O nowego sponsora wzbogacili się piłkarze Lecha Poznań. Do grona wspierających poznańską drużynę piłkarską dołączyła firma Hellmann. W dniu 14 września uroczyście podpisano umowę pomiędzy KKS Lech Poznań a Hellmann Worldwide Logistics Polska. Uroczystego podpisania umowy sponsorskiej dokonali Prezes Zarządu KKS Lech Poznań, Karol Klimczak i Jacek Przybyłowski, członek zarządu Hellmann Wolrdwide Logistics Polska. To początek współpracy obu podmiotów, umowa obowiązywać będzie do końca sezonu 2014/2015.
– Cieszymy się z pozyskania nowego partnera, który cieszy się tak wysoką renomą na rynku usług logistycznych w Polsce. Istotą sponsoringu jest przynoszenie obopólnych korzyści, dlatego cieszę się, że Hellmann Polska widzi perspektywy swojego rozwoju we współpracy z Lechem Poznań – komentuje Karol Klimczak. Pozyskanie tego sponsora to jest dla nas duży sukces. Wiążemy się z firmą, która jest liderem w swojej branży, na okres trzech lat. Liczę na to, że siła dwóch marek pozwoli zwiększyć jeszcze potencjał Lecha Poznań w najbliższym okresie czasu. Dzięki takiej stabilnej, długotrwałej współpracy uzyskamy dodatkowe korzyści, także korzyści biznesowe ? mówił podczas uroczystości podpisania umowy prezes Lecha.
O roli logistyki we współczesnej gospodarce i historii firmy opowiadał Jacek Przybyłowski, odnosząc się nie tylko do pozycji firmy w całej Polsce (10 terminali, ok. 380 pracowników i 50 tys. m2 magazynów) ale także bezpośrednio w regionie. – Od prawie 20 lat funkcjonujemy na terenie Wielkopolski, działamy poprzez terminal w Nowym Tomyślu. Tam mamy naszą główną bramę na Europę Zachodnią. Mamy nadzieję, że Lech będzi święcił coraz większe triumfy na arenie polskiej i międzynarodowej i sprawi że stanie się dla nas także platformą marketingową na Polskę i Europę – mówił Jacek Przybyłowski.
Skąd pomysł na to by zainwestować w sport? Hellmann chce w ten sposób pokazać, że jest firmą o silnych, wielkopolskich korzeniach. Umowa ma być przede wszystkim platformą współpracy B2B, obie firmy koncentrują się zatem na tych narzędziach marketingowych, które pozwolą rozwijać działalność biznesową. To początki współpracy, ma ona jednak szansę się rozwijać. Choć branża, z której wywodzi się nowy sponsor była przy podpisaniu umowy wyraźnie akcentowana, obecnie mowa wyłącznie o współpracy finansowej a nie barterowej. Nie można wykluczyć, że w przyszłości rozszerzona ona zostanie także o logistykę. Wraz ze spółką Marcelin Management Lech będzie w najbliższych latach zarządzał Stadionem Miejskim, zadań typowo logistycznych którymi potencjalnie mógłby zajmować się Hellmann na pewno zatem nie zabraknie.
Nazwa operatora logistycznego nie będzie eksponowana na elementach stroju piłkarzy, będzie natomiast pojawiała się na różnych innych polach marketingowych: zarówno na stadionie, w materiałach marketingowych i informacyjnych czy na stronach internetowych.
“Domem” Lecha jest Stadion Miejski przy ul. Bułgarskiej. Po kompleksowej modernizacji przed UEFA Euro 2012 (w Poznaniu rozegrano trzy mecze grupowe) ma on pojemność 41,6 tys. miejsc. W klubowym rankingu UEFA Lech Poznań zajmuje obecnie 73. pozycję. W zestawieniu jest najwyżej klasyfikowanym polskim klubem piłkarskim, za nim znajdują się Wisła Kraków (112) czy Legia Warszawa (118). Początek sezonu był dla poznańskiego zespołu kiepski (odpadł ze zmagań międzynarodowych i Pucharu Polski) po pierwszych kolejkach sezonu ligowego Lech zajmuje jednak miejsce w czołówce tabeli. Hellmann to nie pierwsza firma sektora TSL, która współpracuje z poznańskim zespołem. Sponsorem Biznes jest dla klubu MAN.
MJ