Hyster Tracker – codzienny monitoring floty

C

22-09-2016

Marka Hyster promuje wzrost wydajności operacji przeładunkowych w porcie poprzez analizowanie danych obsługi, ograniczenie dostępu i prowadzenie codziennych kontroli sprzętu do transportu bliskiego materiałów z użyciem systemu telematyka Hyster Tracker.   „W wielu portach i terminalach brakuje odpowiedniego monitoringu floty, w której skład wchodzą różnego typu maszyny, od wózków do przeładunku kontenerów do wózków używanych w przyportowych punktach sprzedaży”  mówi Thomas Toenders, specjalista ds. produktów telematyka w Hyster.  „Bardzo często bywa tak, że personel nie zdaje sobie sprawy z tego, że wzrost wydajności i oszczędności kosztów można osiągnąć dzięki analizie danych dostarczanych przez dokładny system zarządzania flotą”.   Hyster Tracker został zaprojektowany tak, aby zapewniać właściwą równowagę pomiędzy ilością informacji a prostotą obsługi, co pozwala osiągać niezwykle zadowalające wyniki bez względu na rodzaj stosowanych wózków. System ten jest dostępny z montażem fabrycznym dla niemalże każdej serii wózków Hyster lub może być zainstalowany w wózkach obecnie posiadanych.  Ma budowę modułową, na którą składają się trzy różne pakiety funkcji zależne od zastosowań maszyn, a dane są przesyłane poprzez używane u klienta zasoby Wi-Fi lub za pośrednictwem GPS.    „Początkowe koszty sprzętu są stosunkowo niskie, a konfiguracja systemu Hyster Tracker i dostosowanie go do operacji portowych nie powoduje zbytnich zakłóceń w pracy”  twierdzi Toenders.  „Przy niskich opłatach miesięcznych zwrot z inwestycji następuje zwykle już w pierwszym roku użytkowania”.   Wszystkie dane zbierane przez system Hyster Tracker są przechowywane na bezpiecznym portalu HysterTracker.com.  Dostęp do portalu jest możliwy 24/7 za pośrednictwem komputera, telefonu komórkowego lub tabletu, a w systemie można tworzyć i przeglądać zindywidualizowane raporty, tabele i wykresy.   Monitoring bezprzewodowy   „Pierwszy poziom systemu Hyster Tracker obejmuje wszystkie najpotrzebniejsze możliwości śledzenia danych w wydajnym zarządzaniu flotą wózków i operatorami.  Dzięki dostępowi do tych danych możliwa jest identyfikacja wózków nadmiernie używanych, a w efekcie uniknięcie wysokich kosztów konserwacyjnych i serwisowania. Dostęp do danych daje także możliwość namierzenia wózków, które są używane zbyt rzadko, a ich obsługa byłaby bardziej wydajna w innym miejscu”  informuje Thomas, wyjaśniając, że użytkownicy mogą przeglądać dane według wózków, floty lub lokalizacji.   Funkcje takie, jak monitorowanie kodów błędów czy wykrywanie uderzeń umożliwiają skuteczne zarządzanie naprawami i czynnościami konserwacyjnymi, natomiast śledzenie GPS, liczniki godzin i raporty na temat obsługi wózka dostarczają informacji, wykorzystywanych do zwiększenia produktywności i wsparcia procesów, a także w podejmowaniu decyzji co do rozkładu placu składowego.   Dostęp bezprzewodowy   Dodatkową funkcjonalnością w Planie Dostępu Bezprzewodowego jest kontrola dostępu operatorów do wózka.  Rozwiązanie to wykorzystuje radiowe karty RFID, których stosowanie zapewnia ograniczenie dostępu do określonych wózków do autoryzowanych lub odpowiednio przeszkolonych operatorów.  Funkcja ta wspomaga także zarządzanie zdarzeniami i pomaga w egzekwowaniu odpowiedzialności kierowców, identyfikując operatora kierującego wózkiem w momencie zarejestrowanego zdarzenia.   W celu obniżenia kosztów paliwa możliwe jest także skonfigurowanie wyłączania wózka po zadanym czasie, w przypadku pozostawienia wózka na biegu jałowym lub bez nadzoru.  Funkcja ta przyczynia się do zwiększenia wydajności kosztowej zastosowania maszyn w porcie.   Bezprzewodowa weryfikacja   W najpełniejszej wersji rozwiązania telematyka Plan Weryfikacji Bezprzewodowej obejmuje także śledzenie wykonywania przez operatorów czynności z przedzmianowej listy kontrolnej, stanowiącej najszybszy sposób na określenie usterek wózka.    „Mówiąc krótko, funkcja ta zmusza operatora do przeprowadzenia przed uruchomieniem wózka szeregu czynności sprawdzających, które wykonuje na panelu sterującym we własnym języku.  Do kierowników należy kontrolowanie czasu i częstości wykonywania list kontrolnych przez operatorów, dzięki czemu następuje eliminacja przeoczenia terminów planowej konserwacji czy przeglądów”  dodaje Toenders.   Po zidentyfikowaniu jakichkolwiek problemów za pomocą funkcji śledzenia list kontrolnych podjąć można próbę natychmiastowego zbadania problemu i jego rozwiązania, co przynosi w rezultacie redukcję wydatków i potencjalnych przestojów.   Nawet w najbardziej wymagających zastosowaniach portowych system zarządzania flotą Hyster Tracker staje się narzędziem, za pomocą którego kadra zarządzająca może zwiększać wydajność, kontrolować koszty i optymalizować wykorzystanie floty korzystając z rzetelnego inteligentnego narzędzia biznesowego.   System Hyster Tracker dowiódł swojejj efektywności w zarządzaniu flotami, składającymi się z wózków magazynowych, podnośnikowych czy wózków do obsługi kontenerów marki Hyster, ale nadaje się także do zarządzania sprzętami do transportu bliskiego dowolnych marek, np. wozów bramowych, co oznacza że można go stosować w zarządzaniu flotami mieszanymi.

