ID Logistics uruchomił w Niemczech nowe centrum logistyki dla klienta z branży e-commerce, obsługujące towary codziennego użytku. Obiekt został otwarty w rekordowo krótkim czasie, tak aby zapewnić obsługę dostaw przedświątecznych.
Nowe centrum logistyki e-commerce, zarządzane przez ID Logistics, położone jest w Ginsheim-Gustavsburg w zachodniej części Niemiec (region Ren-Men). Zostało uruchomione w istniejących już zabudowaniach o powierzchni 16 tys. mkw., z których wcześniej korzystała firma z branży motoryzacyjnej. Dziennie może być tu obsługiwanych 100 tys. paczek, za co odpowiada zespół ok. 300 pracowników, zatrudnionych w systemie 3-zmianowym. Obiekt w Ginsheim-Gustavsburg pełni funkcję centrum dystrybucyjno-sortowniczego i jest pierwszym tego typu o tak szerokim zakresie usług uruchomionym przez ID Logistics w Niemczech. Koszt inwestycji w nowoczesne i zwiększające wydajność technologie sortowania oraz wyposażenie IT wyniósł ponad milion euro.
O wyborze Ginsheim-Gustavburga zadecydowało zarówno jego położenie w ważnym regionie logistycznym jak i bliskość głównych szlaków komunikacyjnych, w tym autostrady A60 (Moguncja-Frankfurt) oraz A671. W ten sposób centrum logistyki połączone jest z ponadregionalną siecią dróg, co w znaczący sposób usprawnia cały proces dystrybucji.
W rekordowo krótkim czasie
ID Logistics uruchomił nowe centrum sortowniczo-dystrybucyjne w Ginsheim-Gustavsburg w ciągu zaledwie 10 tygodni od otrzymania pierwszego zapytania. Dzięki temu, zgodnie z oczekiwaniami klienta, już teraz mogą w nim być realizowane zamówienia internetowe składane w okresie przedświątecznym.
Tp kolejny obiekt dl e-commerce otwarty w tak szybkim tempie. ID Logistics w ciągu niespełna dwóch miesięcy uruchomił nowe Centrum Logistyki E-commerce w Krajkowie k/Wrocławia o powierzchni 42 tys. mkw., w którym 500-osobowy zespół odpowiada za obsługę zamówień składanych online na platformie sprzedażowej przez klientów w całej Europie. Dziennie obsługiwanych i przygotowywanych do dystrybucji jest tu ponad milion referencji (sztuk).
E-commerce w Niemczech
Nowe centrum logistyki w Ginsheim-Gustavsburg jest kolejnym obiektem do obsługi handlu internetowego, zarządzanym przez ID Logistics w Niemczech. Dzięki jego uruchomieniu operator poszerzył zakres usług i ofertę dla branży e-commerce, której udział w krajowym rynku, jak podaje niemiecki Federalny Związek E-Commerce i Handlu Wysyłkowego (BEVH), w III kwartale b.r. wyniósł 13,3% i wciąż rośnie*.
*Źródło: Studia konsumenckie Federalnego Związku E-Commerce i Handlu Wysyłkowego w Niemczech