W jakim mieście muszę przygotować się na grzywny i kary? Oto twój podgląd na rok 2020/2021.
Niemcy
Sytuacja jest szczególnie gorączkowa w najbardziej zaludnionym kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia (NRW). W wielu miastach dyskutowane są zakazy prowadzenia pojazdów z silnikiem Diesla. Szczególną uwagę zwraca się na westfalskie miasto Münster, w którym w pierwszych tygodniach 2020 r. Zaplanowano kilka negocjacji ugodowych przed Wyższym Sądem Administracyjnym. Na przykład 14.01.2020 r. Wyższy Sąd Administracyjny podejmie decyzję o zakazie kierowania w przypadku tego pierwszego stolica Bonn i metropolia Dortmund z Zagłębia Ruhry.
Druga negocjacja ugodowa, która, podobnie jak wspomniana już negocjacja, wynika również z wcześniej złożonego roszczenia przez niemieckie stowarzyszenie ochrony środowiska (DUH), dotyczy możliwych zakazów jazdy na olej napędowy w miastach Bochum, Hagen i Oberhausen w Zagłębiu Ruhry obszar, a także trzy inne miasta w NRW: Düren w regionie Eifel, Padeborn i miasto przemysłowe Wuppertal.
Wyniki tych ugód prawnych mają również ogromne znaczenie i są interesujące dla innych miast w Republice Federalnej Niemiec: zdaniem ekspertów decyzje te mogą być wskazówką i jednocześnie wskazać drogę dla dalszych, porównywalnych, krajowych przepisów prawnych spory wokół dużego tematu zakazów jazdy. Czy w przyszłym roku zostanie wprowadzonych 8 nowych stref zakazu jazdy z silnikiem Diesla?
Francja
Francja jest obecnie krajem europejskim o największej liczbie stref ekologicznych po Niemczech. Nowe zakazy jazdy są planowane na 2020 r., A niektóre strefy zostaną przedłużone, a nawet zaostrzone.
Dolina Arve położona u podnóża Mont Blanc wprowadzi dodatkową stałą strefę ZFE dla samochodów ciężarowych z obowiązkiem winiety Crit’Air (co najmniej EURO 2 lub EURO 3) w ramach corocznego zaostrzenia w pierwszym kwartale. Od 2025 r. Planowane jest również zezwolenie tylko na Crit’Air 1.
Crit’Air 4 (przynajmniej EURO 4 lub EURO 5) zostanie trwale zablokowany w strefie ZCR Grenoble. Ponadto strefa zostanie powiększona, w związku z czym od 01.07.2020 r. Obejmie 28 gmin.
ZFE w Lille ma zostać zaprezentowany publiczności najbliższej jesieni i zostanie skutecznie wprowadzony w 2021 r. Pojazdy dotknięte tym problemem to samochody osobowe, ciężarówki i samochody kempingowe.
W Lyonie od 01.01.2020 rozpocznie się stały ZFE dla ciężarówek w ramach zobowiązania Crit’Air, na którym winiety Crit’Air 4 i 5 (co najmniej EURO 4 i 5) zostaną zakazane. W następnym roku 2021 zakaz zostanie zaostrzony, w wyniku czego dozwolony będzie tylko Crit’Air 2 (przynajmniej EURO 5 lub 6).
W pierwszym i drugim kwartale w mieście Nancy należy wprowadzić nową strefę ZPA. Będzie to tymczasowe i obejmie zakaz każdego pojazdu bez Crit’Air, z Crit’Air 4 i 5 (co najmniej EURO 4 lub EURO 5) po aktywacji z powodu wcześniejszych szczytów zanieczyszczenia powietrza.
Saint Etienne wprowadzi nową i stałą strefę ZFE pod koniec 2020 r., Ale wpłynie to tylko na ciężarówki o masie od 3,5 t w górę. Ponadto Crit’Air jest obowiązkowy (przynajmniej EURO 3).
Miasto Clermont-Ferrand, położone w sercu Francji, przygotowuje się również do wprowadzenia stałej strefy, w której winieta Crit’Air może być obowiązkowa od 2021 r. Oznacza to, że dalsze szczegóły są nadal całkowicie nieznane w chwili obecnej i zostaną podane do wiadomości publicznej dopiero w nadchodzących miesiącach.
Hiszpania
W Barcelonie tymczasowa strefa ekologiczna stanie się stała. Jednocześnie zostanie powiększony do 95 km². Obszar obejmie Barcelonę i gminy Sant Adrià de Besòs, L’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Cornellà de Llobregat, które znajdują się w obrębie obwodnicy. Strefa obowiązuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 rano do 8 wieczorem. Samochody, przyczepy kempingowe, samochody dostawcze z silnikiem Euro 3 i benzyną Euro 2 są zabronione, podobnie jak motorowery i motocykle z Euro 2, a także autobusy i ciężarówki z benzyną / olejem napędowym Euro 3 lub niższym. Jednak pojazdy, które spełniają te kryteria, muszą się zarejestrować z wyprzedzeniem i uzyskać naklejkę Distintivo Ambiental.
Szwajcaria
W Genewie tymczasowa strefa ekologiczna zostanie wprowadzona 15.01.2020. W przypadku szczytu zanieczyszczenia powietrza obowiązkowa będzie tak zwana naklejka Stick’Air. Dotyczy to zmotoryzowanych pojazdów dwu- i trzykołowych, samochodów, samochodów kempingowych, autobusów i ciężarówek. Cecha szczególna: uznano Crit’Air z Francji. Istnieje jednak 2-letni okres przejściowy dla samochodów dostawczych i ciężarowych.
Wielka Brytania
Od 26.10.2020 stolica Londynu zaostrzy przepisy swojej strefy LEZ: wjeżdżają tylko ciężarówki powyżej 3,5 tz EURO 6 i autobusy powyżej 5 t.
Do 2021 r. Bristol zapewni swojemu staremu miastu, częściom autostrady M32, portowi i części Hotwells strefy środowiskowe i zabrania prywatnego użytkowania wszystkich pojazdów z silnikiem Diesla w godzinach od 7:00 do 15:00. Bristol jest zatem pierwszym miastem w Europie, które wprowadziło zakaz wszystkich pojazdów z silnikiem Diesla.