Intensywny rozwój ROHLIG SUUS Logistics w Gdańsku

C

23-08-2012

  ROHLIG SUUS Logistics przedłużył umowę najmu powierzchni magazynowej w gdańskim Parku Prologis na kolejne 3 lata. Obecnie zajmuje tam 4184 m2 powierzchni. Realizując strategię rozwoju logistyki kontraktowej, poza dotychczasowymi usługami firma uzupełniła ofertę gdańskiego magazynu o możliwość składu celnego wraz ze wszystkimi usługami dodanymi, tj.: co-packing, rozładunek kontenerów, paletyzacja towaru, dalsza dystrybucja.     Posiadając zezwolenie sanepidu na składowanie produktów spożywczych, operator przygotowany jest również do obsługi klientów z branży spożywczej. Ponadto podobnie jak w innych oddziałach firmy, ROHLIG SUUS Logistics również w Gdańsku systematycznie wdraża najnowszy system WMS, oceniany jako jeden z najlepszych na rynku rozwiązań do zarządzania operacjami magazynowymi. Dlaczego Gdańsk? Region Trójmiasta, biorąc pod uwagę lokalizację, jest bardzo perspektywiczny. Rozwijające się tam dwa duże porty i terminale przeładunkowe w Gdyni i Gdańsku, autostrada A1, trasa ekspresowa S7 oraz duży lokalny rynek zbytu to mocne strony, które wpłynęły na decyzję operatora o przedłużeniu umowy najmu powierzchni magazynowej w Parku Prologis oraz dalszych planach rozwoju logistyki kontraktowej w tym regionie. Na koniec I kwartału 2012 roku region Gdańska należał do czołówki wśród rynków z najniższymi wskaźnikami dostępnej powierzchni magazynowej (3,3%), co może wskazywać na jego popularność wśród firm logistycznych. O rozwoju Pomorza świadczy również duża aktywność deweloperów w regionie Trójmiasta, którzy inwestują tam w budowę nowych powierzchni magazynowych. W dużej mierze spowodowane jest to wzrostem przeładunków kontenerowych w polskich portach, a co za tym idzie - wzrostem atrakcyjności tego regionu wśród spedytorów. Jak podaje Rzeczpospolita "przeładunki stosowanych w transporcie intermodalnym kontenerów wzrosły w 2011 roku o 23%". Co więcej, w najbliższych miesiącach spodziewany jest dalszy znaczny wzrost importu i eksportu towarów obsługiwanych przez polskie porty. Będzie to nawet 3,2-5,7 TEU rocznie.

 

rohligROHLIG SUUS Logistics przedłużył umowę najmu powierzchni magazynowej w gdańskim Parku Prologis na kolejne 3 lata. Obecnie zajmuje tam 4184 m2 powierzchni. Realizując strategię rozwoju logistyki kontraktowej, poza dotychczasowymi usługami firma uzupełniła ofertę gdańskiego magazynu o możliwość składu celnego wraz ze wszystkimi usługami dodanymi, tj.: co-packing, rozładunek kontenerów, paletyzacja towaru, dalsza dystrybucja.

PROMOCJA

PROMOCJA

 

 


Posiadając zezwolenie sanepidu na składowanie produktów spożywczych, operator przygotowany jest również do obsługi klientów z branży spożywczej. Ponadto podobnie jak w innych oddziałach firmy, ROHLIG SUUS Logistics również w Gdańsku systematycznie wdraża najnowszy system WMS, oceniany jako jeden z najlepszych na rynku rozwiązań do zarządzania operacjami magazynowymi.


Dlaczego Gdańsk?

Region Trójmiasta, biorąc pod uwagę lokalizację, jest bardzo perspektywiczny. Rozwijające się tam dwa duże porty i terminale przeładunkowe w Gdyni i Gdańsku, autostrada A1, trasa ekspresowa S7 oraz duży lokalny rynek zbytu to mocne strony, które wpłynęły na decyzję operatora o przedłużeniu umowy najmu powierzchni magazynowej w Parku Prologis oraz dalszych planach rozwoju logistyki kontraktowej w tym regionie. Na koniec I kwartału 2012 roku region Gdańska należał do czołówki wśród rynków z najniższymi wskaźnikami dostępnej powierzchni magazynowej (3,3%), co może wskazywać na jego popularność wśród firm logistycznych.


O rozwoju Pomorza świadczy również duża aktywność deweloperów w regionie Trójmiasta, którzy inwestują tam w budowę nowych powierzchni magazynowych. W dużej mierze spowodowane jest to wzrostem przeładunków kontenerowych w polskich portach, a co za tym idzie – wzrostem atrakcyjności tego regionu wśród spedytorów. Jak podaje Rzeczpospolita “przeładunki stosowanych w transporcie intermodalnym kontenerów wzrosły w 2011 roku o 23%“. Co więcej, w najbliższych miesiącach spodziewany jest dalszy znaczny wzrost importu i eksportu towarów obsługiwanych przez polskie porty. Będzie to nawet 3,2-5,7 TEU rocznie.

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
TSL Biznes 04/2021
Truck & Van 03/2021

Zapisz się do newslettera

C

Czytaj TSL biznes za darmo! Zapisz się do newslettera.

C