Prognoza dla branży AGD w Polsce i Europie, znaczenie efektywnego i ekonomicznego transportu dla producentów i ich odbiorców, rynek powierzchni przemysłowych i magazynowych, dostępność i oczekiwania pracowników w tej branży, instytucjonalna współpraca i wsparcie dla producentów – to tylko niektóre tematy, które poruszone zostaną podczas I Forum Logistyki Producentów Artykułów Gospodarstwa Domowego “Z AGD po drodze”, które odbędzie się w Piekarach Śląskich 16 maja br.
Biznes opiera się na indywidualnych sukcesach, ale trudno budować siłę branży i walczyć z gospodarczymi wyzwaniami w pojedynkę. Dlatego też, Müller – Die lila Logistik Polska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom sektora AGD w Polsce, by stworzyć platformę wymiany doświadczeń, dyskusji, wspólnych analiz czy nawiązania współpracy w celu uzyskania efektów lobbingu. Okazją ku temu będzie I Forum Logistyki Producentów Artykułów Gospodarstwa pt. “Z AGD po drodze”, któremu patronu także TSL Biznes.
– Rynek usług logistycznych da szansę tym operatorom, którzy będą potrafili świadczyć usługi handlingowe na najwyższym poziomie, gdyż produkty AGD, szczególnie dużych gabarytów, wymagają bardzo dobrego sprzętu, wykwalifikowanej załogi i wsparcia w obszarze jakościowym. Nie uda nam się uciec od rozwiązania, które perfekcyjnie wypracowano w Niemczech: dystrybucji produktów wielu producentów i marek z tych samych centrów. To nie jedyne wyzwania, przed którymi staje branża AGD w Polsce. Warto zatem o nich rozmawiać i szukać wspólnych rozwiązań – podkreśla Tomasz Rączka, Dyrektor Operacyjny Müller – Die lila Logistik Polska – Value Added Logistics Sp. z o.o., zachęcając do udziału w Forum.
W gronie prelegentów i gości spotkania znajdą się przedstawiciele m.in.: Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, specjalnych stref ekonomicznych, przedstawiciele producentów AGD, oraz ekonomiści i analitycy, m.in. Marek Zuber, ekonomista, analityk rynków finansowych, który szczegółowo zapozna uczestników z analizą makroekonomiczną i interpretacją najważniejszych wydarzeń w międzynarodowej gospodarce, czynnikami potencjalnego wzrostu lub spadku sprzedaży, trendami w relacjach ceny do kosztów produkcji i logistyki oraz jakości.
Osobne miejsce w dyskusji poświęcone zostanie znaczeniu efektywnego i ekonomicznego transportu dla producentów AGD i ich odbiorców i roli w tym zakresie przedsiębiorstw outsourcingowych.
Forum pozwoli też na szerokie spojrzenie na rynek powierzchni magazynowo-przemysłowych pod kątem producentów z branży AGD, ich oczekiwań co do kluczowych lokalizacji, dostępności siły roboczej oraz alternatywnych rozwiązań. – W Polsce większość firm logistycznych korzysta z usług agencji pracy. Klienci OTTO to w 70 proc. firmy logistyczne. W zależności od rodzaju działalności, firmy logistyczne korzystają z różnych form zatrudnienia oferowanych przez agencje. Outsourcing, praca tymczasowa są najpopularniejszymi formami z nich. 20-30 proc. zatrudnionego personelu to osoby zatrudnione za pośrednictwem agencji pracy – mówi Guido Vreuls, Dyrektor OTTO Polska.
Forum będzie też okazją do przedstawienia oczekiwań przedstawicieli branży wobec specjalnych stref ekonomicznych, samorządów lokalnych czy systemu szkolnictwa.
Gospodarzem i organizatorem spotkania jest Müller – Die lila Logistik Polska. Honorowy Patronat nad wydarzeniem objęła Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Partnerem strategicznym jest SEGRO. Partnerami merytorycznymi są: Deloitte, Jones Lang LaSalle i OTTO Polska, a partnerem organizacyjnym jest firma Bluevine Consulting.