Hurtownia opon Heuver znajduje alternatywę dla transportu morskiego w postaci linii kolejowej AsiaEur

C

18-12-2013

Hurtownia opon Heuver zdecydowała się skorzystać z alternatywnej trasy na potrzeby transportu opon z Chin. Nawiązanie współpracy z firmą Aeolus na zasadach wyłączności zwiększyło popyt na opony, w wyniku czego w ostatnich latach znacznie wzrosła liczba sprowadzanych kontenerów.         Rozwój ten spowodował, że zarządzanie stanem magazynowym stało się o wiele trudniejsze, na co dodatkowo negatywnie może wpływać długotrwały transport drogą morską. Firma Heuver zawsze z uwagą obserwuje więc nowe i skuteczne możliwości transportowe. Tak właśnie jest w przypadku nowej linii kolejowej AsiaEur, która bezpośrednio łączy kilka miast w Chinach z niemieckim Hamburgiem. Kontenery trafiają tą drogą do Europy w nieco ponad dwa tygodnie.   Oszczędność czasu w okresach zwiększonego popytu ?Tego lata dowiedzieliśmy się o stosunkowo nowym połączeniu kolejowym między Chinami, w tym prowincją Henan, w której znajduje się fabryka Aeolus, a Hamburgiem?, mówi Bertus Heuver, dyrektor hurtowni opon Heuver. ?Nie mogliśmy nie przyglądnąć się bliżej temu niemal bezpośredniemu połączeniu między fabryką a naszym magazynem. Największą zaletą tej trasy jest oszczędność czasu. Kontenery docierają na miejsce przeznaczenia dwa razy szybciej, niż ma to miejsce w przypadku transportu morskiego. Jest to szczególnie opłacalne w okresach zwiększonego popytu. Wybierając wtedy transport kolejowy, zapobiegniemy powstawaniu zaległości w realizacji zamówień. Opony mogą dotrzeć do Europy w nieco ponad dwa tygodnie. Jest to więc korzystne dla naszych klientów?.   Transport morski wciąż ważny Transport międzynarodowy między Chinami a Europą wciąż się rozwija. Połączenie kolejowe między Jiaozuo (prowincja Henan) można by nazwać współczesnym ?jedwabnym szlakiem?. Im szybciej towary transportowane są z jednego miejsca na drugie, tym lepiej. Główną rolę odgrywa w tym przypadku właśnie linia kolejowa. Bertus Heuver: ?Dla nas połączenie kolejowe jest mile widzianym uzupełnieniem dla transportu morskiego. Wciąż będziemy transportować jak najwięcej towarów drogą morską, między innymi po to, aby utrzymać obciążenie dla ruchu drogowego i środowiska naturalnego na jak najniższym poziomie. Wiemy, że na trasie tej jeździ już kilka pociągów w tygodniu, które przewożą każdorazowo około 40 kontenerów. Zwiększa to naszą elastyczność, a także możemy jeszcze szybciej i lepiej służyć pomocą naszym klientom. To dla nas najważniejsze?.  

heuver-logoHurtownia opon Heuver zdecydowała się skorzystać z alternatywnej trasy na potrzeby transportu opon z Chin. Nawiązanie współpracy z firmą Aeolus na zasadach wyłączności zwiększyło popyt na opony, w wyniku czego w ostatnich latach znacznie wzrosła liczba sprowadzanych kontenerów.

 

 

 

 

Rozwój ten spowodował, że zarządzanie stanem magazynowym stało się o wiele trudniejsze, na co dodatkowo negatywnie może wpływać długotrwały transport drogą morską. Firma Heuver zawsze z uwagą obserwuje więc nowe i skuteczne możliwości transportowe. Tak właśnie jest w przypadku nowej linii kolejowej AsiaEur, która bezpośrednio łączy kilka miast w Chinach z niemieckim Hamburgiem. Kontenery trafiają tą drogą do Europy w nieco ponad dwa tygodnie.

 

Oszczędność czasu w okresach zwiększonego popytu

?Tego lata dowiedzieliśmy się o stosunkowo nowym połączeniu kolejowym między Chinami, w tym prowincją Henan, w której znajduje się fabryka Aeolus, a Hamburgiem?, mówi Bertus Heuver, dyrektor hurtowni opon Heuver. ?Nie mogliśmy nie przyglądnąć się bliżej temu niemal bezpośredniemu połączeniu między fabryką a naszym magazynem. Największą zaletą tej trasy jest oszczędność czasu. Kontenery docierają na miejsce przeznaczenia dwa razy szybciej, niż ma to miejsce w przypadku transportu morskiego. Jest to szczególnie opłacalne w okresach zwiększonego popytu. Wybierając wtedy transport kolejowy, zapobiegniemy powstawaniu zaległości w realizacji zamówień. Opony mogą dotrzeć do Europy w nieco ponad dwa tygodnie. Jest to więc korzystne dla naszych klientów?.

 

Transport morski wciąż ważny

Transport międzynarodowy między Chinami a Europą wciąż się rozwija. Połączenie kolejowe między Jiaozuo (prowincja Henan) można by nazwać współczesnym ?jedwabnym szlakiem?. Im szybciej towary transportowane są z jednego miejsca na drugie, tym lepiej. Główną rolę odgrywa w tym przypadku właśnie linia kolejowa. Bertus Heuver: ?Dla nas połączenie kolejowe jest mile widzianym uzupełnieniem dla transportu morskiego. Wciąż będziemy transportować jak najwięcej towarów drogą morską, między innymi po to, aby utrzymać obciążenie dla ruchu drogowego i środowiska naturalnego na jak najniższym poziomie. Wiemy, że na trasie tej jeździ już kilka pociągów w tygodniu, które przewożą każdorazowo około 40 kontenerów. Zwiększa to naszą elastyczność, a także możemy jeszcze szybciej i lepiej służyć pomocą naszym klientom. To dla nas najważniejsze?.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C