Gefco i ArtiShock tworzą aplikację rozszerzonej rzeczywistości

C

22-10-2019

Gefco, światowy lider kompleksowych rozwiązań dla łańcucha dostaw, nawiązał współpracę z firmą ArtiShock w celu opracowania innowacyjnej aplikacji dla rzeczywistości rozszerzonej (AR).

Gefco, światowy lider kompleksowych rozwiązań dla łańcucha dostaw, nawiązał współpracę z firmą ArtiShock w celu opracowania innowacyjnej aplikacji dla rzeczywistości rozszerzonej (AR).

Nowe rozwiązanie, określane mianem Gefco Enterprise AR, zostanie wykorzystane przez GEFCO w celu zwiększenia kontroli jakości i wydajności procesu pakowania w łańcuchu chłodniczym, gdzie dokładność i wydajność są priorytetowe.

Gefco Enterprise AR współpracuje z bezprzewodowymi okularami rzeczywistości mieszanej Microsoft HoloLens. Umożliwia pracownikom magazynu Gefco interakcję z przestrzennymi informacjami cyfrowymi, takimi jak instrukcje obsługi i protokoły pracy. Aplikacja została zaprojektowana na zamówienie, w celu poprawy kontroli jakości i skrócenia czasu pakowania, szczególnie w odniesieniu do wybranych rodzajów leków.

PROMOCJA

PROMOCJA

Aplikacja została opracowana w niecały rok dzięki współpracy partnerskiej z ArtiShock – deweloperem Augmented Reality z Holandii. Po stronie Gefco za projekt odpowiadał Omar van Geest, dyrektor ds. rozwoju logistyki. Pomysł narodził się w Fabryce Innowacji Gefco, wewnętrznym inkubatorze firmy, który identyfikuje i ułatwia realizację innowacyjnych pomysłów zgłaszanych przez pracowników Grupy Gefco.

Podczas programu pilotażowego w magazynie w Schiphol, Gefco Enterprise AR przyczyniło się do wzrostu produktywności nawet o 50% w ramach realizacji określonych scenariuszy oraz przyniosło wiele pośrednich korzyści, w tym skróciło czas szkoleń pracowników.

Po zakończeniu fazy pilotażowej, Gefco zamierza wprowadzić rozwiązanie do swojej globalnej sieci i linii biznesowych. Głównym celem jest szukanie dodatkowych zastosowań tej technologii i przełożenie jej na wsparcie wydajności i jakości usług świadczonych dla swoich klientów we wszystkich branżach, a w szczególności dla klientów z branży motoryzacyjnej.

„Proces pakowania jest kluczowym elementem dla działu Gefco Forwarding, szczególnie w przypadku logistyki leków o znaczeniu krytycznym, które drogą powietrzną transportujemy na zlecenie naszych klientów w różne regiony świata. W każdym przypadku wymagane jest pakowanie według ścisłych instrukcji, tak aby zapewnić integralność produktu” – podkreśla Karin van den Brekel, Global Lead Life Sciences & Healthcare z Gefco.

“Gefco Enterprise AR będzie miało kluczowe znaczenie dla zwiększenia efektywności tego procesu, zminimalizowania ewentualnych błędów i usprawnienia naszych procesów szkoleniowych. Z niecierpliwością czekamy na kolejne możliwości zastosowania Gefco Enterprise AR i dalszą współpracę z ArtiShock” – dodaje.

„Augmented Reality rewolucjonizuje sposób w jaki odnosimy się do przestrzeni, a nawet jak kształtujemy nasze życie zawodowe. Znaczenie „spatial computing”, czyli technologii wykorzystującej przestrzeń wokół nas jako medium do interakcji, będzie rosło w tak szybkim tempie, w jakim smartfony z nowinki technologicznej stały się przedmiotem codziennego użytku. W ciągu 5-10 lat stanie się zwykłym towarem dla konsumenta. Do tego czasu przedsiębiorcy mogą wykorzystać tę technologię do zdobycia przewagi konkurencyjnej na rynku” – mówi Cristian Vorstius Kruijff, CEO, ArtiShock i dodaje: „Projekt zrealizowany z Grupą Gefco pokazuje, jak proste jest osiągnięcie pozytywnego zwrotu z inwestycji w rozszerzoną rzeczywistość. Korzyści mogą być bezpośrednie i łatwe do obliczenia, jak np. wzrost produktywności i poprawa jakości usług. Dodatkowo pojawiają się również korzyści pośrednie, takie jak zwiększenie satysfakcji pracowników czy też zdolność do szybkiego szkolenia nowozatrudnionych osób”.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C