Geolokalizacja w transporcie

C

23-08-2018

Istnieje wiele definicji terminu: „geolokalizacja” - większość źródeł opisuje termin jako technologię opartą na lokalizowaniu która umożliwia identyfikację współrzędnych geograficznych komputera, urządzenia podłączonego do Internetu lub sprzętu. Geolokalizacji można używać na wiele różnych sposobów, takich jak cele marketingowe, zarządzanie wydajnością, wykrywanie oszustw internetowych, analizowanie tras dojazdu, monitorowanie lokalizacji w czasie rzeczywistym, synchronizacje czasu pracy itd.

Istnieje wiele definicji terminu: „geolokalizacja” – większość źródeł opisuje termin jako technologię opartą na lokalizowaniu która umożliwia identyfikację współrzędnych geograficznych komputera, urządzenia podłączonego do Internetu lub sprzętu. Geolokalizacji można używać na wiele różnych sposobów, takich jak cele marketingowe, zarządzanie wydajnością, wykrywanie oszustw internetowych, analizowanie tras dojazdu, monitorowanie lokalizacji w czasie rzeczywistym, synchronizacje czasu pracy itd.

„Technologia Geolokalizacji zmienia codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw i coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wprowadzenie tego typu rozwiązań w swoich firmach. Technologia ta pozwala efektywniej zarządzać flotą pojazdów i umożliwia obniżenie kosztów operacyjnych naszych Klientów” mówi Agata Żurek, Country Manager w ABAX Poland.

System kontroli – zarządzanie flotą

„Geolokalizacja umożliwiająca monitorowanie w czasie rzeczywistym jest nieocenionym wsparciem dla menadżerów floty. Geolokalizacja GPS może być postrzegana jako system kontroli zarządzania, ponieważ dostarcza wielu użytecznych informacji, jak np. kiedy dany pojazd jest używany, gdzie i przez którego kierowcę. Wszystkie te dane są dostępne za pomocą dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu”  mówi Agata Żurek, Country Manager w ABAX Poland.

Stanowi to istotną korzyść z geolokalizacji. Przykładowo, dyspozytorzy z branży logistycznej mogą uważnie obserwować tranzyt, śledzić status zadań kierowcy, analizować warunki ruchu w czasie rzeczywistym i przypisywać zadania oraz odpowiednio je rozdzielać.

Poprawa jakości obsługi klienta

Systemy GPS korzystające z funkcji geolokalizacji są często wykorzystywane przez specjalistów pracujących w terenie oraz firmy dostawcze.

Jeśli technicy serwisu wymagają określonego sprzętu, system wykorzystujący geolokalizowanie w czasie rzeczywistym może znaleźć najbliższego pracownika, który posiada wymagane narzędzia i zakończyć zlecenie na czas. Podobnie przy dostawie towaru, w przypadku uszkodzenia pojazdu, administrator ma możliwość zidentyfikowania samochodu dostawczego znajdującego się najbliżej. Zastąpienie niesprawnego auta innym kurierem umożliwia dostarczenie przesyłki w terminie.

System umożliwiający usługę geolokalizacji przekłada się na większy komfort i zadowolenie klientów. Osoba zarządzająca flotą , mając możliwość sprawdzenia współrzędnych geograficznych pojazdu na mapie i przekazania precyzyjnej informacji klientowi, buduje w ten sposób stałe relacje biznesowe co przekłada się na zysk firmy.

Dokładne raportowanie za pomocą rozwiązań telematycznych

W wyniku cyfryzacji i zwiększonego wykorzystania telematyki i technologii w pojazdach, geolokalizacja staje się coraz bardziej popularna. To z kolei pociąga za sobą wielkie ilości danych (BIG DATA). Biorąc pod uwagę tak wielką ilość zgromadzonych informacji o danym pojeździe, analiza lokalizacyjna w Internecie Rzeczy jest sprawą kluczową. Mając dostęp do różnego rodzaju raportów, administrator może odpowiednio zarządzać nimi dostosowując je do swoich potrzeb. Wygodną funkcją dla menadżerów flot jest także możliwość wysyłania raportów automatycznie na adres email. Umożliwia to sprawne planowanie i analizowanie ruchu pojazdów, bez konieczności logowania się do systemu.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C