Najlepszym Mechanikiem DAF roku 2011 i zwycięzcą Pierwszej Olimpiady Technicznej DAF został Paweł Nowak z firmy DBK, autoryzowanego dealera firmy DAF w Toruniu. W Olimpiadzie mogli wziąć udział mechanicy pracujący w autoryzowanych serwisach DAF, którzy wpisani są do wewnętrznego systemu zarządzania szkoleniami TMS i osiągnęli co najmniej pierwszy z czterech poziom wyszkolenia Basic.
Pozostałymi finalistami OLIMPIADY zostali: Mariusz Olech, DBK Gdańsk – 2. miejsce, Tomasz Fibig, ESA Trucks Poznań – 3. miejsce, Adam Karolik, DBK Białystok – 4. miejsce, Przemysław Szymaniak, WW Wanicki Świdnik – 5. miejsce
Olimpiada Techniczna DAF 2011 rozpoczęła się 11 kwietnia, a jej celem było wyłonienie najlepszego mechanika sieci dealerskiej DAF. W OLIPIADZIE mogli wziąć udział mechanicy pracujący w autoryzowanych serwisach DAF, którzy wpisani są do wewnętrznego systemu zarządzania szkoleniami TMS i osiągnęli co najmniej pierwszy z czterech poziom wyszkolenia Basic. Do zawodów przystąpiło 100 mechaników z wszystkich oddziałów dealerskich DAF. W samym finale spotkało się 5 najlepszych. Zawody trwały 8 miesięcy i składały się z 4 etapów.
Pierwszym etapem były kwalifikacje, które polegały na rozwiązaniu internetowego testu sprawdzającego wiedzę techniczną, jak i ogólną o firmie DAF mechaników. Wszyscy zarejestrowani na specjalnie stworzonej na cele OLIPIADY stronie internetowej www.olimpiadatechnicznaDAF.pl uczestnicy odpowiadali na 50 pytań testu internetowego, umieszczonego na stronie. W etapie tym wyłonionych zostało 50 mechaników, którzy w kolejnych miesiącach rywalizowali ze sobą podczas praktycznych i teoretycznych zajęć odbywających się w Centrum Szkoleniowym DAF w Rzgowie.
Etap drugi (ćwierćfinał) składał się z dwóch części – teoretycznej i praktycznej. W części teoretycznej zawodnicy mieli okazję wykazać się znajomością komputerowych systemów DAF, niezbędnych w codziennej pracy mechanika. W części praktycznej oceniane były dokładność wykonania i czas wykonania danego zadania, które obejmowały zagadnienia tj.: regulacja zaworów, ocena stanu akumulatorów czy kompresora, luzy zaworowe itp.
Podczas trzeciego etapu (półfinału) oceniana była właściwa naprawa uszkodzonego pojazdu DAF. Zadaniem uczestników były zdiagnozowanie usterki na podstawie zlecenia, procedur diagnostycznych i wykonanych badań, prób, pomiarów i testów, wykonanie kompletnej naprawy oraz omówienie sposobu wykrycia i zdiagnozowania usterki oraz decyzji, co do podjętych działań naprawczych.
Finał polegał na jednoczesnym rozwiązywaniu przez 5 finalistów, wyłonionych w poprzednich etapach, takich samych zadań obejmujących zagadnienia: naprawę, procedury serwisowe DAF, procedury dotyczące części zamiennych, narzędzia specjalne i obsługę pojazdów innych jak np. autobusów, naczep. Kryterium oceny były poprawność wykonania napraw, zgodność z procedurami DAF i użycie narzędzi i systemów DAF.
OLIMPIADA cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród mechaników. Zdobycie tytułu Najlepszego Mechanika Roku 2011 przyniosło duży prestiż zarówno zwycięzcy, jak i serwisowi DAF, w którym pracuje. Organizacja Olimpiady Technicznej DAF jest doskonałym dowodem tego, jak wielką wagę firma DAF przykłada do jakościowego rozwoju sieci dealerskiej i usług serwisowych. Celem tego rozwoju jest ciągłe podnoszenie umiejętności pracowników i jakości oferty firmy na drodze do oferowania klientom najlepszej propozycji biznesowej na rynku. Oprócz cieszących się niepodważalną reputacją trwałych i oferujących najniższy koszt kilometra pojazdów firma DAF ma w swojej ofercie szereg usług pozwalających podnieść efektywność transportu. Zaczynając od wzorowego serwisu 24h DAF ITS, przez DAF Multisupport – skrojone na miarę kontrakty serwisowe – poprzez sieć ponad 1100 punktów serwisowych w Europie, organizacja DAF może poszczycić się wysokimi kwalifikacjami pracowników, nowoczesnym oprzyrządowaniem, wieloma wspierającymi systemami i oprogramowaniem służącym takim pryncypiom jak najwyższa dostępność taboru oraz wykonania zadań za pierwszym razem poprawnie.