W sytuacji nadzwyczajnej, jaką jest pandemia choroby Covid-19, wywołanej rozprzestrzenianiem się koronawirusa, zakupy warto robić przez internet. Dostawa do Paczkomatów® to jedna z najbezpieczniejszych form. W ten sposób można ograniczyć kontakt pomiędzy kurierem a odbiorcą, a korzystając z aplikacji mobilnej nie musimy dotykać panelu sterującego Paczkomatem®.
Każdy, kto robi zakupy w sieci, powinien teraz pamiętać, że zamiast wybierać opcję dostawy przez kuriera InPost, jeśli to możliwe, powinien decydować się na Paczkomat® InPost. Ta opcja pozwala ograniczyć kontakt z innymi osobami. Co więcej, odbierając paczkę z Paczkomatu® InPost nie należy dotykać panelu sterującego, ale otwierać skrytkę Paczkomatu® za pomocą aplikacji InPost z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play) Jeśli ta opcja dostawy nie wchodzi w grę, przy dostawach do domu/mieszkania InPost zaleca kurierom i odbiorcom zachowanie odpowiedniego dystansu i przekazywanie przesyłek w drzwiach lub przed domem, celem minimalizowania bezpośredniego kontaktu. Zgodnie z wytycznymi instytucji sanitarnych zaleca się też unikanie bezpośredniego kontaktu w formie powitania przez podanie ręki, przekazywania komputerów mobilnych czy długopisów w trakcie składania podpisu.
Zdecydowaliśmy się wydać rekomendację dla klientów – w ramach której zalecamy korzystanie z Paczkomatów® InPost w sytuacji, gdy sprzedawca oferuje możliwość dostaw zarówno przez naszego kuriera, jak i Paczkomat®. W ten sposób profilaktycznie ograniczamy kontakt pomiędzy kurierem a odbiorcą. Jest to ważne z uwagi na fakt, że jak informuje WHO, wirus przenosi się najczęściej droga kropelkową – powiedział Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPost.
Obecnie InPost dysponuje ponad sześcioma tysiącami Paczkomatów® w całej Polsce.