To oczywiste, że COVID-19 poważnie wpłynął na mobilność przedsiębiorstw w Polsce. Ale jak bardzo odbiło się to na aktywności flot?
Webfleet Solutions świadczy usługi z zakresu zarządzania flotą dla ponad 50 000 klientów, pobierając dane z blisko miliona pojazdów. Są wśród nich samochody ciężarowe, autobusy, dostawcze i zwykłe pojazdy osobowe, wykorzystywane w działalności gospodarczej, takiej jak transport, dystrybucja, dostawy do domu, usługi serwisowe, usługi ochrony, służby ratunkowe i wiele innych.
Analiza mobilności flot od 17 lutego 2020 r. przeprowadzona przez platformę Webfleet wskazuje na duże spadki aktywności w okresie Wielkanocy, co wiąże się z dniami wolnymi od pracy. Po zamknięciu granic 15 marca liczba wykonanych podróży spadła o 25%. Raptownie zmniejszyła się w okresie świąt, po czym natychmiast wróciła do poziomu przedświątecznego.
Tygodniowa liczba przejechanych kilometrów oraz godzin spędzonych w trasie zaczęła spadać dopiero po 23 marca i do 17 kwietnia zmniejszyła się odpowiednio do 55 i 53% poziomu normalnej działalności.