{modal href=”/images/stories/winter_glass1_big.jpg”}{/modal}Natężenie opadów i wzmożona eksploatacja wycieraczek, czy niskie temperatury i zeskrobywanie lodu z szyb samochodowych nie muszą być w sezonie jesienno-zimowym aż tak uciążliwe, jakimi wydają się większości kierowców. NordGlass, jako jeden z wiodących producentów szyb samochodowych, zdradza co może zrobić każdy kierowca, aby komfort użytkowania szyby w tym trudnym okresie drastycznie nie malał.
Przede wszystkim istotne jest, aby przed zimą odpowiednio zabezpieczyć szybę samochodową, dzięki czemu można uniknąć chociażby niespodziewanych pęknięć, wywołanych oddziaływaniem temperatury, czy nawet oszczędzić czas na długotrwałym skrobaniu szyb i pieniądze wydawane na stale kończący się płyn do spryskiwaczy.
Deszcz i błoto zmorą wycieraczki
Doskonale znany wszystkim kierowcom kłopot z rozmazującą się po szybie mżawką, lub delikatnymi opadami śniegu, zwłaszcza w przypadku, kiedy zabraknie płynu w spryskiwaczu, jest zmorą, która w wielu sytuacjach silnie ogranicza widoczność kierowcy. Zagrażać może przez to bezpieczeństwu podróży. Oczywiście ogromną rolę pełnią tu sprawne i nie wyeksploatowane wycieraczki, dlatego też warto przed zimą zakupić przynajmniej nowe pióra, posiadające odpowiednie właściwości fizyczno-mechaniczne. Podobnie jak opony letnie różnią się od zimowych, tak i tu istotne jest, aby wycieraczki stosowane jesienią i zimą były odpowiednio elastyczne i odporne na niską temperaturę.
Istnieje jednak rozwiązanie, które odciąży nawet najlepszej jakości wycieraczki i znacząco zredukuje zużycie płynu do spryskiwacza. Mowa o oferowanej na rynku usłudze hydrofobizacji, dzięki której powierzchnia szyby zachowuje się podobnie, jak powierzchnia patelni pokrytej teflonem w kontakcie z wilgocią, czyli w tym przypadku deszczem, błotem i innymi zanieczyszczeniami, których nie szczędzi jesienno-zimowa aura. W sieci naprawy i wymiany szyb samochodowych AUTOGLASS JAAN, należącej do grupy NordGlass, wykonywana jest owa usługa, która polega na nanoszeniu na powierzchnię szyby samochodowej specjalnej, zaawansowanej technologicznie nanopowłoki hydrofobowej, wyrównującej wszelkie mikro nierówności szkła. Dzięki niej woda samoistnie spływa z szyby ? przy prędkości
Ponadto, dzięki powłoce, ciecze we wszelkich postaciach – nawet delikatnej mżawki, skraplają się samoistnie, redukując zużycie płynu do spryskiwacza aż o 60%. W okresie zimowym właściwości nanopowłoki hydrofobowej stają się ogromnie pomocne, gdyż z łatwością można odśnieżyć zabezpieczoną szybę, czy to w trasie, czy na parkingu pod domem, jak również dużo lżej zeskrobuje się z niej lód, który nie przywiera mocno do szyby. Nanopowłoka niweluje osadzanie się na szybie samochodowej wszelkiej materii, czyli zanieczyszczeń, śniegu itp. aż o 70%.
Pora deszczowo – śnieżna, kiedy wcześniej robi się ciemno, to także czas zwiększonego ryzyka złej widoczności na drodze. Warto tu podkreślić kolejny atut zabezpieczenia szyby samochodowej poprzez wykonanie hydrofobizacji. Wpływa ona znacząco na zmniejszenie efektu odblasku świateł aut jadących z przeciwka, a także na zwiększenie ostrości widzenia w ciemności i podczas deszczu. Efektywność powłoki utrzymuje się do ok. 15 000 przejechanych kilometrów, czyli średnio przez około rok.
AUTOGLASS JAAN, właśnie przez wzgląd na rozpoczynający się okres utrudnionych warunków atmosferycznych i w trosce o bezpieczeństwo, daje obecnie kierowcom możliwość wypróbowania nanopowłoki hydrofobowej w promocyjnej cenie 9,95zł, podczas gdy regularna cena usługi wynosi 50zł.
Szyba samochodowa w połowie (lewa strona) pokryta nanopowłoką hydrofobową, powodującą skraplanie się wody.
Napraw, nim będzie za późno
Zima to okres, w którym szyba samochodowa narażona jest na działanie bardzo niskich temperatur oraz wilgoci. Wielu kierowcom zdarza się jeździć długie miesiące z drobnymi uszkodzeniami na szybie, które wydają się błahostką, nie mającą wpływu choćby na pogorszenie widoczności, czy ograniczenie ochronnych parametrów szyby. W momencie, gdy wilgoć przedostaje się w głąb uszkodzenia, czyli np. podczas deszczu, zaczyna ona działać wewnątrz uszkodzenia na zasadzie korozji. W połączeniu zaś z niską temperaturą w bardzo wielu przypadkach owocuje rozsadzeniem drobnego początkowo uszkodzenia, które przeradza się w duże, zagrażające bezpieczeństwu pęknięcie, które zmusza kierowcę do sporego wydatku, którym jest nowa szyba.
Warto zatem sprawdzić przed zimą, czy nie posiadamy na swojej szybie czołowej tzw. oczek, których średnica nie przekracza 24mm, umiejscowionych minimum 10cm od najbliższej krawędzi szyby. Jeśli namierzymy wyżej opisane uszkodzenie, bardzo rozsądnym rozwiązaniem jest udanie się do specjalistycznego punktu, zajmującego się serwisem szyb samochodowych. Stosowana w należącej do Grupy NordGlass sieci AUTOGLASS JAAN nowoczesna technologia naprawy szyby pozwala na przywrócenie 95-100% jej pierwotnej wytrzymałości mechanicznej, na co firma posiada Świadectwo Badań Instytutu Szkła, Ceramiki, Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych i wystawia bezterminową gwarancję.