvo-20lecie-1Wyjątkowa Gala Jubileuszu 20-lecia Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce, podsumowała dwie dekady obecności marek na naszym rynku.

 

 

 

 

 

 

5 września Filharmonia Narodowa w Warszawie gościła polską branżę transportową: klientów i partnerów biznesowych marek Volvo Trucks i Renault Trucks w Polsce, a także spółki VFS Usługi Finansowe Polska. Uroczysta Gala Jubileuszowa pod hasłem 20 LAT RAZEM zgromadziła ponad 1000 osób i była okazją do podsumowania rozwoju i osiągnięć firmy na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat.

 

Minione 20 lat to okres intensywnego rozwoju zarówno naszych produktów i usług, jak i samej firmy w Polsce – powiedział Tom Jörning, Dyrektor Zarządzający Rynku Europy Środkowo–Wschodniej Volvo Group Trucks – Decyzja Volvo o budowie fabryki we Wrocławiu związała silnie firmę z Polską. Strategiczne położenie kraju w samym centrum Europy, na przecięciu najważniejszych szlaków komunikacyjnych powoduje, że kraj stanowi jeden z kluczowych punktów na mapie Volvo na starym kontynencie.

Przez te 20 lat rozwijaliśmy się razem z naszymi klientami, słuchając ich potrzeb i do nich dostosowując naszą ofertę – powiedziała Małgorzata Kulis, Dyrektor Generalny Volvo Group Trucks Poland. – Partnerskie relacje z klientami są dla nas najważniejsze, bo to dzięki nim możemy przy pomocy naszych produktów i usług wspierać ich biznes i wspólnie osiągać sukces. Ta gala jest podziękowaniem dla wszystkich klientów za minione 20 lat współpracy i – jestem o tym przekonana – doskonałym startem na kolejne lata partnerstwa.   

Rys historyczny Volvo Trucks w Polsce
Pierwsze pojedyncze egzemplarze samochodów ciężarowych szwedzkiej marki Volvo pojawiły się w Polsce tuż po ostatniej wojnie. Prawdziwy początek ich importu przypadł jednak dopiero na początek lat 70. Poszukujące solidnych i nowoczesnych ciągników siodłowych przedsiębiorstwa transportowe PMPS Pekaes, Polskie Linie Oceaniczne oraz Transocean, zakupiły łącznie 158 legendarnych już dziś pojazdów Volvo F88/89.

 

Rosnące zapotrzebowanie na samochody ciężarowe ze strony polskich przewoźników, zachęciło szwedzki koncern do podjęcia inwestycji we własną montownię pojazdów. Początkowo pojazdy składane były w zakładach w Jelczu, jednak wkrótce postanowiono przenieść tę działalność do własnego zakładu. Taśma produkcyjna „Wrocław Assembly Plant” ruszyła 6 lutego 1995 roku. Do grudnia 2001 roku montownię opuściło ponad 10.000 samochodów ciężarowych serii FL, FM oraz FH.

Ważną datą w historii Volvo Trucks w Polsce było otwarcie w 2004 roku Regionu Europy Środkowo-Wschodniej z siedzibą w Warszawie.

 

W 2007 roku otwarto nowoczesne Centrum Volvo w Młochowie, w którym to obecnie znajdują się organizacje odpowiadające za sprzedaż i obsługę posprzedażną marek Volvo Trucks, Renault Trucks, a także autobusów Volvo (Volvo Buses) i maszyn budowlanych (Volvo Maszyny Budowlane Polska). Tutaj mieści się też spółka finansowa – VFS Usługi Finansowe Polska.  

 

Volvo-20lecie-2

 

 Rys historyczny Renault Trucks w Polsce
    Jeszcze dłuższą historią obecności na polskich drogach może pochwalić się marka Renault Trucks. Wśród pierwszych pojazdów wojskowych, które trafiły do odrodzonej Rzeczpospolitej w 1919 roku, były nie tylko czołgi Renault RT-17, ale także pokaźna liczba ciężarówek Berliet CBA.

 

Począwszy od 1980 roku Pekaes rozpoczął masowe zakupy ciągników Renault serii R. Pewna ich liczba trafiła także do Transoceanu oraz firmy C.Hartwig. Na przełomie lat 80. i 90. Renault Vechicules Industriels uruchomiło w Warszawie swoje biuro informacyjne, a w 1992 roku otwarto polski oddział RVI.

 

W 1994 roku w Warszawie zarejestrowano Renault Trucks Polska Sp. z o.o., a jej pierwszym prezesem został Dominique Guiboust. Rok później w Starachowicach ruszył montaż ciężarówek Renault Manager, Major oraz Magnum. Ostatnie podwozie zostało zmontowane w 2001 roku.

    
Historia obecności obu marek na polskim rynku znalazła swój punkt zwrotny w dniu 29 listopada 2013 roku. W tym dniu oficjalnie połączyły się ze sobą spółki Volvo Polska Sp. z o.o. oraz Renault Trucks Polska Sp. z o.o. w jedną spółkę Volvo Polska Sp. z o.o., reprezentującą obie marki pod rynkową nazwą Volvo Group Trucks Poland.

 

Volvo-20lecie-3

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C