hyster systemMarka Hyster promuje wzrost wydajności operacji przeładunkowych w porcie poprzez analizowanie danych obsługi, ograniczenie dostępu i prowadzenie codziennych kontroli sprzętu do transportu bliskiego materiałów z użyciem systemu telematyka Hyster Tracker.

 

„W wielu portach i terminalach brakuje odpowiedniego monitoringu floty, w której skład wchodzą różnego typu maszyny, od wózków do przeładunku kontenerów do wózków używanych w przyportowych punktach sprzedaży”  mówi Thomas Toenders, specjalista ds. produktów telematyka w Hyster.  „Bardzo często bywa tak, że personel nie zdaje sobie sprawy z tego, że wzrost wydajności i oszczędności kosztów można osiągnąć dzięki analizie danych dostarczanych przez dokładny system zarządzania flotą”.

 

Hyster Tracker został zaprojektowany tak, aby zapewniać właściwą równowagę pomiędzy ilością informacji a prostotą obsługi, co pozwala osiągać niezwykle zadowalające wyniki bez względu na rodzaj stosowanych wózków. System ten jest dostępny z montażem fabrycznym dla niemalże każdej serii wózków Hyster lub może być zainstalowany w wózkach obecnie posiadanych.  Ma budowę modułową, na którą składają się trzy różne pakiety funkcji zależne od zastosowań maszyn, a dane są przesyłane poprzez używane u klienta zasoby Wi-Fi lub za pośrednictwem GPS. 

 

„Początkowe koszty sprzętu są stosunkowo niskie, a konfiguracja systemu Hyster Tracker i dostosowanie go do operacji portowych nie powoduje zbytnich zakłóceń w pracy”  twierdzi Toenders.  „Przy niskich opłatach miesięcznych zwrot z inwestycji następuje zwykle już w pierwszym roku użytkowania”.

 

Wszystkie dane zbierane przez system Hyster Tracker są przechowywane na bezpiecznym portalu HysterTracker.com.  Dostęp do portalu jest możliwy 24/7 za pośrednictwem komputera, telefonu komórkowego lub tabletu, a w systemie można tworzyć i przeglądać zindywidualizowane raporty, tabele i wykresy.

