Gefco Polska podsumowuje działania zrealizowane w 2018 r. w ramach wolontariatu pracowniczego. W tym okresie zespół firmy zorganizował 27 akcji charytatywnych i wsparł ponad 10 fundacji, inicjatyw i osób prywatnych. Najważniejszym celem Gefco Polska w tym obszarze było świadome i aktywne zaangażowanie pracowników oraz realizacja postulatu Partners, Unlimited, który podkreśla budowanie partnerskich relacji całej grupy z otoczeniem.
Aktualnie wolontariat pracowniczy Gefco Polska aktywnie angażuje ponad 100 osób, co stanowi aż 20% całego zespołu firmy. Dzięki zaangażowaniu tak dużej grupy w minionym roku udało się zorganizować 27 akcji charytatywnych, a wsparcie ze strony spółki i jej pracowników otrzymało ponad 10 fundacji, inicjatyw i osób prywatnych. Organizacje, którym udzielana jest pomoc, zostały wybrane w głosowaniu przez samych pracowników.
– Zaangażowanie Gefco Polska w działalność charytatywną to ważny element kultury naszej firmy. Ogromnie cieszy fakt, że wszystkie zorganizowane akcje opierają się na wolontariacie pracowniczym. Osoby z naszego zespołu albo koordynują poszczególne działania, albo osobiście biorą w nich udział, na przykład odwiedzając w okresie świątecznym 40 rodzin będących pod opieką Fundacji Gajusz. Takie zachowania chcemy promować i wspierać, gdyż służą one społecznościom lokalnym oraz są w zgodzie z wrażliwością naszych pracowników – powiedział Rafał Krajewski, Dyrektor Generalny Gefco Polska.
Przez cały rok pracownicy zorganizowali 27 akcji charytatywnych wspierających zarówno wcześniej wytypowane organizacje, jak i inicjatywy dodatkowe. Zespół firmy angażował się również w oddawanie rzadkiej grupy krwi, kampanie informacyjne dla dawców szpiku, świąteczne wizyty z prezentami u rodzin potrzebujących czy charytatywne imprezy sportowe. Ważnym założeniem wolontariatu Gefco Polska jest angażowanie pracowników w tego typu działania oraz budowanie więzi z wytypowanymi do współpracy fundacjami.