Za nami LogiMAT 2019. Jungheinrich stanął na czele rewolucji spod znaku intralogistyki 4.0, prezentując w trakcie targów szeroki przekrój swoich produktów i usług. Wśród rozwiązań zaprezentowanych przez firmę, zobaczyć można było między innymi kompaktowy ERC 216zi oraz nową generację wózków EKS 412s.
Targi LogiMAT to jedna z największych imprez branży intralogistycznej, a tegoroczna edycja, odbywająca się w dniach 19-21 lutego, okazała się rekordowa pod względem frekwencji. Jak podaje organizator, przyciągnęła w sumie ponad 60 000 profesjonalistów i gości, w tym 1 624 wystawców z 42 krajów, z których aż 250 przyjechało na targi po raz pierwszy.
Najlepszy w swojej klasie
Zaledwie rok od wprowadzenia na rynek pierwszego wózka widłowego wysokiego składowania z całkowicie zintegrowaną baterią litowo-jonową – ETV 216i, Jungheinrich rozszerzył tę koncepcję prezentując wózek podnośnikowy ERC 216zi. Dzięki wbudowanemu akumulatorowi litowo-jonowemu wózek jest wyjątkowo zwrotny. Jest także o 170 mm krótszy niż porównywalne maszyny, co czyni go zdecydowanie najbardziej kompaktowym wózkiem na rynku w tej klasie urządzeń.
ERC 216i zapewnia szereg korzyści z zastosowania najnowszej technologii litowo-jonowej, gwarantującej wysoką wydajność pracy, możliwość szybkiego doładowania akumulatora, jego długą żywotność, a także oszczędność kosztów eksploatacyjnych.
Podczas prac nad ERC 216zi Jungheinrich zwrócił szczególną uwagę na ergonomię pojazdu. Platforma chroniąca operatora z trzech stron zapewnia mu bezpieczeństwo i wygodę. Jest to szczególnie ważne podczas jazdy na długich dystansach. Panel obsługi został tak zaprojektowany, aby prowadzenie pojazdu było wyjątkowo intuicyjne. SmartPILOT umożliwia precyzyjne i łatwe kierowanie jedną ręką.
Wysoka wydajność na wysokich poziomach
Jungheinrich zaprezentował także kolejną generację wózków do kompletacji pionowej EKS. Model czwartej serii EKS 412s, dzięki wielu nowym rozwiązaniom, zapewnia wydajność pracy dotychczas niespotykaną dla tego typu maszyn.
Pojazd oferuje największą wysokość kompletacji zamówień wśród wszystkich dostępnych rozwiązań w tej klasie urządzeń, sięgającą ponad 14 metrów. Przy prędkości podnoszenia wynoszącej 0,5 m/s, EKS 412s jest o 25 proc. szybszy od swojego poprzednika, który do tej pory był najszybszym na rynku wózkiem w tym segmencie pojazdów. EKS jest wyposażony w potrójny maszt, którego nowa konstrukcja gwarantuje wyjątkowo płynną pracę.
Urządzenie łączy w sobie wydajność i energooszczędność. Dzięki zastosowaniu synchronicznego silnika reluktancyjnego firma Jungheinrich zmniejszyła znacząco straty energii. Ponadto, w trakcie procesu projektowania, została zredukowana waga wózka. Zastosowanie tych rozwiązań pozwala na oszczędność nawet 10 proc. energii. Jungheinrich oferuje EKS 412s z dwoma akumulatorami: tradycyjnymi rozwiązaniami kwasowo-ołowiowymi i nowoczesną technologią litowo-jonową.
„Formuła 1” w automatycznym magazynie na drobne elementy
Na targach odwiedzający mogli zobaczyć także STC 2B1A – pierwszy miniload od Jungheinrich, który swoją światową premierę miał w ubiegłym roku. To automatyczne urządzenie do obsługi regałów w magazynach na drobne elementy. STC 2B1A charakteryzuje się niezwykłą efektywnością energetyczną. Jego cechy sprawiają, że znacząco wpływa na optymalizację procesów w magazynie. Wartość przyspieszenia, jaką osiąga to ponad 5,3 m/s2 podczas jazdy i do 4 m/s² podczas podnoszenia ładunku. Wyposażony jest w innowacyjny napęd omega, którego konstrukcja pozwala zmniejszyć wymaganą przez urządzenie przestrzeń operacyjną i tym samym optymalnie wykorzystać pojemność regałów.