Gdańsk portem dla największych

C

28-10-2013

Największe statki świata, nowe kontenerowce klasy Triple-E armatora M?rsk kolejno zawijają do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk.           Po historycznym wydarzeniu, jakim była wizyta w dziewiczej podróży jednostki "M?ersk McKinney M?ller" (21 sierpnia br.), do gdańskiego portu wpłynęły także "Majestic M?rsk" (18 września) i "Mary M?rsk" (24 października).  Statki klasy Triple-E mają 400 m długości, 59 m szerokości i zanurzenie do 14,5 m. Zabierają na pokład ładunek 18 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych). Do Gdańska zawijają w ramach serwisu AE10 zapewniającego regularne połączenie Europy z portami azjatyckimi. Kolejny kontenerowiec "Marie M?rsk" opuścił już stoczniowy dok. Armator zamówił łącznie 10 jednostek tej klasy, z możliwością budowy kolejnych 10 w następnych latach.  

port-gdansk-1Największe statki świata, nowe kontenerowce klasy Triple-E armatora M?rsk kolejno zawijają do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk.

 

 

 

 

 

Po historycznym wydarzeniu, jakim była wizyta w dziewiczej podróży jednostki “M?ersk McKinney M?ller” (21 sierpnia br.), do gdańskiego portu wpłynęły także “Majestic M?rsk” (18 września) i “Mary M?rsk” (24 października).  Statki klasy Triple-E mają 400 m długości, 59 m szerokości i zanurzenie do 14,5 m. Zabierają na pokład ładunek 18 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych). Do Gdańska zawijają w ramach serwisu AE10 zapewniającego regularne połączenie Europy z portami azjatyckimi. Kolejny kontenerowiec “Marie M?rsk” opuścił już stoczniowy dok. Armator zamówił łącznie 10 jednostek tej klasy, z możliwością budowy kolejnych 10 w następnych latach.

 

port-gdansk-2

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C