InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne.
– “Od lat dostawy Paczkomatów® InPost ograniczają zanieczyszczenia w dużych miastach. Dostawcą obecnie używanych samochodów elektrycznych jest Nissan, ale nie będziemy się ograniczać do tylko jednego producenta. Jest to kolejne ekologiczne rozwiązanie InPostu – do Paczkomatów® InPost jeden kurier i jeden samochód dostarcza nawet 100 przesyłek, a w przypadku tradycyjnych kurierów byłoby to 100 kursów samochodem po mieście” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
Inwestycje we flotę samochodów elektrycznych to nie jedyne rozwiązanie, które ma dobrze przygotować firmę do świątecznego szczytu paczkowego. – „Przed nami Black Friday, czyli tradycyjne rozpoczęcie świątecznego szczytu paczkowego, choć w InPost rekordowe wolumeny notujemy już od początku tygodnia. W okresie świątecznym spodziewamy się nawet ponad 50% wzrostu obsługiwanych wolumenów w porównaniu do roku ubiegłego” – dodał Brzoska.
Do obecnego szczytu InPost przygotowywał się przez cały rok. Intensywnie inwestując przede wszystkim w rozwój sieci Paczkomatów® InPost, których obecnie w całej Polsce jest już 4300 – o 1500 więcej niż rok wcześniej. – „Mimo, że nadal intensywnie rekrutujemy pracowników to do szczytu paczkowego czujemy się dobrze przygotowani. Zatrudniliśmy dodatkowo 1000 kurierów wraz z samochodami kurierskimi oraz 100 dodatkowych TIR-ów, które będą wozik przesyłki tak aby wszystkie dotarły przed świętami” – podkreśla prezes InPost.