 

Monitoring bezprzewodowy

 

„Pierwszy poziom systemu Hyster Tracker obejmuje wszystkie najpotrzebniejsze możliwości śledzenia danych w wydajnym zarządzaniu flotą wózków i operatorami.  Dzięki dostępowi do tych danych możliwa jest identyfikacja wózków nadmiernie używanych, a w efekcie uniknięcie wysokich kosztów konserwacyjnych i serwisowania. Dostęp do danych daje także możliwość namierzenia wózków, które są używane zbyt rzadko, a ich obsługa byłaby bardziej wydajna w innym miejscu”  informuje Thomas, wyjaśniając, że użytkownicy mogą przeglądać dane według wózków, floty lub lokalizacji.

 

Funkcje takie, jak monitorowanie kodów błędów czy wykrywanie uderzeń umożliwiają skuteczne zarządzanie naprawami i czynnościami konserwacyjnymi, natomiast śledzenie GPS, liczniki godzin i raporty na temat obsługi wózka dostarczają informacji, wykorzystywanych do zwiększenia produktywności i wsparcia procesów, a także w podejmowaniu decyzji co do rozkładu placu składowego.

 

Dostęp bezprzewodowy

 

Dodatkową funkcjonalnością w Planie Dostępu Bezprzewodowego jest kontrola dostępu operatorów do wózka.  Rozwiązanie to wykorzystuje radiowe karty RFID, których stosowanie zapewnia ograniczenie dostępu do określonych wózków do autoryzowanych lub odpowiednio przeszkolonych operatorów.  Funkcja ta wspomaga także zarządzanie zdarzeniami i pomaga w egzekwowaniu odpowiedzialności kierowców, identyfikując operatora kierującego wózkiem w momencie zarejestrowanego zdarzenia.

 

W celu obniżenia kosztów paliwa możliwe jest także skonfigurowanie wyłączania wózka po zadanym czasie, w przypadku pozostawienia wózka na biegu jałowym lub bez nadzoru.  Funkcja ta przyczynia się do zwiększenia wydajności kosztowej zastosowania maszyn w porcie.

 

Bezprzewodowa weryfikacja

 

W najpełniejszej wersji rozwiązania telematyka Plan Weryfikacji Bezprzewodowej obejmuje także śledzenie wykonywania przez operatorów czynności z przedzmianowej listy kontrolnej, stanowiącej najszybszy sposób na określenie usterek wózka. 

 

„Mówiąc krótko, funkcja ta zmusza operatora do przeprowadzenia przed uruchomieniem wózka szeregu czynności sprawdzających, które wykonuje na panelu sterującym we własnym języku.  Do kierowników należy kontrolowanie czasu i częstości wykonywania list kontrolnych przez operatorów, dzięki czemu następuje eliminacja przeoczenia terminów planowej konserwacji czy przeglądów”  dodaje Toenders.

 

Po zidentyfikowaniu jakichkolwiek problemów za pomocą funkcji śledzenia list kontrolnych podjąć można próbę natychmiastowego zbadania problemu i jego rozwiązania, co przynosi w rezultacie redukcję wydatków i potencjalnych przestojów.

 

Nawet w najbardziej wymagających zastosowaniach portowych system zarządzania flotą Hyster Tracker staje się narzędziem, za pomocą którego kadra zarządzająca może zwiększać wydajność, kontrolować koszty i optymalizować wykorzystanie floty korzystając z rzetelnego inteligentnego narzędzia biznesowego.

 

System Hyster Tracker dowiódł swojejj efektywności w zarządzaniu flotami, składającymi się z wózków magazynowych, podnośnikowych czy wózków do obsługi kontenerów marki Hyster, ale nadaje się także do zarządzania sprzętami do transportu bliskiego dowolnych marek, np. wozów bramowych, co oznacza że można go stosować w zarządzaniu flotami mieszanymi.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C