Wdrożenie nowego narzędzia CADIS firmy Kratzer Automation, prowadzone w ramach partnerstwa z Cereza Management & IT, wpisuje się w szeroko zakrojony projekt stworzenia platformy współpracy, której celem jest ułatwienie przepływów pomiędzy klientami i przewoźnikami.
Najważniejszymi funkcjami systemu CADIS są analiza, planowanie i dokumentacja wszystkich operacji w transporcie drogowym poprzez skanowanie kodów kreskowych z użyciem terminala PDA (Personal Digital Assistant). Jest to jedyne rozwiązanie, które w sposób skuteczny i jednolity obejmuje wszystkie punkty, przez które przechodzą przesyłki, od podjęcia towaru, poprzez jego rozładunek i załadunek na rampie, aż do dostarczenia odbiorcy końcowemu.
System CADIS, opracowany wyłącznie dla transportu lądowego, uwzględnia instrukcje dotyczące dostawy i zarządza planowaniem trasy w celu optymalnej dystrybucji podjętych przesyłek. Dzięki licznym kontrolom unika się błędów, a informacje o położeniu przesyłki przekazywane są w czasie rzeczywistym. Klienci GEFCO mogą więc liczyć na większą niezawodność działania Grupy oraz monitorować cały proces transportu. System pozwala również na tworzenie dokumentacji zdjęciowej w przypadku zastrzeżeń co do stanu towaru i podpisywanie się przez klienta bezpośrednio na ekranie terminala. Potwierdzanie odbioru w formie elektronicznej pozwala na uniknięcie procesu przepisywania, prowadzonego w ramach weryfikacji dokonywanej na końcu trasy, ponieważ narzędzie to od razu przekazuje informacje do głównego systemu informatycznego. Zmniejszenie zużycia papieru i skrócony czas przetwarzania informacji oznaczają zysk dla klienta, gwarantując mu skuteczność i zwiększoną produktywność.